רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 31 בינואר 2021

מרן האדמו"ר הרי"ף ראב"ד מרוקו על השובבי"ם חלק ג'

חלק ג :

ההססנות היא סכנה קשה ביותר. האדם צריך להיות ברור ובהיר להחליט כן או לא. והגמרא אומרת, אדם שבא מהדרך ואשתו נידה, מקבל את זה טוב. אבל כאשר ספק נידה, זה הדבר הקשה שצריך כוחות נפש. האדם צריך לדעת להחליט בדברים ולקחת אחריות ולבחור צד ומקום איפה הוא נמצא. לפסוח על כל הסעיפים, זה דרך מסוכנת מאוד. אולי הוא נשאר חבר עם כל הצדדים, אבל ברבות הימים הוא נשאר חסר בלי כלום. 

אנחנו בדור שהיצר הרע שלו ההססנות, הכל זה כן ולא, מותר ואסור, אפשר ואי אפשר. הדור שלנו הוא דור של חוסר הכרעות. יש בחירות, תשאל כל צד, שני הצדדים ניצחו. כל ריב בין אנשים, כולם צודקים. עושים חיסון, האנשים שמאמינים מוכנים לתת את חיים שזה הדבר הטוב ביותר. האחרים שלא מקבלים אותו, נהיו מוסרים נפש יותר ממלחמה על שמירת שבת להזהיר מהחיסון. אין הכרעות, אין שחור ולבן והאמת תהיה נעדרת. 

וכל זה אפשר לחזק ולהתחזק על ידי טהרת המחשבה, שאז המחשבה זכה וברה ויודעים לקחת החלטות בריאות נכונות ואמיתיות ודבקות בתורה הקדושה, לחיות את התורה ״לא ימוש ספר התורה הזה מפיך והגית בו יומם ולילה״ כאשר האדם לא זז מהתורה, זוכה להבנה נכונה וראיה עמוקה. 

וכך אנו מקפידים כאשר בני הקהילה שואלים אותנו שאלה שהיא בעלת משקל, אנו יושבים ולומדים כמה שעות ואז חושבים ועונים תשובה. חיים ומוות ביד הלשון, ואם התשובה היא מהקב״ה כן. וגם אם נכשל, האדם נשאר בחוב של הקב״ה, ואין מקום בטוח יותר מאצל הקב״ה. הוא השמירה הגדולה והוא גם יתן לך את שלך ואת מבוקשך בזמן שבאמת אתה צריך את הישועה. 

התחלנו ב״ה שבוע חדש, זמן מיוחד בתוך השובבי״ם, זמן של תשובה, זמן של עבודה על מידת היסוד, שהיא הגורם הגדול לכל הבלבולים ולכל קטנות הדעת שעובר האדם. 

החיים הם הרבה חלקים קטנים שצריך לחבר אותם יחד. דברים שיודעים, דברים שעוד נדע בהמשך הדרך, אבל כל אחד מאיתנו צריך להשלים את התמונה שלו. ואנחנו בונים ויצר הרע מחריב. ויש לנו בשנה שלוש זמנים שיש בהם עזרה להשלים את האחור החסר. חודש אלול, על כל החוסר בבין אדם למקום. ימי ספירת העומר, על כל בין אדם לחברו. וימי השובבי״ם, על בינך לבין עצמך. 

הימים הם מכוסים בערפל גדול, כל יום צרתו גדולה משל חברו וכל יום שעובר אנחנו מתים ביום אחד והעולם מאבד עוד ועוד מהאור האמיתי. היו דורות של צדיקים גדולים שידעו מה זה גמרא, מה זה משנה, מה זה זוהר הקדוש, מה זה רבנו האר״י, מה זה תפילה, מה זה חסידות. אנחנו בדור שלא היה דור כהדור הזה. 

יש הרבה תורה, הרבה מצוות, אבל האור של צרור החיים כבוי, ורק למעטים יש את האור הזה והכח הזה. חיי השקר שהיום חיים הם מסוכנים ביותר. ומדוע, משום שהם נמצאים לקראת הסוף, וכל מה שרואים בשנים האחרונות ומה שנראה בימים הקרובים, זה המשך של החורבן של מה שהיה העולם הקודם. 

ידועה המחלוקת הגדולה שהיתה בדורות, אחרי דורו של רבנו הבעל שם טוב זצוק״ל. חלק מהצדיקים ובהם תלמידי הבעל שם טוב, התפללו שרוסיה תנצח במלחמה וחלק התפללו שצרפת תנצח במלחמות. אלו עשו תעניות וסיגופים ואלו עשו תעניות וסיגופים, ודרשו רבותינו הקדושים זצוק״ל, שהמחלוקת שלהם לא היתה מחלוקת גשמית, איזה מדינה תנצח. אלא מחלוקת רוחנית, עם משמעויות עצומות. 

רוסיה היתה האמא של הקומוניסטים והם היו חיים ומחנכים לחיי צנעה, פשטות, כולם אחד, כולם מקבלים משכורת דומה, כל מה שידוע וכלול בקומוניסטים. והצד השני, המערב, זה היה הדמוקרטיה, הפתיחות, העושר, הכח מתחלק בין כולם. והצדיקים חלקו מה יותר טוב לעם ישראל ומה יתן כח לעבודת השם. 

חלק מהצדיקים החזיקו שהדרך של רוסיה טוב לתורה, ולכן התפללו שרוסיה תנצח. וחלק סברו לא, הדמוקרטיה טובה לתורה. מה שרואים אנו בימינו, התפילות של הצדיקים שהתפללו על רוסיה, החזיקו עד התפרקות רוסיה. והתפילות של הצדיקים שהחזיקו שהדמוקרטיה טובה לתורה, החזיקה עד השנים האלו. ואנחנו עדים יום יום להתפרקות של הדמוקרטיה בכל העולם. 

וכך ששתי הסברות של הצדיקים הקדמונים החזיקו כל תפילה, לתקופה מסוימת. ואנחנו נמצאים בדור שנגמר העומק של אותם תפילות, והזכות של התפילות הסתיים והעולם עומד באנדרלמוסיה שלא היתה כמוה מימי דור ההפלגה. 

כל הכללים שהעולם נבנה עליהם הם היו טובים לעולם הישן. בעולם החדש הכללים האלו לא מסתדרים עם הקידמה ועם הגרורות של הקידמה, כל מה שיעשה האדם לא יעלה בקנה אחד עם כל המרכיבים. החדש והישן לא מסתדרים. וכשם שרוסיה נחרבה לפני עשרים וכמה שנים, כך בימינו רואים איך הצד השני נחרב. וזה הזמן של הדמדומים, שהוא הזמן המסוכן ביותר, אבל גם בעל ההזדמנויות הגדולות ביותר. ומי שידע איך ללכת בנתיב הנכון, יזכה לעבור את חבלי משיח ואת הזמן הזה שאין בו דרך חיים ויש בו רק זיוף של הרבה דברים יחד. 

ומי שדבק בתורות הקדושות ונפשו יונקת מהבארות הקדושים, שהמים בהם מים חיים, הוא יזכה לחלוף ולעבור את הימים האלו. 

עלינו לדעת שכאשר בשמים המלאכים רבים ואין סדר ושלום בניהם, גם אין למטה בעולם סדר ושלום, וזה הזמן שמלכויות מתגרות אחת בשניה וכל יום שעובר נבנית התשתית של מלחמת גוג ומגוג ומחיקה של כל השני צדדים, שצדיקי הדורות הקדומים חלקו על הדרך. 

אנחנו היום בדור של ״רב חובל נכנע למצבו״ ובזכות ספר דברים, בזכות השק, בזכות הלימוד היומי, בזכות צדקה, בזכות התורות האלו שכולנו שותפים בהם, תורת חיים, נזכה לראות בשוב השם את שיבת ציון. 

אנחנו קרובים לגאולה יותר מכל הזמנים שהיינו קרובים, זה עומד אחר כותלינו. בית המקדש של מעלה בנוי ומשוכלל ומוכן, ורק נשאר לנו להיות כלי קיבול לצעוק אל השם שיגאלנו, כי שיעבוד מלכויות והצער היומי של כל אחד, השכיח מאיתנו מה זה משיח, מה זה הגאולה. 

ישנם רבים שבכלל לא מבינים מה זה משיח ומה זה גאולה, חייב ללמד את הקטנים ואת הגדולים מה זה משיח, מה זה גאולה ומה זה בית המקדש. 

ומבקשים אנו מבני הקהילה הקדושה, שכל אחד ילמד את כל ענייני בנין בית המקדש וההלכות, ויחלקו בקבוצות את כל ההלכות וללמוד אותם ולדעת אותם טוב, ידיעה ברורה. ובזכות התורה הקדושה נזכה לגאולה שלמה בקרוב ממש, חיים שאל ממך. 

הקב״ה יתן ברכה והצלחה וישועה גדולה, לאהוב ליבנו, ידיד השם וידיד כל עם ישראל כאח לי, רבי יגאל אדרי הצדיק ירא השם וסר מרע, נשמה רמה. 

שבוע של ברכה והצלחה וישועה,

יאשיהו יוסף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.