רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 באוקטובר 2020

כל העולם שוטים ומשוגעים - קורונה איננה מגיפה או מחלה - אלפים מתו מתוך דמיון ושגעון - כולל מי שמתו בבתיהם ולא בבתי החולים


מאת הרב ישראל אהרן קלצקין

בס"ד

ערש"ק פר' לך לך י"א חשון תשפ"א,

לידידיי ומכריי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה'.

הבטחתי מאמר מסכם לקורונה ואקיים, למרות שקשה למצות את הכל ביריעה קצרה זו.

במאמרים קודמים הטחתי כנגד העיתונים וכתבי העת האמורים לייצג את ציבור הנאמנים לדבר ה׳ ולתורתו, על שהם מכנים את הקורונה בשמה, בניגוד לגמ׳ מפורשת בנדרים שקובעת, שהזכרת שם המחלה מחזקת אותה, (ולכן שמקפידים לגבי המחלה הקשה ל״ע שאומרים יענע מחלה).

אך כעת, אני התחלתי בעצמי להזכירה בשמה, כי איננה מחלה ולא מגיפה רק אמצעי למשהו שעדיין לא ברור. ואבהיר את דבריי עד כמה שניתן ביריעה הקצרה.

הגמ׳ בחגיגה ג: אומרת איזהו שוטה? ׳היוצא יחידי בלילה, הישן בבית הקברות, המקרע כסותו׳, היינו, שאם עושה 3 השטויות בבת אחת הוא נחשב שוטה, שואל הרב מבריסק הלא על כל אחד מהם יש סיבה שאפשר להסביר שזה במקרה, ואיך מסיקים שהוא שוטה?

הוא מקשה והוא מתרץ: כשיש 3 קושיות, יש תירוץ אחד: ׳מישוגינער׳. (משוגע, שוטה).

רבותי, יש כאן מדי הרבה קושיות בענין הקורונה. רק לאחרונה התחילו לצוץ הרבה מהם והקיר מתחילה להתבקע.

העובדות הם, כי כמעט כל חולה שמישהו קרוב פיקח עליו שרד, ורוב המוחלט של המתים היו בלי השגחה של קרוב, הדבר אומר ׳דרשני׳.

סיפר לי ידידי הרב א. הרבסט מברוקלין שהוריו ניצולי שואה בני 90 עמו״ש עם בעיות בריאות רבות, שניהם נדבקו בקורונה מיד אחרי פורים עם כל התסמינים. וכשהבין שאם יאושפזו בביה״ח לא יוכלו לבקרם, החליט לטפל בהם בעצמו, השיג מכשירי חמצן והנשמה, איש הצלה הדריכו מה לעשות, העמידו משמרות 24/7 ותנחשו? שניהם ב״ה הבריאו וחזרו לשיגרה.

לעומת זאת: ידידי היקר הרב נ. הורוביץ מלייקווד, אברך צעיר בן 42 בלי מחלות רקע, שנדבק מיד אחרי פורים והשתעל חזק ואושפז בבי״ח, והניחו לו מכשיר נשימה על ראשו והוא הרגיש שהוא נחנק מרוב חמצן, כדברי הגמ׳ על בני ישמעאל שהביאו נאדות נפוחים וחנקו את בני ישראל בעודף אויר לדרכי הנשימה.

הרב הורוביץ המתין לסיום ביקור הרופאים והסיט את המכשיר מעל אפו ונשם כהוגן ורק כאשר התחיל להשתעל חבש המכשיר על פניו לפי הצורך.

פתאום נכנסה אחות וראתה שהמכשיר לא על פניו והתחילה לצעוק שהוא עלול למות אם יוריד המכשיר וקשרה לו את המכשיר לראשו ואיימה כי אם יוריד שוב יקשרו לו גם את הידים.

בלית ברירה הוא דחף אצבע בין המכשיר לפרצוף שלא יחנק ח״ו. וכך התאמץ שעות להציל את נשימותיו וכך ניצל מחנק וב״ה שרד.

לעומתו, במיטה אחרת שכב שכינינו הרב פעטמאן בן 39 היה בפטירתו והשאיר 9 יתומים, הוא האמין לאחות ונתן לחמצן להפוך לחנקן.

ידידנו הרב יוסי וינברג (המכריז צור ישראל בכותל המערבי בותיקין) מספר לי, כי חמותו הרבנית הולצברג אושפזה בבי״ח וכאשר ראתה מה שקורה שם, חיכתה לרגע שקט וברחה החוצה, עצרה מונית ונסעה הביתה, גם אצלה דאגו למכונת חמצן והנשמה ושרדה ב״ה.

מה צריך יותר מאשר המערכת היפה שהוקמה במא״ש לסייע בבית ליהודים שנדבקו והורידה את מקרי המוות לכמעט אפס.

בעקבות הקליפ ששידרתי פנו אלי כמה וכמה וסיפרו לי כי שלחו עם מתנדבי ביקור חולים לתלות על המיטה מכשיר וידאו שיוכלו לעקוב אחר קרוביהם ומסכי המכשירים הוזזו לצד כדי שלא יוכלו לראות את פניהם.

חברי הטוב הרב מארטש מספר כי סבתו בת 75 אושפזה והמסך הוזז, אך היא גנחה ואמרה שהיא רעבה, למרות שהמשפחה שלחו לה מידי יום מרק חם ושאר מעדנים שפשוט לא העבירו לה, נכדה אחת שלא יכלה לסבול את הגעגועים והדאגה לשלומה מבלי שאיפשרו לראותה אפילו במסך, התחפשה יום שישי אחד לאחות בי״ח וחדרה פנימה לחדרה וראתה אותה שוכבת חלושה וקלושה ושאלה את הנכדה מדוע מרעיבים אותה? הנכדה מיד שלפה מרק חם והחייתה את נפשה. ביום ראשון כשבאה שוב כבר היתה מכוסה בסדין לבן, יהי זכרה ברוך.

הגיעו אלי עשרות סיפורים כאלו, הם ודאי גם הגיעו למערכות העיתונים, למה הם לא מתפרסמים? למה ידידי ר׳ אריה ארליך ושאר ידידיי העורכים מנפנפים לי במספרי המתים ולא חושפים איך ולמה הם מתים?

האלמנה הצעירה אוברלנדר חשפה את ההתכתבויות שלה עם בעלה בביה״ח כאשר הוא משווע שרוצחים אותו וחונקים אותו ומרעיבים אותו.

נאלצתי להפסיק באמצע, לקרא את המשך ההתכתבויות כי ליבי לא עמד בזה.

למה שום עיתון לא מפרסם את זה? רק איזה מקומון באשדוד.

למה? זו עוד אחת מן התמיהות והקושיות (אולי איומים מצד משרד הבריאות שיפסיקו לפרסם אצלם?)

קשה עלי הגישה של אלו שטוענים כי יש כאן קנוניה עולמית עם סדר עולם חדש, לטעמי, זה קיצוני מידי. אבל עדיין אין תשובה לכל הקושיות שאני מעלה כאן.

בימים האחרונים החלו תחקירנים לחשוף עשרות מקרים ודאיים של עשרות מקרי מוות שהבדיקות הרשמיות הם שליליים לקורונה ובתעודת הפטירה מופיעה סיבת המוות קורונה, למי יש את האינטרס לנפח את המספרים?

ובנוסף, רק עיוור וחרש ושוטה לא מרגיש שיש כאן רדיפה נגד הציבור החרדי, שמה שלא יעשה יצא רע בסיפור. כולם שמעו את ההקלטה של פיקוד העורף שמתיר שירה קריוקי ל-10 איש, בתנאי שזה לא בבית כנסת.

למה משרד הבריאות מחליט כי ׳מוכרחים׳ לפתוח את הכיתות הגבוהות כי יש כעת ׳מבחני בגרות׳. וכי זה דוחה פיקוח נפש? (מה שכלל לא מובן להם לגבי לימוד התורה).

ואנו יודעים את משל השועל והדג, לא עוזבים את התורה מקור המים החיים ועאכו״כ קול הצאן אלו תשב״ר, ויהי מה.

ולכל אלה שמנפנפים לנו בפסוק ׳ונשמרתם מאוד לנפשותיכם׳, אז ככה, הפסוק במלואו הוא: ׳ונשמרתם מאוד לנפשותיכם כי לא ראיתם כל תמונה ביום דיבר ה׳׳ שפירושו: תשמרו שלא להתפתות לעבודה זרה.

הפסוק כלל לא מדבר על בריאות, אלא מה? באו חכמינו הקד׳ שהתייגעו בתורה ויודעים ומעריכים ומדקדקים בכל אות בתורה ודרשו שבפסוק זה כלול גם בריאות האדם.

אז ראשית, צריך אכן ללמוד תורה ולהתייגע ולהעריכה כדי להגיע לדרשה כזו. ועדיין, כתוב ׳לנפשותיכם׳ שזה בריאות הנפש, הסגרים האמורים לדאוג לבריאות הגוף פוגעים בנפש בצורה איומה וכל אחד יודע בדיוק במה מדובר.

אמת, שבדרשה של ׳ונשמרתם׳ הוכלל גם בריאות הגוף כנפסק ברמב״ם, אך בדרשות חז״ל, מה שכתוב בפירוש קודם לדרשה, ובריאות הנפש קודמת לבריאות הגוף.

אז שכל הלמדנים והלמדניות הבורים יפסיקו להטיף לנו על ׳ונשמרתם׳ וכמה מגוחך שראש הממשלה המפוטם בנבילות וטריפות (עדות אישית) מלמד את מרן הגר״ח קנייבסקי פסוק בתורה.

אבל דבר אחד ברור, ישנם דברים שהם כלל לא אמורים להיות אופציה.

זו לא אופציה להרוס כלכלת מדינה בגלל נגיף.

זו לא אופציה להרוס חינוך של ילדים בגלל נגיף.

זו לא אופציה להרוס קשרי שלטון ועם עקב נגיף.

זו לא אופציה להרוס את בריאות הנפש של הציבור.

יכולתי להאריך עוד הרבה כהנה וכהנה, והמסקנה היא שכשיש כ״כ הרבה קושיות יש רק תירוץ אחד: ׳משהו מאוד מסריח כאן׳, ואין צורך לנוע אחרי העדר כאשר הסכנה של רצון הריפוי גדולה מהנגיף שנופח.

ימים ידברו כמה שצדקתי.

עוד יגיעו ימים שיוסיפו שורה במצבות קברי המתים בתקופתנו: ׳נהרג על קדושת הקורונה הי״ד׳.

ובענין הגליון:

אודה ה׳ מאוד בפי, מה אשיב לה׳ כל תגמולוהי עלי

בתחילת השבוע הדפסתי את הגליונות של ׳מעדני הפרשה׳ של ה-4 השנים הקודמות, ועברתי עליהם וראיתי שאין אחת דומה לשניה והתפעלתי ממתנת אלוקים שחנני, וזה נתן לי כח לכתוב מיד גליון חדש ויצאתי בריקוד מרוב שמחה על החסד הגדול שעשה עמדי וכ״כ שמחתי עד שאמרתי ׳אל תמנע טוב מבעליו׳, שיש כ״כ הרבה מנויים חדשים וגם כאלו שכבר שכחו משנים שעברו ע״כ אצרף את כל הגליונות וטעמו וראו כי טוב.

נקודה נוספת: 

על המאמר משבוע שעבר, הגיבו כמה וכמה כי יש בזה איסור לשה״ר על אחי שכביכול נקם במי שפגע בו.

לכן אבהיר כי אחי לא עשה דבר מבלי להתייעץ עם מורה הוראה, ורק אחר שהניח את כל הטינה ומחל לו בלב שלם, רק אז נתפנה לטפל במפגע הציבורי ולגרום לו אחת ולתמיד להפסיק את המכשול והבור ברשות הרבים, ואין כאן לא לשה״ר ולא נקימה כי אם קיום הפסוק ׳עם עקש תתפל׳.

בברכת שבת שלום ומבורך

ישראל אהרן קלצקין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.