רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 באוקטובר 2020

הכבהמות היינו לאווזים דמינו


פיטוריו של פרופ׳ רביד מבית החולים החרדי של בני-ברק לא הוסיפו לנו כבוד כי חשפו אותנו לעולם כציבור היסטרי לא אחראי הפועל על תחושות כבוד פרימיטיביות. אבל אין רע בלי טוב.. כי בעקבות האירוע התראיין הפרופסור וסיפר כבאגב שהוראותיו המחרידות של מר״ן שר הטיירע שהפיצו חולי וגבו (בשעתם) נפשות הן בעצם תעלוליהם הפוליטיים של סובביו, כי המרן עצמו לא נמצא במצב הקוגניטיבי והפיזי שהוא יכול להיות אחראי להם.. וזה מפי רופא מומחה שהיה המפקח האחראי על רופאי בית החולים המקומי במשך שש עשרה שנים.. אני עבדכם ידעתי זאת מכבר על יסוד הכרת רבי חיים כאדם ואת אופיים הנכלולי של חלק מהאנשים סביבו, אבל אני כמו אחרים הבעתי עד כה את דעתי זאת כדעתי האישית מבלי שהיו בידי הוכחות של ממש, ועכשיו יש. בקרב ציבור נורמטיבי היה גילוי שכזה שגילה הפרופסור מרעיד את האדמה ומצית אש להבה, הייתכן ששולחים אותנו לעבור על אזהרותיהם הנשנות של כל הרופאים ולהסתכן בסכנות נוראיות ומות ללא צורך, על יסוד דבריהם המופרכים של פרחחים?!  אבל לא אצלנו החרדים, החיים הרגילו אותנו לחיות ולגדל בנינו ובנותנו על בדיות ופנטזיות עממיות והסיבולת שלנו לשקרנים וגונבי דעת היא פינומינאלית. שיערתי שגבול הסביר הוא בתרמית ממון מועט או מרובה, ומסתבר שזה כך גם כאשר הדברים מגיעים לנפשות, לבריאות וסכנת מות.. ואכן, ובמידה לא מבוטלת כבהמות היינו לברווזים דמינו.. ואני הקטן די בטוח שלו נמצאו בעלי המקצוע המתאימים שיוכלו לספר לנו שמץ מהפרופיל הנפשי של דב רוקח ורמתו התבונית של גיסו סרולצ׳קה הגר ועוד איזה כוכבים משמי תרבותנו הרוחנית, היינו מגלים דברים לא פחות מעניינים מאלה שגילה פרופסור רביד. לי די לי באמירתו האחרונה של דב רוקח  שנתפרסמה על מאות ממאמיניו שהוא מוכן להמית ״על שמירת הנפש הרוחנית..״ כדי להניח שהאיש הוא פסיכופט וחולה נפש קלאסי ללא שום ספק כלל. והנה לאחרונה מדברים על אחוזים כאלה וכאלה של נושרים.. רגע, ממי וממה הילדים נושרים? ממדגרות לתוכן נדחסו בלי תוכנית לימודים מותאמת והעבירו שם שנים משמימות של ריק בלי יד מכוונת ויחס אישי?!  לפענ״ד אם לא היו מועכים להם למסכנים את קומת האדם כבר בגיל הרך ועושים מהם אנשים מאותגרים וזומבים לשליש ומחצה אז לא היו מדברים היום על נושרים, אלא על אחוזים כפולים ומכופלים של ״בורחים״ הנמלטים עם הרגליים על הכתפיים עד אנטרטיקה מאדונים מטורפים ומאכערים מנוולים שכאלה.. והאמת היא שהדור דהשתא לא כל כך מאמין בצדיקיו ומרנ״יו כמו שהחילונים חושבים, אלא שהוא דור עלוב המשולל קומת אדם והתעוזה לחשיבה עצמית וכשכזה הוא חי ופועל תחת סיוטי החרדה שלא יסמנו אותו חלילה כטיפוס שילילי.. וכך היו לעדרים ענקיים של כבושות פתיות שתלכנה אחרי מנהיג העדר יהיה אדם או כלב או כלב אדם...    כאחד שפרק עול תרבות השיח החרדי וסייגיו התרגלתי כבר בבחרותי לנזיפות, וגם פה ושם לקצת גידופים וקללות, אבל אין רע ח״ו. וכמו שאומרים אצלנו: Nothing is personal.. בעיני המגיבים כולם אחי הם שאני מאחל להם את כל הטוב והאושר שהם מאחלים לעצמם..  ולא עוד אלא, במידה והיו מאפשרים ראיון מוקלט של שעה עם האדונים שעל כבודם הם מזדעקים (כמובן שיהיו נשאלים ועונים כאנשים מן הישוב בלי פוילע אראבישע שטיק כמו שעשו לנתניהו אצל רבי חיים) ובמהלכו יסתבר שטעיתי בהערכתם, אני מתחייב  בזה לנסוע אליהם לחלוץ נעלי ליפול לרגליהם ולבקש את סליחתם, וזאת על אף שאני רחוק מאוד מלהסכים עם מעשיהם הנפשעים שאינם ניתנים להכחשה.  אבל בינתיים כל עוד שאי אפשר להגיע ולשוחח בחופשיות עם אותם ״שמורה אידן״ אז מותר להניח כפי שאמרו שכנינו הרומנים: אוואו א סוד דארט א גניבה..   ואם תמצי לומר מה עם האמונת צדיקים?   אז הנני מוסר בזה מודעה שגם עבדכם מוכן ומזומן לקבל ע״ע עול אמונה יקרה זו. ובעצם למה לא, כי מי לא רוצה להיות יהודי טוב.. ובסך הכל אני מבקש ומתחנן בימים קשים אלה כאשר אלה תובעים חולי ונפשות: אנא תאפשרו גם לי לסבר את דעתי בצדיקותם וחכמתם. אז מה כבר ביקשתי..

יהודי פשוט 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.