רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 22 בינואר 2021

להתאים נעל עקומה, לרגל עקומה


מאת: חרדי בעולמו

לאחרונה 'התבשרנו' שבאודות ישראל יושבת 'וועדת השמונה' לדיון כיצד לרבע את העיגול.

למי שאינו מבין במה דברים אמורים, צריך להסביר שזו וועדת סחר-מכר. בה ידונו 'גדולי מועצת המומחים' של האינטרסנטים, כיצד לחלק ביניהם את השלל.

השאלה שעומדת על הפרק היא איך מחלקים ג'ובים, כספים, משרות והטבות שונות בין כמה שותפים-לדבר-עבירה.

שלא תטעו: הסחורה שהם מחלקים ביניהם, היא אתם עצמכם = הקוראים. אנחנו הרי משועבדים אנו ובנינו ובני בנינו להצביע בכל מקרה לאות הקדושה. כבר אמר האומר שלחרדים אין זכות בחירה, יש להם רק זכות הצבעה.

אז אנחנו נצביע. ההצבעה שלנו שווה המון כסף וכוח וכאן התחילו להתווכח גנבי-הקולות-הקדושים, איך לחלק את השלל. זה אומר בכה וזה דורש בכה. הצד השוה שבכולם, שאותנו עצמנו אף אחד לא יספור. הם ימשיכו לדאוג לעצמם, למשפחתם, לחבריהם ולחצרם.

וכאן נמצא שורש הבעיה - ואותו צריך לעקור.

הדבר הפשוט-וברור הזה, שנציגים בכנסת אמורים לייצג 'חצרות'  או 'איגוד חצרות' הוא היפך אגודת ישראל ההיסטורית. כל המטרה בהקמת אגודת ישראל היה לדאוג לכל יראי השם. מי העלה על דעתו אי פעם שהנציגים - שנבחרים ע"י כלל הציבור - ידאגו לאינטרסים של חצרם וטובתם??? וכי שכחנו שהחסידה היא עוף טמא משום שעושה חסד עם חברותיה???

וכי איננו זוכרים את נציגי אגודת ישראל לאורך השנים? היית יכול לפנות לכל ח"כ או חבר עיריה ואף פעם לא בדקו לאיזה חצר אתה שייך. עד היום אין לי שמץ מושג לאיזה 'חצר' היה שייך הרב שמואל שאולזון זצ"ל. כל מי שגר בירושלים ידע שאם יש לו עניין כלשהו הוא יכול לפנות אליו. מעולם לא נשאלנו לצבע הגרביים שלנו או לשאלה המכרעת האם שטריימל על ראשינו או ח"ו 'קנייטש'.

נקבתי בשם אחד, אבל ר' חיים בנו יוכל מן הסתם לתת דוגמאות נוספות רבות. אפילו אלו שהיו יותר נגועים בדאגה לחצרם, עדיין דאגו גם לכלל. לא היה מצב של 'אודער גור - אודער גורנישט'. זה נשמע בלתי מתקבל על הדעת.

בכלל, כל צורת בחירת הנציגים 'שלנו' (אי אפשר לכתוב 'שלנו' בלי מירכאות), מוזרה ובלתי נתפסת. אני צריך נציג טוב בכנסת/בעיריה. מה לזה ולנוסח התפילה שלו?? מה לזה ולשאלה מאיזה ארץ מוצא הגיעו אבותיו???

אנחנו צריכים נציגים שייצגו אותנו. בלי מורא ובלי משוא פנים.

האתגר הגדול העומד בפני היהדות החרדית, היא לבחור נציגים מתאימים. אולי התיקון צריך להתחיל בכך שכל חצר תוכל לבחור נציג - ובתנאי שאינו מהחצר שלה! שיבחרו הליטאים נציג גוראי (לא מספיק הספודיק של גפני...) והבלזאים יגלו את האיכויות האנושיות שנמצאות בחצרות אחרות.

די כבר עם פילוגים חצריים. רוצים נציגים טובים - לא נציגים סקטוריאליים!

מאיר פרוש הוא דוגמה טובה ומעניינת לכך. זו משפחה שאין לה חצר מוגדרת (זוכרים את ר' מנחם פרוש הולך להתייעץ עם הכותל??). בזמנים עברו היו הללו מכתתים רגליהם מחתונה לבר מצווה והיו זמינים לכולם כל הזמן. לא היה צורך לעסוק באיגודי חצרות קטנות וכדו'.

אנחנו כל כך שקועים במדמנת עצמנו עד שאיננו שמים לב כמה זה נראה זר ומוזר לכל מי שלא חי בתוך 'הטשולנט' הזה. מה איכפת לי אם הנציג שלי חובש כובע עגול, או קנייטש??? מה לזה ולשליחותו???

השיבו לנו את נציגי אגודת ישראל האוטנטיים. די לנו מנציגי חצרות!

אנחנו צריכים ליישר את הרגל - לא להתאים נעל עקומה לרגל עקומה.

ועד אז, לפחות הודעתי לכם: אני לא נכס שלכם שתדונו בו ותחליטו איך לחלק את קולי. קודם תהיו אתם נציגי ואז נדבר הלאה.

חרדי בעולמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.