רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

מה קורה עם הרב ברלנד ומדוע? כך מסבירים חסידיו את הקורה

כולם רוצים לדעת מה קורה עם הרב ברלנד, איפה הוא נמצא, מה הוא עושה, מה הוא אומר. כל העולם מדברים על זה, לא רק אנשי שובו בנים, ושאר קהילות ברסלב, אלא כל החרדים בכל בעולם, וכל תקשורת החילונים, לא מפסיקים לדבר על זה. ועכשיו הגיע גם לתקשורת הגוים במרוקו. כי היה דבר מוזר בעיניהם כשקבוצות גדולות של חרדים התחילו לזרום למרוקו והסתובבו בחוץ עם לבוש חסידי, כמו שהולכים בירושלים, בלי שום פחד, מה שעד עכשיו רוב היהודים שם היו מורידים את הכיפות כשהם יצאו החוצה, מהפחד של "אל קעידה" ושאר ארגוני טרור הפעילים שם. וכל פעם שהרב היה הולך מחוץ לביתו היו זורמים אליו כל הגוים, "ונהרו אליו כל הגוים" (ישעיה ב), לחזות בעיניהם את האור הזה "הלכו גוים לאורך" (שם ס), וחלקם גם ניגשו לקבל ברכות, והתחילו כבר לספר סיפורי ניסים שהרב עשה איתם. הגיע למצב כזה שיועצי המלך הגיעו למלך ואמרו, אנחנו לא יכולים עוד לקחת אחריות על כל היהודים שמגיעים לכאן ובחנוכה צפו להיות יותר מאלף איש, אין ביכולתנו עוד להגן עליהם, אז תגיד לרב שאם התלמידים לא יעזבו את מרוקו מיד אז גם הוא יצטרך לעזוב. בעוד שהמלך עדיין לא החליט מה הוא יעשה, כי מצד אחד הוא באמת אוהב יהודים ומכבד אותם, מצד שני קשה לו להמשיך עם הלחץ הזה, הרב קם והלך. התאריך היה יום חמישי בלילה, אור ליום שישי ה' כסליו תשע"ד ערב שבת פרשת "ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה".

הגה"צ הרב י"מ מורגנשטרן שליט"א פעם אמר, כל תנועה קטנה של הרב ברלנד הופכת עולמות שלמות. כולם יודעים, הצדיקים וודאי, אבל גם הפשוטים, ואפילו חילונים, יודעים בפנימיות נפשם שכל העולם כולו תלוי בו, ולכן לא מפסיקים לדבר עליו. גם הגר"ח קנייבסקי שליט"א אמר לאחד מגבאיו לשתף אותו בהנעשה עם הרב ברלנד (כמו שהבאנו בעלונים קודמים). המקובל הרב דוד אבוחצירא אמר לאחרונה, הרב ברלנד הוא צדיק כזה שכולם מקבלים ממנו, הצדיקים הבינונים ואף הרשעים. וביום כיפור לפני שנה הרב היה בירושלים ואמר, מה שאנחנו עושים פה זה לכפר גם על הרשעים כי לא מספיק שהצדיקים והבינונים נחתמים לחיים, גם הרשעים יחתמו לחיים בחתימה של הושענה רבה, ובסוכות הרב המשיך ואמר שגם שאר העולם אפילו הגויים נחתמים לחיים בחתימה של חנוכה. כי הצדיק לא נח עד שהוא יכלול את כל העולם כולו תחת כנפי השכינה, וכולם יעשו תשובה, לא ישאר אף אחד בחוץ. אז אחרי חנוכה הרב עזב את הארץ והתחיל לטלטל ממקום למקום.

לפני שהרב עזב את מרוקו אחד מתלמידיו הספיק להגיע אליו, ומצא את הרב רגוע ממש ושאל אותו, מה נעשה עכשיו, מה נגיד לכולם לעשות? הרב ענה, צריכים להאמין שהשם מסובב את העולם, מה שיהיה יהיה ואנחנו נמשיך להתעסק בתפילה ובעבודת השם בכל מקום, ותגיד לכולם ללמוד פרשת ויצא שניים מקרא ואחד תרגום עם פירוש רש"י. לפי פשטות הדברים הרב מזהיר אותנו להמשיך לקיים את ההלכה הפשוטה המובא בשולחן ערוך להגיד שניים מקרא ואחד תרגום כל ערב שבת, ולא להתבלבל משום דבר. הרבה פעמים הרב אמר את זה בשיעורים, ואמר שזה אחד מהמצוות שאדם דש בעקביו, וזה הלכה פשוטה כמו כל ההלכות, ואין תירוץ לא לקיים אותו, אפילו אם אדם נזרק בעולם ממקום למקום עדיין אין לזוז מההלכה הפשוטה הזאת של קריאת שניים מקרא ואחד תרגום. ואף מרן עובדיה יוסף זצ"ל דיבר בשבח האדמו"ר מוהר"ן שהקפיד לא להזיז כלל מסעיף אחד של השולחן ערוך

להמשך הרשימה כנסו כאן:  http://bektzara.blogspot.com/2013/11/blog-post_2916.html

13 תגובות:

  1. עבודת ההתבודות - מאת הגר"א ברלנד שליט"א.

    אדם חושב שעל ידי התבודדות הוא ימצא עכשיו מיליון דולר, כשהוא עושה התבודדות, הוא רוצה לראות מיד את הברכה, לראות כבר את השידוך שלו, לראות כבר את הדירה, הוא רוצה כבר לראות את החיסכון בבנק לבנים ולנכדים. הוא אומר ”עשיתי שעה התבודדות איפה ה‘? למה ה‘ לא עונה לי?“ בן אדם לא יודע מה זה התבודדות, הוא עומד לפני ה‘ ואומר ”רבונו של עולם תן כבר, תן לי, תן לי את זה, מתי תתן לי?“ הוא מביא איתו שק
    להתבודדות ואחרי ההתבודדות הוא אומר ”אני רוצה לראות איך השק מתמלא“. זה נכון שהעניים מתרעמים על הקב“ה וה‘ שמח עם זה אבל זה לא התבודדות!.

    מה זה התבודדות? – הרבי אומר בתורה נב‘ שאדם צריך להגיע לביטול, ואי אפשר לבוא לביטול כי אם ע“י התבודדות. צריך רק ביטול! ”אני לא משה רבינו, אני לא אליהו הנביא, אני לא רבי נחמן מברסלב, אני לא יודע מה זה ברסלב, אין לי שום השגהבברסלב, להיפך אני אוהב לאכול, אני אוהב לשתות, כמו גוי ה‘ ירחם“ אז כל
    ההתבודדות זה משהו אחר לגמרי. צריכים התבודדות כדי להגיע לביטול, התבודדות זה רק לדעת שאני לא שווה שום דבר, ואני עפר ואפר, כי כל הזמן אדם חושב ”אני הכי חכם, הכי נבון, הכי מוצלח, הכי מלומד והכי חבר‘מן, אדם 24 שעות חושב אני הכי הכי הכי, כל אחד יש לו ראיות על זה שהוא הכי מוצלח והכי חכם והכי פיקח, אם היה אפשר לפתוח את המוח של האדם, לפתוח את כל המחשבות שלו הוא היה רואה שיש לו מיליון מחשבות בשניה
    אני הכי הכי... לכן עכשיו אדם צריך לעשות שעה התבודדות, שעה להירגע מכל המחשבות של הגאווה, לבטל את עצמו, להתבודד, להרגע קצת ולחשוב - אני לא הכי בעולם, יש עוד אנשים חכמים בעולם יש עוד אנשים מוצלחים, יש עוד אנשים מבינים בעולם וזה לוקח שעה שלימה, התבודדות לה‘ זה פשוט מאוד שעה שלימה להפסיק את רצף המחשבות של הגאווה.
    הנשמה שלך מסכנה! היא מסכנה היא לא יכולה לחזור לשורש שלה היא לא רוצה את כל המחשבות האלה, הנשמה היא אלוקית היא לא רוצה לשמוע את השטויות האלה, היא לא יכולה לשמוע כאלה שטויות, תן לה מנוחה שעה אחת ביום! תן לנשמה קצת לדבר, ואז היא תגיד לך ”תפסיק עם השטויות האלה עם המחשבות האלה, תהיה בשיפלות שחרר אותי! תן לי מנוחה! אני רוצה להתבטל לה‘ אני רוצה ענווה הנשמה היא אלוקית היא רוצה רק דבר אחד היא רוצה להיות ”אין“.

    אפילו שאדם עושה כבר התבודדות השאלה היא איך הוא מתבודד? אם אדם חושב ”אני הכי צדיק, אין צדיק כמוני בכל הארץ, וכולם עושים לי עוולות כל היום“ וכל המטרה שלו בהתבודדות זה קצת לשכך את רוחו, הוא כל כך נפגע מכל העוגמות נפש שעושים לו כל היום, ולכן הוא הולך להתבודד לשכך את רוחו, להחזיק מעמד לא להתפרץ על אנשים שמעליבים אותו, וכשיוצא מההתבודדות במחשבה שבעצם הוא הצודק, איך העליבו אותו לחינם איך עשו לו כאלה דברים הרי הוא כזה עניו ושפל כזה צדיק ויש לו ראיה שהוא צדיק! שהרי הוא עוד מצליח להתאפק לא לכעוס, אבל בסוף הכעס ודאי יתפרץ באיזשהו צורה, כי זה התבודדות שאינה כראוי, שעל זה רבינו אומר בספר המידות ”כעס בא ע“י התבודדות שאינה כראוי“ כזו התבודדות בכלל לא יכולה לעזור, לא יכולה להגן ולהציל מפני גזירות, כי התבודדות נכונה זה רק שאדם מאמין באמונה שלימה שהוא הבריאה הכי נמוכה.

    התבודדות זה רק שאדם חושב על הטעויות שלו, ”אולי פגעתי בפלוני, אולי העלבתי את זה, אולי לא דיברתי יפה לזה“ התבודדות זה שאני אומר ”משה יותר טוב ממני, ראובן יותר טוב ממני, אהרן יותר טוב ממני, אברהם יותר טוב ממני, יצחק יותר טוב ויעקב יותר טוב...“ וזה נקרא התבודדות שממתיקה דינים ומבטלת גזירות, ברגע שאדם מתבודד נכון, אז בזכותו לא יהיו הריגות, לא יהיו אסונות, והראיה שאדם מתבודד נכון, היא שאפשר להעליב אותו אלף פעמים ולא אכפת לו כלל, הוא לא נפגע הוא יודע שהוא עפר ואפר, הוא מאמין שהוא אפס ואין, הוא מאמין שכל יהודי יותר טוב ממנו, הוא לא מדבר רע על שום יהודי, הוא אוהב את כולם, הוא רוצה לעזור לכולם, זו הראיה שהוא עושה התבודדות נכונה.



    עלון שבועי של הרב ברלנד "צמאה נפשי"
    לקבלת העלון באימייל:
    TORATBRESLEV@GMAIL.COM

    השבמחק
  2. דיבורי התחזקות נפלאים מאת הגר"א ברלנד שליט"א


    ברגע שהגיע רבי נחמן מברסלב לעולם, הוא המתיק את כל הדינים עד סוף כל הדורות, הוא המשיך שפע לעולם, הוא המשיך חסד לעולם, הוא הודיע שאין יותר רשעים, נגמר עידן הרשעים בעולם! ברגע שנולד רבי נחמן מברסלב נגמר עידן הרשעים, אין רשעים בישראל, הוא גילה את תורה רפב‘ בליקוטי מוהר“ן. ”עוד מעט ואין רשע“ - עוד מעט, היום, מחר, מחרתיים כבר לא יהיו רשעים בעם ישראל, כולם בתהליך תשובה, אחד חזר אתמול בתשובה, אחד חוזר היום, אחד יחזור בתשובה מחר, כולם בתהליך תשובה. רבינו מפרש את הפסוק בתהילים כפשוטו! ”ועוד מעט ואין רשע“ - עוד מעט! עוד מעט לא יהיו רשעים, כולם יהיו צדיקים כולם ישיגו אותנו, ”ועמך כולם צדיקים“ - אחד יהיה צדיק היום, אחד יהיה צדיק מחר, אחד מחרתיים ולהיפך זה שיהיה צדיק מחרתיים עוד ישיג את כולם ”הקטן יהיה לאלף והצעיר לגוי עצום“ - הקטן יעלה
    מעלה מעלה, כי כמה שהנשמות יותר גדולות יותר נעלות יותר עדינות אז ככה יש להם יותר קשיים ועיכובים לעשות תשובה.

    רבינו אומר לנו בתורה רפב‘ שאין דבר כזה רשעים בישראל, אין כזו מציאות, אפילו שאתה רואה רשע גמור מכף רגל ועד ראש אין בו מתום, אין בו שום נקודת יהדות, כולו אנטי ח“ו, אפילו נדמה לך שאין רשע כמותו בכל הדורות, תדע שהכל אצלו זה רק מחוסר דעת, אבל בפנים לוהטת בו אש קודש, בכל יהודי בוערת אש להבה לה‘ יתברך, רק הרים של חול מכסים לו את האש, את הנשמה, הרבה עפר מכסה את האש, כמו הר געש שיש בתוכו לבה, ההר מכסה על האש, ברגע שהאש תפרוץ, שהלבה תפרוץ, היא תכלה את כל ההר, היא תפוצץ את כל ההר.

    על כל יהודי מונחים הרים של עפר, הרים של סלעים, ויבוא יום והאש תפרוץ ותכלה את כל ההרים של החול והעפר. ”וצריך לחפש ולמצוא בו איזה מעט טוב שבאותו מעט אינו רשע“ אין דבר כזה שהוא רשע מכף רגל ועד ראש, זה רק נדמה לך! זה רק המדמה שלך! זה רק הדימיונות שלך שאתה חושב שהוא רשע, תמיד תחפש איזה דבר טוב שהוא עשה, איזה חסד שהוא עזר למישהו, תמיד תמצא אפילו ברשע הכי גדול הרבה הרבה טוב ”וע“י זה שמוצא בו איזה מעט טוב ודן אותו לכף זכות, ע“י זה מעלה אותו באמת לכף זכות, ויוכל להשיבו בתשובה...“

    אם אתה תסתכל בעיניים טובות על כל יהודי ולא תחשוב - הנה אני חזרתי בתשובה, הנה אני שומר שבת, הנה אני לומד תורה, אז למה הוא לא עושה תשובה כמוני? למה הוא לא שומר שבת כמוני? שילך בדרכי! גם אני עשיתי את הצעד הזה, למה הוא לא עושה את הצעד הזה? על זה אומר רבינו ”עוד מעט ואין רשע“ עוד מעט! הוא יעשה את זה מחר, מחרתיים, אתה לא יכול להתערב לקב“ה בסדר הבריאה, בסדר התהליך של התשובה.

    תהליך התשובה, מתי יעשה כל אדם תשובה, איך עושים תשובה, התהליך הזה נסתר מעיני כל בריאה, זה תהליך שחייב לקרות
    אצל כל יהודי ויהודי, כל יהודי חייב לעשות יום אחד תשובה! ואפשר להחיש את התהליך הזה, לזרז אותו! וזה רק עם עיניים טובות, רק אם אדם יזכה לעיניים טובות על כל יהודי ויהודי ”והתבוננת על מקומו ואיננו“ אם בני אדם היו יודעים את הדבר הזה לדון לכף זכות כל אדם, לא להסתכל בעין רעה, אז לא היו רשעים בישראל, כי את כולם היה אפשר להחזיר בתשובה כהרף עין.

    השבמחק
  3. (המשך)

    הנפש היהודית שנראית הכי רשעית, היא באמת הנפש הכי צדיקה, להיפך, כמה שהיא יותר נראית רשעית היא יותר צדיקה, רק מרוב שהיא מלאה צידקות יש לה פחד! יש לה פחד טמיר, יש לה פחד פנימי להתחיל לקיים מצוות, היא יודעת שאם היא תתחיל לקיים מצוות אז היא תלך עד הסוף!

    יש הרבה יהודים רחוקים שאומרים ”אם הייתי מקיים מצוות הייתי הולך עד הסוף...לא כמוך!“ הייתי הולך עד הסוף, הייתי הולך ללמוד תורה יומם ולילה, מתקדש, מיטהר, עד הסוף! - אבל ללכת עד הסוף זה נראה להם קשה!. אז אומרים להם תשמרו לפחות חצי! הם לא מסוגלים, הם רוצים ללכת עד הסוף, ובאמת אם היינו מראים להם ומסבירים להם איך הולכים עד הסוף, איך מתקדשים, ואיך זה לא קשה, כולם היו עושים תשובה!.

    כל יהודי הוא חלק אלוק ממעל, כל אדם יש בו אלוקות ”חביב אדם שנברא בצלם“ - כל יהודי אפילו הכי רשע הלב שלו בוער לה‘ יתברך, אין יהודי שהלב שלו לא בוער לה‘ יתברך, כי יהודי הוא לא פרה ולא כבשה, כל יהודי זה נשמה אלוקית שנחצבה מכסא הכבוד, כל יהודי באשר הוא שם אפילו שיש הרים של חול, מילארדים קובים של חול על הנשמה שלו, על הגחלים הלוחשות בליבו, אף על פי כן הגחלים ממשיכות ללחוש. וצריך לנשב לו את העפרוריות שעל הלב, את ההרים של חול שעל הלב, וזה אומר רבינו - בואו ננשב לו את ההרים של חול מהלב כי אין מושג כזה רשעים בישראל, אין כזה מושג חילונים, אין כזה מושג! יש אדם שמצליח לקיים את התורה ב-80 אחוז, יש אחד ב-70 אחוז, אחד ב-20 אחוז אחד ב-10 אחוז, כל יהודי צם ביום כיפור, אוכל מצות בפסח, אין כזה מושג יהודי חילוני בכלל, כולם מקיימים את התורה.

    כל יהודי הוא יהודי קדוש, הוא יהודי טהור. וזה היסוד של רבינו שאין רשעים בישראל, אסור להגיד רשע על שום יהודי, אסור להגיד פלוני רשע, צריך לתקן את לשון הדיבור הזה, כי אין מושג כזה בכלל. איך אתה יכול להאמין שפלוני רשע? אתה היית במקומו? אתה יודע איפה הוא נולד? האם אתה יודע מי ההורים שלו, מה עבר עליו, איך אתה מחליט להגיד על יהודי רשע, איך אפשר להגיד על יהודי חילוני? איך אפשר להגיד כאלה מושגים, אתה יכול להחליט מי רשע ומי צדיק? אתה יודע מי רשע ומי צדיק? אתה צריך לדעת שכולם צדיקים ”עמך כולם צדיקים“ ואין רשעים בישראל.




    השבמחק
  4. דברי התחזקות נפלאים מהגאון הצדיק הרב אליעזר ברלנד שליט"א!

    "ישמע בזיונו ידום וישתוק"-מאת הגר"א ברלנד שליט"א:

    "אדם צריך כל הזמן לחפש את הדרך איך להיהפך לאין. אדם חולקים עליו, מבזים אותו, אז עושים לו טובה גדולה. איך אפשר לשנוא את מי שחולק עלי אך עושה לי כאלה טובות, את מי שהופך אותי לאין. הרי כל המעלות שלי זה בזכותו, כל העולמות וההשגות שלי בזכותו. יש דברים שאפשר להשיג אותם רק ע"י שמקבלים את הבזיונות באהבה ובהכנעה. לשתוק. לא לענות. להוריד את הראש. לדעת שזה מגיע לי. לשמוח כי זו הדרך להגיע לבירור שלי, לתיקון שאני צריך לעבור".

    אדם צריך כבוד. מי שאומר שהוא יכול לחיות בלי כבוד הוא משקר. ברגע שאדם מבזים אותו, הוא מת. אז איך בכל זאת עומדים בבזיונות? איך בכל זאת מגיעים למדרגה של 'ישמע בזיונו ידום וישתוק?' של 'נעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים?' איך? הרי בלי כבוד אנחנו מתים?! אם אדם מתחבר לכבוד האלוקי, הוא יכול לעמוד בבזיונות. כי הכבוד שלו זה לא הצלחה, או כסף, או משרה מכובדת, או רהיטים יפים בבית. הכבוד שלו הוא כבוד אלוקים. זה כל מה שהוא עושה לכבוד ה'. זה כל התורה שלו, הקדושה שלו, המצוות והמעשים הטובים שהוא עושה. אז גם אם מבזים אותו ומשפילים אותו על דבר כזה או אחר, הוא יכול להזכיר לעצמו שהכבוד האמיתי שלו הוא משהו אחר לגמרי. הוא בא ממקום הרבה יותר גבוה. הוא כבוד אלוקים.

    ואז הוא יכול לעמוד בכל הבזיונות וההשפלות והמחלוקות שהוא סופג, זה לא מפיל אותו. "כבוד קשור ליחודיות של האדם. כשאדם מרגיש את היחודיות של פלוני אלמוני, של החבר שלו, של הבן זוג שלו, של הילד שלו, של הילד של השכן שלו, או המורה שרואה את היחודיות של התלמיד, אז הוא יכול לתת לתלמיד כבוד ועם הכבוד הזה התלמיד יכול לשרוד. אף על פי שיש לו הרבה בעיות קשות. כי היחודיות זה כבוד אלוקים. זה לא כבוד מלכים כפי שקורא לזה רבינו, שזה בעצם דברים חיצוניים: ציונים, תעודות, מבחנים, מראה פנים, התנהגות. כשאדם נותן כבוד לאדם מסוים כי הוא נאה, הוא שובה לב, או כי יש לו ציונים טובים, אז באותו רגע הוא מתחבר לכבוד מלכים. אתה לא ראית את היחודיות של אותה נשמה, ראית את המצליחנות שלו, את היחוס שלו, נתת לו כבוד לא על הנקודה הפנימית שלו. וזה לא מחזיק מעמד כי היום הוא קיבל ציון הכי גבוה ומחר החבר שלו יקבל והוא יהיה בצד. אדם זה נקודת העצמיות שלו, לא נקודת החיצוניות ובעצמיות אין בני אדם שווים, כל אחד הוא נשמה אחרת ולכל אחד יש עצמיות אחרת ויופי אחר. אז אם אתה נותן לבן אדם כבוד לא על העצמיות שלו אלא על החיצוניות שלו, שזה נקרא כבוד מלכים, אז באותו רגע מסכן מי שנתן את הכבוד ומסכן מי שקיבל את הכבוד. כי זה שנתן את הכבוד הוא עוד רגע יתבזה, כי הוא כל רגע מחליף, עכשיו זה חשוב ואחר כך זה חשוב. וזה שקיבל את הכבוד אמר לעצמו, ברוך השם אני הכי נפלא בכתה, ואני על הגובה, ועוד רגע יבוא אחד אחר שהוא יהיה יותר מוצלח ובסופו של דבר לא יישאר ממנו כלום.

    השבמחק
  5. הרב אליעזר ברלנד שליט"א
    איך יוצאים מהעצבות:

    כל אחד עובר עליו עלבונות ובזיונות, כל אחד, כל אחד, עוצם ההרפתקאות העוברים על כל אחד בגוף ונפש, בהתגברות גדול ועצום כל כך, וזה הטבע של האדם זה להיות בעצבות, זה הטבע לא להיות בשמחה, זה הטבע של הגוף, זה שמחה זה לא בא ככה הוא אומר, והעצבות הוא אומר, מתגברת על הבן אדם, העצבות מתגברת, עד שצריכים מסירות נפש ממש, כמו שאדם הולך על קידוש ה', קופץ לתוך האש, אתה רוצה להיות שמח בתוך האש, אז צריכים להשתדל במסירות נפש ממש, כמו שהרבי מביא בליקוטי מוהר"ן, בשביל זה טבע הבן אדם להיות בעצבות, זה הטבע של הבן אדם, עשו לי ככה, עשו לי ככה, עשו לי ככה, הכל הכל עם שמחה אפשר הכל לסדר, אז ריקוד אחד הכל עובר אלינו בסדר הכל עובר אלינו אדם רוקד שר הוא שר אדם רוקד ושר הוא רק שר לה' הוא רק שר לה' שירים אז הכל עובר אלינו אוטומטית הכל עובר אלינו אין דבר כזה עשו לי אין דבר כזה עשו לי ועשו לי ועשו לי.!

    אדם צריך לצאת מהעצבות, הרבי אומר צריך מסירות נפש, לצאת מן העצבות אין שום סיבה להיות בעצבות, לכל אחד יש שכל אדיר, כל אחד יכול להגיע לכל הדברים שבעולם, רק לצאת מהש"ל קליפות, אז אדם יכול לצאת מכל העצבויות, יכול לצאת מכל זהו, זה הירידה תכלית העליה, כל הירידות נהפכות לעליות, כל הירידות שבעולם נהפכות לעליות, כל הירידות, ירידה תכלית העליה וכל הירידות זה להיפך, אדם עבר עליו ירידות, הוא יכול להחזיר את כל העולם בתשובה עכשיו, הוא יכול לספר לאנשים גם עלי עבר ככה, גם לי קרה ככה, תעשה תשובה, לא יודעים איך, אומר, הנה אני עשיתי, תעשה גם אתה, אז כל הירידות שאדם עבר, זה הכל שהוא יהיה מורה דרך, שהוא היה בתוך הקליפות והוא יצא, שיראה לאנשים איך יוצאים מהקליפות, תראה אני הייתי שם, באותו מקום שאתה היית.

    כתוב הלל מחייב את העניים, אלעזר מקרב את העשירים, איך הוא יכול לקרב עשיר? אומר אני גם היית עשיר אז עשיר יכול להחזיר עשיר בתשובה, עני, אני עני מסכן אין לי כלום, חובות, שכירות הכל, איך אני יכול ללמוד, יושב כל היום בדכאון, מה זה בדכאון, ה' יוריד לך מיליון דולר, מה יש לך להיות בדכאון, אין לי שכירות כל חודש 500 דולר, אין לי כסף למכולת, כבר סוגרים לי את החשבון, אומר גם אני הייתי עני, גם אני הייתי עני, נהייתי הלל, אז מה יש, אז מה יש, ואחד אומר יש לי יצר הרע, 70 מדורות, אני משתגע אומר, גם יוסף היה לו 70 מדורות, מה יש, הנה עכשיו יש לי זקן ופאות, אז מה, מה זקן ופאות, אז איפה אתה נמצא בבית סוהר, אתה בצינוק, אתה בתוך אזיקים, מה זה זה, לא זה חיות כזאתי, רוקדים כל היום, שרים כל היום, רק רוקדים בלי הפסק, העיקר לא להיות במיטה, זה הכל, אז ירדו מיליונים דולרים, וזה ירידה תכלית העליה, אז לצאת מהשטויות האלה, לצאת מההבלים האלה, לצאת מהכל, אז כתוב מפורש הלכה ד', כל הירידות שאדם עבר, איפה שהוא עבר, הוא רק היה שליח, הוא רק כמו, כמו אמודאי שמורידים אותו לעמקי ים, להציל אנשים, להוציא אותם.!!!




    לקבלת העלון "צמאה נפשי" מהרב אליעזר ברלנד שליט"א על פרשת שבוע:

    TORATBRESLEV@GMAIL.COM

    השבמחק
  6. אין לי בעיות עם מה שהרב 'אמר' למרות שהוא לא הפסיק להתנוענע ולומר מאז שנמצאו לו טיפשים להקשיב לו. אבל אני מתפלא על חסידיו הדבילים שמפרסמים את הווידיאוס של הסרמונים שהוא נותן, שהרי שם רואים בעליל שהברנש מפעיל עליהם תכסיסי היפנוט שקופים ביותר כמו לענות אחריו במילים ובקצב שהוא מכתיב לאורך זמן מתיש ושלא להזכיר את תנועות הזרוע הצוואר וכפות היד המקצועיות.
    אבל כבר אמרנו שה'אמונה' חזקה מהחושים האחרים וכמובן שישנם בכל התאגדות אינטרסים שחשוב לבני החבורה לשמור על המסגרת.
    אבל שקיעתו של ברלנד אומרת שגם אנשים ערומים ובעלי אנרגיות שדיות עלולים להיות קורבנות להצלחתם.

    השבמחק
    תשובות
    1. ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות14 בנובמבר 2013 בשעה 21:43




      הדרך הקלה להראות שאתה יותר חכם ממישהו זה להיתפס לאיזה פרט בחיצוניותו ולצחוק עליו, כך זה נותן לך אשליה שאתה כבר יותר חכם ממנו, וגם חוסך ממך את הצורך ללמוד ולעמול על מנת להשיג את מה שהחכם השיג ברוב עמל.

      על זה אמר שלמה המלך בספר משלי:

      "חכם עצל בעיניו משבעה משיבי טעם".

      מחק
  7. ואוהביו כצאת השמש בגבורתו14 בנובמבר 2013 בשעה 6:52

    דברי הגאון הצדיק הרב אליעזר ברלנד שליט"א,
    על מעלת קבלת הבזיונות באהבה, על פי ליקוטי מוהר"ן תורה ר"ס.

    "רבנו אומר, אם אדם יקבל בזיון בשמחה זה מציל מהריגה. כל בזיון שאדם מקבל בשמחה זה מציל מהריגה. הרבי מביא בתורה ר"ס, שכל פעם שמבזים את הבן אדם והוא מקבל את זה באהבה, שידע שעכשיו הוא הציל איזה יהודי מהריגה. צריך לעשות את זה בכוונה שיבזו אותו! לרבי יש סוד בתורה ר"ס "השם הוא הנפש", נפש חיה הוא שמו, מסירות נפש עשרה הרוגי מלכות מסרו את עצמם על קידוש ה' לשם יחוד קוב"ה ושכינתיה. הם ראו שאף אחד לא עושה יחודים לא מכוונים בה' אחד לא מכוונים בנפילת אפיים אז הם הלכו ומסרו נפשם למעלה, ועי"ז העלו את כל עם ישראל את כל נשמות ישראל. כי ישראל זה חלק אלוק ממש חלקי השכינה ממש שחוזרים להשכינה. אלה שמתים על קידוש ה' הם עלו במחשבה תחלה. אין מי שיעשה את היחוד, לא היה מי שיעשה את היחוד אז היו עשרה הרוגי מלכות. כשאין צדיקים שעושים את היחודים, אין מי שקם חצות אין מי שבוכה בחצות אז אין ברירה אלא אלא לעשות את היחודים ע"י נפשות שנהרגות. אבל יש אפשרות לקבל בזיונות באהבה. בן אדם שמקבל בזיונות באהבה הוא גם מציל את הדור מהריגות! - ..וכולם מבזים אותו ומדברים עליו, וכמה שהוא יותר מפורסם אז יותר מדברים עליו, אז יש לו יותר בזיונות. יש אחד שלא רוצה שידברו עליו ואעפי"כ אנחנו מדברים עליו אבל זה זה גם תיקון. ויש אחד שעושה את זה בכוונה שמחפש כל מיני תכסיסים איך שידברו עליו אז הוא עושה את היחודים הכי גבוהים והכי גדולים!. ויש אחד הרב'ה אומר - שעושה את זה ברצונו בדעתו, ושהוא עושה תכסיסים איך שידברו עליו איך שיבזו אותו. אז ממש הוא נקרא שהוא מוסר את נפשו על קידוש ה'! הוא מוסר את השם שלו כי השם זה הנפש, ..ואדרבא הכל דוברים עליו אומרים עליו דברים שלא היו ולא נבראו ועי"ז הוא מציל את כלל ישראל משפיכות דמים. ובזה ששופכים לו את הדם כל רגע שפיכות דמים כל שניה, והוא מקבל את זה באהבה אז הוא מציל את ישראל מהריגה שאמור לבוא עליהם ח"ו. אז היחוד הנ"ל זה מסירת שמו ונפשו. הוא מציל אותם מכל הגזירות מכל הפורענויות כל אדם שרואה שמבזים אותו, פשוט שיקבל את זה באהבה מי יודע מכמה גזירות הוא מציל את ישראל.

    השבמחק
  8. כל זה נלקח מעלון השבועי "כנישתא חדא" כדי לראות את העלון ועוד דיווחים על הרב ברלנד כנסו לאתר שלהם כנישתא חדא – מהנעשה בעולמו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א - לחץ כאן
    /tzaddikeliezer.blogspot.co.il

    השבמחק
  9. אכן הרב ברלנד הצדיק מתכוון לש"ש, אבל השתויות שכתוב פה בטוח נכתבו ע"י איזה B.T. ברסלבי שהתחנך כגוי ואין לו שום חינוך או השקפה יהודי, והדברים שהוא כתב פה נכתבו מחוסר אמונה יהודי בסיסי וגובל באפיקורסות ממש. מסכן הוא הרב ברלנד שהוא מסובב עם החולים המבולבלים האלו. ד"א, הקראנקער זוכער הלונדוני מורגנשטרן, לא רק כל תנועה קטנה שהרב ברלנד עושה משנה את העולם, אלא כל תנועה קטנה של כל יהודי משנה את העולם. אם היית לומד גמרא עם סדרי הישיבה עם דיבוק חברים נורמלי כבר נש רגיל בשנות הטיפשעשרה שלך בישיבת גייטסהד, ולא היית פורש מן הציבור ומתחיל ללמוד ספרי קבלה בחדר שינה או נעול באוצר הספרים של הישיבה מתוך שיגעון וכמיהה לשימות לב, במקום לשבת ללמוד על פי סדרי הישיבה, אולי אז היית יודע דברים בסיסיים כאלה. ואולי היית מסוגל לעבוד את השם היום בלי מכנסיים לבנות.
    נאמן.

    השבמחק
  10. אני מאמין באמונה שלמה שהרב ברלנד הוא הוא אלוהים צבאות. לא יהיה לנו אלוהים אחרים על פני הרב ברלנד אלוהים צבאות. הוא אבינו. הוא מלכנו. הוא מושיענו. ברוך אתה ה' הרב ברלנד מציון אלוהים צבאות הללויה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הבנו שאתה טרול ליצן, אבל למה לעשות צחוק משם ה' ???

      מחק
  11. #6
    Actually it's below the dignity of any human to respond to a subhuman good for nothing like you
    You start your comment that you have no problem with Rabbi Berland but right away you are throwing up your disgusting hate to someone that you don't even know, But the nature of your emptiness automatically can't control and starts spewing your hate to anything connected to Hashem THE PASUK SHLACH YADOV BISHLOMUV CHILEL BRISO!
    Go get a life

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.