רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 באוקטובר 2020

מנחם בגין: אני יהודי גאה אתה לא תפחיד אותי באיומים

 

ב-22 ביוני 1982, 

 בועדת חוץ בסנאט האמריקאי התפתח עימות קולני בין סנטור דמוקרטי צעיר מדלאוור 

לבין ראש ממשלת ישראל דאז מנחם בגין.

 הסנטור הדמוקרטי איים בהפסקת הסיוע לישראל.

מנחם בגין לא התבלבל והגיב בתקיפות לסנטור: 

"אל תאיים עלינו להפסיק את עזרתך. זה לא יעבוד. אני לא יהודי עם ברכיים רועדות. אני יהודי גאה עם היסטוריה תרבותית של 3700 שנה. איש לא נחלץ לעזרתנו כשמתנו בתאי הגזים והתנורים. איש לא נחלץ לעזרתנו כשחתרנו ליצור את מדינתנו. שילמנו על זה. נלחמנו על זה. מתנו על זה. אנו נעמוד על עקרונותינו. אנחנו נגן עליהם. ובמידת הצורך אנו נמות עליהם שוב, עם או בלי עזרתך".

הסנטור הדמוקרטי כששמע את אמירותיו החריפות של בגין, צעק ודפק בכעס על השולחן. 

בגין בתגובה השיב לו: "השולחן הזה מיועד לכתיבה ולא לאגרופים. אל תאיים עלינו בסיוע חיתוך. האם אתה חושב שמכיוון שארה"ב מלווה לנו כסף היא רשאית לכפות עלינו את מה שעלינו לעשות? אנו אסירי תודה על הסיוע שקיבלנו, אך אסור לאיים עלינו. אני יהודי גאה. שלושת אלפים שנות תרבות מאחורי, ואתה לא תפחיד אותי באיומים.

ובגין המשיך  שימו לב: אנחנו לא רוצים שחייל אחד שלכם ימות למעננו".

 הסנטור הדמוקרטי שתקף אותו ואיים בהפסקת הסיוע לישראל  הוא לא אחר מאשר המועמד לנשיאות ארה"ב ג'ו ביידן. 

זאת רק הצצה קטנה למי האדם ומה מצפה לנו במקרה והוא יבחר.

ביידן שבתוך מפלגתו יש אנטישמיות ומוסלמיות מוצהרות שמעוניינות בחרם על ישראל, הפך קיצוני יותר בעמדותיו נגד ישראל בשנים האחרונות

ומעוניין להפוך את כל המדינות הפרו ישראלית של טראמפ שלדעתו בולמת את פתרון שתי המדינות: הוא ישיב את הסיוע לפלסטינים, יכיר מחדש בתביעתם על ירושלים, ויעבוד איתם בערוצים דיפלומטים

 ומתחמק מלענות אם יפעל להפוך את החלטתו של טראמפ המכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן והאם הוא מתכונן לבטל את הכרת טראמפ בירושלים.

 אם הוא יבחר, אנחנו נתגעגע לאובמה וניזכר בעצב בימי טראמפ.

שאלוהים יעזור לנו..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.