רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 28 באוקטובר 2020

הרב בן ציון מוצפי על הראש של האשכנזים

 


בשלהי תשע"ט השתתפתי בדרשה שנשא הרב בן ציון מוצפי בבית הכנסת "שבת אחים" ברחוב העמל ברמת גן. 

במהלך הדרשה הזכיר הרב את האבן עזרא ולעג לאשכנזים שמעוותים את שמו והוגים את המילה 'אבן' עם סגול מתחת לאות א' ואות ב' רפויה במקום בצורה הנכונה כלומר עם חיריק מתחת לאות א' ואות ב' דגושה.

הרב הוסיף ואמר שלאשכנזים יש אבן בראש והראש שלהם אבן. בקהל נשמעו צחקוקים. כל אחד והבדיחות שלו...

בתוכניתו "שאלות ותשובות" ברשת מורשת מערב שבת האחרון פרשת נח ענה הרב לשאלת המאזין הראשון במה צריכים להתחזק בימים אלו להסרת המגפה וכך הוא ענה:

"אני לא יודע, בוודאי שדבר הוא, כי זה בכל העולם כולו מתפשט, והחללים חללים נופלים, ואין מי שאומר למלאך המשחית הרף, ואנחנו רואים שכמעט שום דבר לא עוזר. עושים תפילות, עושים צומות, עושים תעניות, עושים את כל מה שיש, אבל לעניות דעתי, אני מאוד קטן להעביר ביקורת, אני חושב שאנחנו צריכים כל אחד לעשות בדק בית בעצמו, כל אחד עם עצמו, ישאל את עצמו איפה אני חוטא, איפה אני לא בסדר ולא לחפש אצל אחרים את הפגמים ואני חושב שזה די למבין שזה הדרך הכי טובה, להתפלל נכון, להתנהג עם החברים נכון, לתקן את מכלול המעשים, וה' יעזור, מה אני אגיד?"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.