רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 28 בנובמבר 2013

הכנסת תתבע משלטונות קנדה לטפל בילדי הכת של הלברנץ

מאת דובר הכנסת

הכאת ילדים במוטות ברזל, שלילת מזון, נטילת כדורים פסיכיאטריים בכפיה וניתוק מוחלט מהמשפחה בישראל. אלו חלק מהעדויות שנשמעו היום (שלישי) בוועדה לזכויות הילד בכנסת, על המשפחות הישראליות בקהילת "לב טהור" בקנדה. עוד סופר, על השגת ציות ע"י כאב מתמיד כנעילת נעליים קטנות ממידת הרגל, גירושין ונישואים בכפיה מגיל 14 ועד פערי-גילאים, ביניהם נישואין בין בן 15 לבת 40 ולהפך. יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו) אמרה כי " מי שנחשף לעדויות, לכאורה, לא יכול להישאר אדיש. יש לנו תפקיד, חובה ואחריות כלפי ילדים ישראלים, ובמשך שנתיים הפרקליטות מתמהמהת בחילוצם, גוררת רגליים ולא יוזמת שיתוף-פעולה עם גורמי רווחה, חוץ וחינוך. במבחן התוצאה – הפרקליטות נכשלה".  

חברה לסיעה, ח"כ יריב לוין, שיזם את הדיון, הוסיף כי "אמנם  כל הטיפול בכתות לא ברור, מה בכלל מוגדר ככת, ומה חופש הביטוי, אך הטענות קשות, נוראות ומזעזעות והן חייבות להיבדק. מדובר במקרה חירום ומשרד המשפטים טרם נותן מענה. במשך שנתיים הזעקה איננה נשמעת וכל יום שעובר הוא פשע". יריב דרש כי משרדי החוץ, המשפטים, ביטחון הפנים והרווחה  יתכנסו לראשונה לאחר שנתיים של דיווחים על הפרשה, יחליטו כיצד לנהוג – וידווחו לוועדה בעוד כשבועיים.

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) הוסיף עדות על מניעת החלפת חיתולים - אלא פעמיים ביום, והדגיש כי "מדובר בכת סדיסטית". אסתר קצובשווילי, שבתה מתגוררת בקהילה, הוסיפה כי "בחרתי שלא לפחד עוד. המשפחות נשלטות ע"י פושע, שבנו ברח ממנו, על-ידי חרמות, צומות, טבילות במים קפואים, אונס קטינות ע"י בגירים והכאות. הם רואים בהפגנת רגשות כלפי ילדים – המצאה של גויים. שמעתי במפורש מפיו של מנהיגם, הרב ארז אלברנס, כי הוא רואה בהיטלר וסטאלין מורים טובים". צופיה נהון, המלווה משפחות שנפגעו מהכת, ציינה כי "קיים גוף בתוך הקהילה הנקרא 'עזרת משפחה', המעביר ילדים ממשפחות שאמונם במנהיג הכת התערער- למשפחה אחרת לצורך חינוך מחדש, למשך כשנתיים".

אורית כהן, שאחיה השתתף בדיון מנגד כנציג הקהילה, טענה אף היא לעדות על מכות, כליאה, לחץ נפשי להתחתן, אב שמאלץ את בנו ליטול כדורים פסיכיאטריים, ועוד. לדבריה, כשבנו של מנהיג הכת, נתן אלברנס,  מרד באביו והשמיע לילדיו מוסיקה, נלקחו ממנו ילדיו למשפחה אחרת בקהילה, והוא עצמו הוכה עד שבירת עצמות.

מוטי לוי, קיצן החקירות של משטרת ירושלים הודה כי "בעדויות יש ממש, ובהן חשד לעבירות פליליות חמורות ביותר", אך עו"ד גלית גרינברג, ממשרד משפטים טענה מנגד ל"קושי מובנה בהשגת ראיות כשמדובר בכת, כי הם עצמם לא מתלוננים על חטיפת ילדיהם מהם.  אינני יכולה לשתף את בני המשפחה וחברי הוועדה בפרטי החקירה והטיפול, אך אנו פועלים יום יום בשיתוף-פעולה מצוין עם שלטונות קנדה, ורואים את הפרשה בחומרה". את דבריה תקפו חברי הכנסת לוי-אבקסיס, לוין, מרגי ויעקב אשר (יהדות התורה) בחריפות, וטענו כי במבחן התוצאה - במשך שנתיים לא ננקטו צעדים מעשיים, ואפילו לא נערכה ישיבה משותפת עם גורמי הרווחה והחוץ. גם אילנה רביד, מנהלת המחלקה לישראלים במצוקה במשרד החוץ אישרה כי המשפחות הם שפנו למשרד - ולא הפרקליטות.

נציג מטעם "לב טהור", שאול בויער, סיפר כי במשך שבעה חודשים בדק את הקהילה השרות הסוציאלי הקנדי ולא מצא כל ראיות להתעללות או לעינויים. לדבריו, "הילדים של הקהילה רגועים ושמחים ואין שום טיפול פסיכיאטרי. אמנם עובדים סוציאליים הוציאו חמישה ילדים מהקהילה, אך זאת בגלל שהאב  - החי בנפרד מאמם - הכה אותם. היה מקרה אחד של נישואין של בת 16, ולא מקרים נוספים. מדינת ישראל היא רודפת את הרב אלברנס בגלל הדעות שלו".

תגובה 1:

  1. This Chasidic cult “ Lev Tahor" has nothing to do with Judaism.

    This so called “rabbi” Solomon Arez Hell-branz and son Nuchman may not even be Jewish. They are cult-leaders a fraud and always has been.

    Every Jewish organization on earth has been rebuking them even in public, as no different than the David Koresh cult in Waco, or the Jonestown cult. We should be keeping a spotlight on this fraudster as much as possible and call this what it is: A CULT.

    This cult “leader” and son Nuchman are VERY dangerous man who uses mind-control techniques to pray on the weak minded. Nuchman the son can not be trusted, he is a big lier with out a drop truth.

    Believe it or not, it is VERY easy to start a cult if you want to. All it takes is a few lost souls willing to have a boatload of children for you. ”

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.