רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 31 בינואר 2021

כל האמת על המפץ הצפוי ב'יהדות התורה'


זה היה צפוי, וזה אכן קרה. מחולל הספינים של טסלר וליצמן התחיל לעבוד. הספין של היום, שהודלף לכתבים הפוליטיים, נוסח כדלהלן: "בבעלזא התקפלו ובסוף השבוע הודיעו כי יסכימו לדבר עם ויז'ניץ בלי מעורבות של מאיר פרוש או של יעקב ליצמן כפי שדרשו במהלך דיוני ועדת השמונה. אתמול פנו בויז'ניץ לתיאום פגישה עם אייכלר וטרם נענו".

נתקלתם בספין הזה? אז הנה האמת: מדובר בשקר מהזן הנחות ביותר. מתברר כי חברי ציר פרוש-אייכלר לא פרייארים, וכשראו שטסלר וליצמן מתעלמים מבקשת פרוש ואייכלר ללכת לבוררות, הם הפעילו תעלול מבריק שהשאיר את אנשי טסלר בהפתעה מוחלטת. 

באגודת ישראל, בשני הצדדים, טרם רוצים להדליף את מה שהתרחש בשעות הקטנות של ליל יום רביעי האחרון, אך בקרב ציר שלומי אמונים-בעלזא נשמעים איומים, כי במידה ומחול הספינים יימשך, הם ידליפו את התנהלות הציר הנגדי במהלך השבועיים האחרונים, שכוללת בין היתר, זלזול מחפיר במנהיגיהם, הפרת נאמנויות בסיסיות והתעלמות מסעיפי הלכה ברורים.

אנשי דגל התורה, ביקשו לברר מה עומד מאחורי "ההתקפלות של בעלזא", והם הופתעו לשמוע את האמת: בשעות הקטנות של ליל רביעי, אחרי התעלול שבוצע נגדו, טסלר התקפל ונאלץ להיענות לבקשת הבוררות של פרוש ואייכלר. 

טסלר ואנשיו ניסו להתחכם ובמקום להיענות לבקשת הבוררות, הם ביקשו לתאם פגישה עם בעלזא בנפרד. שתי מטרות היו לבקשה הזאת:
1) למרוח את הזמן ולהתחמק מבוררות.
2) להפריד בין פרוש ואייכלר. שיטת ה"הפרד ומשול" הידוע.

בציר פרוש-אייכלר הבחינו בטקטיקה הטסלרית ודנו איזה מענה נגדי, כדאי לתת הפעם.

 המסקנה הייתה: להסכים לפגישה שתיערך היום יחד עם אנשי פרוש, שבסיומה, אם לא יגיעו לפריצת דרך, יבחרו מיד ובמשותף בזהות 'הבורר' שידון בסוגיה. 

בדגל התורה שמעו מפרוש ואייכלר כי הם לא נבהלים ממערך הספינים שיצא לדרכו: "אנחנו לא צריכים להוציא ספינים", נאמר להם. "מספיק שנוציא כמה עובדות של השבועיים האחרונים, ומחוללי הספינים של טסלר וליצמן יתביישו להראות את פניהם במרחב הציבורי".

על המאמצים הקשים, שלא צלחו, מטעם ליצמן וזייברט, לנפץ את הקרב של דגל התורה ולפורר את הציר בין פרוש ואייכלר וכך גם, על ציטוטים חריפים של שניים מגדולי האדמו"רים נגד ההתנהלות של כמה עסקנים מהסיעה המרכזית - יבוא פוסט נפרד.

●○המשיכו לעקוב אחרי הפוסטים שחושפים את כל האמת שמאחורי הקלעים במפלגת יהדות התורה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.