מאת משיחיסט
אתמול (ד') הביא הרב יהודה קרינסקי את הרה"ג הרב יואל כהן להעיד במשפט נגד הרב זלמן חאנין.
המשפט מתנהל על זכויות ההוצאה לאור של ה"ליקוטי שיחות".
הרקע בקצרה: במשך השנים (בחייו של הרבי) היה ה"ועד להפצת השיחות" עורך את שיחות הרבי ומביאם אל הרבי להגהה, לאחר ההגהה היה ה"ועד" מכין את השיחות לדפוס ומפיץ (ללא תמורה) אותם לקראת שבת ברחבי העולם, הלא הם חוברות ה"ליקוטי שיחות" (לימים סדרת ה"ליקוטי שיחות" בת ה-39 כרכים).
העלות של כל זה נאמד במיליוני דולרים לפי חשבון פשוט: משכורות לחברי המערכת, הוצאות הדפוס וההפצה – למשך כ-20 שנה. ר' זלמן חאנין הוא זה שעמד (ועומד) בראש הועד להפצת השיחות (ולפניו היה ר' בנטשע שם-טוב) והוא זה שדאג למימון.
בא ר' יודל קרינסקי לבית המשפט וטוען: הרבי היה מקבל משכורת מה"מרכז לענייני חינוך" (420$ לחודש) ולכן כל יצירותיו שייכים ל"מרכז".
ר' זלמן חאנין משיב: הרבי כידוע השקיע שעות ארוכות ומאמצים נפשיים בהגהת השיחות (כמ"ש אנא נפשי כתבית יהבית), עתה, אפילו אדם שאינו בסדר גודל וברמה של הרבי, לא היה עובד עבודה מאומצת כזו עבור 420$ לחודש. (מעבר לזה שעבודתו של הרבי לא הסתכמה בהגהת השיחות...).
אתמול (יום ד') הביא ר' יודל את הרב יואל כהן כדי שיעיד לטובתו במשפט. השופט שואל את ר' יואל: "האם הרבי היה עובד של המרכז?" ר' יואל נזעק לעצם השאלה ומשיב בסערת נפש: "הרבי היה מנהיג של כלל ישראל, את השיחות היה מגיה בתור מי ש"עומד בין ה' וביניכם להגיד לכם את דבר ה'" ולא בתור עובד של ה'מרכז'". בין הדברים סיפר ר' יואל שבשנת תש"י, עוד לפני קבלת הנשיאות באופן רשמי, הביא לרבי שיחה כדי להגיהה. מיד חבש הרבי מגבעת לראשו וחגר אבנט על הבגד העליון והתיישב בכובד ראש להגיה את השיחה. מזה רואים, אמר ר' יואל, שהרבי התייחס אל הגהת השיחות בתור עבודת הקודש.
*
ומעניין לעניין: כאן הבן שואל "מאיפה כל המיליונים שמביא קרינסקי כדי לממן את המשפטים שהוא מנהל???" במיליונים האלה היה בוודאי אפשר לתמוך בהרבה שלוחים ברחבי העולם שמצבם הכלכלי הוא בכי רע, או למשל לשלם משכורות לצוות הישיבה המרכזית ב-770 שכבר שנים לא קיבלו משכורות.
ליוד'ל הפתרונים...
אתמול (ד') הביא הרב יהודה קרינסקי את הרה"ג הרב יואל כהן להעיד במשפט נגד הרב זלמן חאנין.
המשפט מתנהל על זכויות ההוצאה לאור של ה"ליקוטי שיחות".
הרקע בקצרה: במשך השנים (בחייו של הרבי) היה ה"ועד להפצת השיחות" עורך את שיחות הרבי ומביאם אל הרבי להגהה, לאחר ההגהה היה ה"ועד" מכין את השיחות לדפוס ומפיץ (ללא תמורה) אותם לקראת שבת ברחבי העולם, הלא הם חוברות ה"ליקוטי שיחות" (לימים סדרת ה"ליקוטי שיחות" בת ה-39 כרכים).
העלות של כל זה נאמד במיליוני דולרים לפי חשבון פשוט: משכורות לחברי המערכת, הוצאות הדפוס וההפצה – למשך כ-20 שנה. ר' זלמן חאנין הוא זה שעמד (ועומד) בראש הועד להפצת השיחות (ולפניו היה ר' בנטשע שם-טוב) והוא זה שדאג למימון.
בא ר' יודל קרינסקי לבית המשפט וטוען: הרבי היה מקבל משכורת מה"מרכז לענייני חינוך" (420$ לחודש) ולכן כל יצירותיו שייכים ל"מרכז".
ר' זלמן חאנין משיב: הרבי כידוע השקיע שעות ארוכות ומאמצים נפשיים בהגהת השיחות (כמ"ש אנא נפשי כתבית יהבית), עתה, אפילו אדם שאינו בסדר גודל וברמה של הרבי, לא היה עובד עבודה מאומצת כזו עבור 420$ לחודש. (מעבר לזה שעבודתו של הרבי לא הסתכמה בהגהת השיחות...).
אתמול (יום ד') הביא ר' יודל את הרב יואל כהן כדי שיעיד לטובתו במשפט. השופט שואל את ר' יואל: "האם הרבי היה עובד של המרכז?" ר' יואל נזעק לעצם השאלה ומשיב בסערת נפש: "הרבי היה מנהיג של כלל ישראל, את השיחות היה מגיה בתור מי ש"עומד בין ה' וביניכם להגיד לכם את דבר ה'" ולא בתור עובד של ה'מרכז'". בין הדברים סיפר ר' יואל שבשנת תש"י, עוד לפני קבלת הנשיאות באופן רשמי, הביא לרבי שיחה כדי להגיהה. מיד חבש הרבי מגבעת לראשו וחגר אבנט על הבגד העליון והתיישב בכובד ראש להגיה את השיחה. מזה רואים, אמר ר' יואל, שהרבי התייחס אל הגהת השיחות בתור עבודת הקודש.
*
ומעניין לעניין: כאן הבן שואל "מאיפה כל המיליונים שמביא קרינסקי כדי לממן את המשפטים שהוא מנהל???" במיליונים האלה היה בוודאי אפשר לתמוך בהרבה שלוחים ברחבי העולם שמצבם הכלכלי הוא בכי רע, או למשל לשלם משכורות לצוות הישיבה המרכזית ב-770 שכבר שנים לא קיבלו משכורות.
ליוד'ל הפתרונים...
אחרי שקרינסקי טען בבית משפט שכל הדברים שהרבי אמר אחרי כ"ז אדר בטלים היות והרבי לא היה צלול (רח"ל) באותו זמן... שום מילה שלו כבר לא מפתיעה אותי.
השבמחק1. איפה ההוכחה לטענה זו?
מחק2. עובדה: הרבי זצ"ל היה חולה בשלב כ"ז אדר ולא יהיה יכל להגיד שום דבר.
הרב קרינסקי פשוט קבע עובדה
אני קורא שוב ושוב ואני לא יכול להבין מה נקודת הכותב לעיל, מה הוא מנסה לְהַגִיד עם חתיכת הזבל של מידע זה?
מחקאחרי שקראתי את "מאמר" זה
התגובה שלי הייתה ו ....
למשיחי ...המתוסכל רחמנות עליך ועל החברים שלך.
השבמחקמה הדברים שהרבי דיבר אחר כ"ז אדר אם אתם יודעים בוא ונשמע.
זה משאתה כותב שום מילה כבר לא מפתיעה אותי בטח קראתה באגרות שאתם יצרתם מהמוח הקודח של היצורים המשיחים.
ואולי תביא את הפרטקול של בית המשפט אני חושב שאתה משקר,
לעצם הענין על הכתבה. אתה מביא גיבוב של דברים כך לא מתנהלים דברים בבית המשפט. לא יעלה על הדעת אים אני יעבוד בשביל איזה אירגון ובפרט שאני משתמש בבנין של של המרכז, ומקים בית דפוס לצרכי הפרטים
ולא משלם שום כסף על ההשכרה, ויש צות של עוד אנשים שמסורים לענין השיחות, והנה קם מאן דאמר וצועק כולו שלי, ועוד הולך לבית המשפט ואומר
אכלתי ואוכל עוד,,,,
רק אצל חסידי חב"ד וזה נובע מטיפשות וחסור כבוד לעצמם ולחסידות קורא כאלה דברים, הייתי שואל את זלמן ידידי שנים על שנים ישבתה שם במשרד
ואם הבנתה שהמפעל שייך לך עוד בימי חיותה של כ"ק זצ"ל. למה לא כתבתה לרבי שהיות ואתה ורק אתה מנהל את העסק וזה שייך לך,
את התשובה אני ואתה יודעים, פשוט היינו חוסכים את כל המשפט ואת אלפי הדולרים, שהשד יודע מאיפה את לוקח את הכספים,
מה שאומר שאתה נלחם על ביזנס טוב, הרי הסוד הגדול הוא שאתה בכלל לא הבנתה מה שהרבי מדבר ואתה לא אחד מהחוזרים,
ובכלל ממתי נהייתה משיחי ואפילו דגל על ביתך להרגיז את שכנך קרנסקי
אני חושב שאתה משחק באש, אין מצב שהעולם הוא הפקר יש דין ויש דין..
איך הסופר לעיל יודע מה התרחש בבית המשפט?
השבמחקהאם הוא היה באופן אישי בבית המשפט?
האם יש לו גישה לפרוטוקולים של בית המשפט?