רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 22 בינואר 2021

תמונת השבוע שלי: מגאולה פרטית לגאולה כללית

 

תמונת השבוע שלי: מגאולה פרטית לגאולה כללית

תאריך: יום שני ה' בשבט ה'תשפ"א

מיקום: רחוב  Harjab אבו דאבי

ר' יחיא חמדי היה נער צעיר כאשר לפני 21 שנה, עלה לארץ הקודש מתימן הרחוקה בכדי ללמוד בישיבה קדושה בעיר בני-ברק ומאז הקשר היחיד עם הוריו ומשפחתו היה באמצעות טלפון או מכתבים. המצב הפוליטי בתימן הלך והדרדר, יחיא התחתן והקים משפחה משל עצמו, ללא הוריו ובני משפחתו הקרובים. 


בצהרי יום שני בשבוע זה, ברחוב חרג'אב בדרומה של אבו דאבי, בירתה של האמירויות, לאחר כשעה וחצי נסיעה מדובאי, רכב עצר ליד בית מספר 26, ר' יחיא עמד בחזית הבית וקיבל בהתרגשות רבה את פני הרב הראשי שליט"א, הכניסו לדירתו והושיבו בראש השולחן שהיה ערוך עם פירות ושתיה. בשמו ובשם משפחתו ובשם משפחות נוספות הוא הביע את תודתו העמוקה לאורח החשוב על המאמצים הרבים שעשה, באמצעות הקשר האישי שלו עם נסיך הכתר של אמירות אבו דאבי, מוחמד בן זאיד אאל נהיאן וכך הם זכו ב"ה לצאת מתימן, להגיע לחוף מבטחים באבו דאבי ולהצטרף למספר משפחות שיצאו בחודשים האחרונים בסיוע ממשלת האמירויות, העוקבת בדאגה אחר מלחמת האזרחים העקובה מדם בתימן ובצעד הומנטרי פעלה למען המשפחות היהודיות, שניתן להוציאם ולהצילם. 


רגעים מיוחדים היו כשנכנסו לחדר כמה מהילדים הקטנים עם ה'סימנים' על פניהם הטהורות, שרק לפני מספר ימים יצאו מתימן. ילדים שחן יהודי נסוך עליהם ובעיינים בורקות מתוך יראת כבוד הביטו בהערצה טהורה בפניו של האורח, עליו הם שמעו מעט, על כל מה הוא שעשה עבורם וכעת הם רואים אותו מקרוב. 

הושבתי אותם ליד הרב שליט"א, הנחתי לפניהם חומש והגדול בינהם החל לקרוא קטעים 'מקרא ותרגום' בנוסח תימן כמו לפני אלפי שנים. 

'...ויברכם ביום ההוא לאמר, בך יברך ישראל לאמר ישמך אלוקים כאפרים וכמנשה' - הוא אמר את המילים במתיקות.

הרב הפסיקו והסביר להם את משמעות השמות 'אפרים' ו'מנשה', שני בני יוסף שנולדו במצרים ובהם מתברכים כל ילדי ישראל. הילדים לא מבינים לשון הקדוש, הרב מצביע עם שתי אצבעותיו על שני הילדים החמודים כמו אומר להם: 'אתם מנשה ואפרים של הדור הזה, בכם יתברכו עם ישראל ונזכה לגאולה שלמה כמו שאתם זכיתם לגאולה הפרטית שלכם'. הם חייכו מתוך הבנה. הלב בטח הבין. 

הוצאתי את הטלפון וצילמתי. תמונת השבוע שלי, התמונה הכי יפה, בתוך ים של חוויות ואירועים במשך ארבעה ימים שזכיתי להתלוות אל הרב הראשי שליט"א בביקורו השבוע בנסיכויות. 


משם המשכנו לעוד כמה כתובות. באחד מהם היו אביו ודודו של ר' יחיא, אותם לא ראה 21 שנה! הדוד מרים את שולי גלימתו התימנית ומראה ברגליו פצעים שונים שהוא סובל לאחר שספג כ 30 יריות מערבים רוצחים נגד יהודים - מהם ניצל בנס. הוא מראה בשמחה את פאותיו המסולסלים ומספר שמעל 15 שנה היה חייב להסתירם מתחת כובע ורק כעת - כאן באבו דאבי הוא מסתובב איתם בחופשיות כיהודי גאה.  

בשיחתם הם גוללו את מסכת הקשיים שחוו בשנים האחרונות והסבל הרב בצל המלחמות ששיסעה לגזרים את המדינה, במאבק בין המורדים החותים, לאנשי הקואליציה שתומכת בממשלה הקודמת וגרמה שתימן הידרדרה למשבר הומניטרי מהחמורים בעולם וליהודים המעטים שנותרו בה, אין את היכולת האישית לקום ולברוח בלא סיוע רציני מבחוץ. 


הרב הראשי, מברכם מעומק הלב, שיוכלו ליישב על התורה והמצוות מתוך מנוחת הדעת והנפש, ולזכות בקרוב לחנון את ארץ הקודש וכך נפרד מהם לשלום. 

בתקופה האחרונה נכתב ונאמר רבות על 'דובאי', העיר המאוכלסת ביותר באיחוד האמירויות הערביות, השוכנת על חופו הדרום-מזרחי של המפרץ הפרסי, שהייתה די מיסתורית ובלתי ידועה, בעיקר לנו היהודים שלא יכלו לבקר בה.  

שלמה המלך אומר בתחילת מגילת 'קהלת': "הבל הבלים אמר קהלת הבל הבלים הכל הבל, מה יתרון לאדם בכל עמלו שיעמל תחת השמש". במקום בו חום השמש בתקופת הקיץ מגיע גם מעל 50 מעלות צלזיוס, מילות הפסוקים מקבלות משמעות מוחשית. מול הבניינים המתנשאים לגובה עצום למרגלות נהרות ואגמי מים מלאכותיים. מקום בו טירות ורכבי יוקרה נוצצים נמצאים בכל פינה, ורק כסף ועוד פעם כסף זה שם המשחק. לא היסטוריה ולא שורשים של עבר או עומק של אומה. הבל הבלים. 

  

הביקור בנסיכויות הוא עם קבוצה נבחרת של תלמידים מצטיינים מכמה ערי רוסיה, חברים בארגון 'יחד' הפועל ממוסקבה בכל ערי רוסיה עם מאות ואלפי סטודנטים יהודים בלימוד ובהלכה, וכעידוד ודרבון נערך עבורם מדי שנה, מסע חיזוק מיוחד. 


ביום שלישי התקיימה חתונה של בוגרות 'מכון חיה מושקא' כאן במוסקבה, שבאה בקשרי השידוכין לפני כשנה עם חתן יקר מצרפת, אך בעקבות המצב הבריאות בעולם, לא התאפשר להם להינשא כראוי וכעת הגיעה ההזדמנות. החופה נערכה כדת וכדין בחצר הכנסת ובית חב"ד בדובאי, הרב שליט"א, בהשתתפות המארח המסור שהוא רבה של איחוד האמירויות ידידי היקר השליח הרב לוי דוכמן, כאשר רבני ומנהלי ארגון 'יחד', מכובדים בברכות מתחת לחופה. 


השבת - יום הגדול והקדוש יו"ד שבט, ימלאו בדיוק 70 שנה לנשיאות הרבי, השביעי בשלשת חב"ד, וכשמבטים בשלוחיו הפרוסים בכל העולם, בהם היושבים ברוסיה ומצודתם פרוסה להציל יהודים מתימן ולסייע לקהילה היהודית החדשה בדובאי - אפשר להבין מעט, מכוחו של הרבי ומה שפעל ועושה בעולם, בכל תחום שהוא ובמסירות של מנהיג ורועה נאמן, שלא עזב את צאנו וממשיך להשפיע לכל מקושריו ולכל אחד ואחת והכל, בכדי לקראת את הגואל ושנגיע לגאולה השלמה. 

גוט שבת!

שייע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.