רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 11 בנובמבר 2013

ראש ישיבת סלבודקא בא חשבון עם ראש ישיבת חדרה ואמר גם בזמן הרב שך חלקו עליו ולא החציפו חולקיו הצביעו 'דגל' ואילו אתם קבוצת מחוצפים מרימי יד בתורת משה

הוא חשב כי ראש ישיבת סלבודקא יבין אותו, ומדוע מפני שהוא היה במצב דומה בתקופת הרב שך, הגאון רבי דב לנדו חלק על הרב שך סבר כי הוא הורס את עולם התורה, הוא אף ביטא את עמדתו במכתב הידוע, ולכן בודאי הוא יבין עכשיו את הרב ארנברג ראש ישיבת חדרה הסובל קשות בישיבתו חלק גדול עזבו בגלל חוצפתו להצביע 'עץ' בניגוד לדעת מרנן ורבנן גדולי התורה הליטאים כי אין לעשות כך

הרב ארנברג ראש ישיבת חדרה בא לדבר עם ראש ישיבת סלבודקא ולשאול מה הוא עשה בשעתו, והופתע כי הוא חטף כאן מה שלא ציפה לחטוף. הגאון רבי דב לנדו אמר לו כי אם חשבת שאני יבין אותך להיפך אני האחרון להבין אותך, מפני שאני ועוד אחרים חלקנו על הרב שך בהרבה מדרכיו אבל כשזה הגיע להצביע בבחירות הצבענו כולנו 'דגל התורה' למרות שחלקנו, מפני שאין דבר כזה כמה הנהגות, הוא היה המנהיג אז זהו זה גם אם לא אהבנו את הכרעותיו נכנענו. אבל אתם קבוצת מחוצפים, מותר היה לכם לחלוק ולסבור אחרת אבל כשזה בא להצבעה חייבים הייתם לקבל את ההכרעה כפי שאנחנו עשינו בשעתו ולא הרמנו יד בגדולי ישראל, מה שעשיתם זו חוצפה, ואין זה פלא מדוע תלמידים לא רוצים לשבת וללמוד מראשי ישיבות מחוצפים

הוא עזב את המקום בבושת פנים, לא יכול לענות על איך זה שהרים יד והצביע אחרת, מבלי שלא היה כל אסמכתא מן העבר שמי שעשה כך, הם הראשונים להתחצף בחוצפה שכזו

4 תגובות:

  1. כנראה שראש ישיבת סלובודקא צריך לחזור על תלמודו!

    אין בהלכה סעיף שלפיו מתמנה בכל דור "אפיפיור" שכל בית ישראל משועבד לו, והוא המחליט הבלעדי לכל יהודי מהי השקפתו הפוליטית ולמי יצביע. אין ממנין פרנס על הציבור אלא אם כן נמלכין בציבור - משמע הציבור בוחר את נציגיו, ולא הרבנים. לכל יהודי שמורה הזכות (ואף החובה) להצביע על פי מיטב הבנתו ומצפונו, והוא המחליט מי ייטיב לייצגו במסדרונות השלטון. לאף רב אין זכות לכפות את עמדתו הפוליטית על יהודי אחר.

    לכן, מי שהצביע בזמנו למפלגה אחרת ולא ל"דגל התורה" אינו מרים יד בתורת משה אלא יהודי כשר, גם אם הצבעתו לא הייתה לרוחו של הרב שך. וכן בימינו, מי שהצביע "עץ" הוא יהודי כשר לכל דבר ועניין, גם אם הצבעתו אינה לרוחם של הרבנים שטיינמן וקנייבסקי, ואין לשום אדם רשות לבזותו, לכנותו בכינויי גנאי ובוודאי שאין רשות לרדפו ולפגוע בפרנסתו, במשפחתו, בילדיו וכו'. העושה כן הוא פושע.

    השבמחק
  2. ראש ישיבה משך כחמישים שנה באחד הישיבות הגדולות ומפורסמות בעולם צריך לחזור על תלמודו, ואתה אדון אנונימי עם האייפון שמתכתב בבלוגים מבין יותר טוב. טיפש מרובע קלוץ מדופלם שכל פחות מחמורו של בלעם, מסריח למרחקים, תפקח עיניים תפתח את המוח ותיראה איזה טיפשות כתבת. ממרא צעיר, יא גיזונטר פערד שכמוך.
    נאמן.

    השבמחק
    תשובות
    1. נניח בצד את ראש הישיבה, אין לי עניין אישי נגדו. את מה שהיה לי לומר על דבריו אמרתי, ואינני חוזר בי.

      גם אין לי עניין להגן על עצמי. הרי אינך מכיר אותי ואינך יודע מי אני. (למשל, אינני מתכתב עם אייפון...).

      אבל, כתבתי תגובה מנומקת. אפשר להסכים ואפשר להתווכח. אלא ששטף גידופים וניבולי פה אינם "נימוקים", ואינם מעידים אלא על אישיותו של המגדף והמנבל את פיו. יכול להיות שאתה משתכנע משפה כזו, אז אוותר עליך. לא אליך ואל שכמותך אני פונה.

      מחק
  3. מה שראש ישיבת סלבודקה בחר ג' היה כי לא היתה לו ברירה...
    משאין המצב אצל ראש ישיבת חדרה.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.