זעם, כך ולא אחרת היה ביום שישי כשנודע כי פורסמו החלטות של 'מועצת גדולי התורה' בו בזמן שהובטח כי לא יפורסמו החלטות בטרם יהיו מוסכמות על הכל. הרבי מבעלזא זועם וצועק כי רימו והונו אותו, וכמה אחרים מחברי המועצה שואלים, מי נתן לרבי מגור את הרשות לפרסם החלטות מבלי שהוא בכלל הביא אותן להצבעה
אז כאן צריך לעבור למה שהיה לפני הישיבה ובישיבה ולאחריה וזה לא ייאמן איך שהדברים מתגלגלים ואיך שעובדים על ה'גדולים' עושים מהם איחוכא ואיטלולא.
בדרך כלל, מכינים החלטות עוד לפני כן, ובישיבה אם יש מחלוקת על משהו משנים כמה שורות או שמוציאים סעיף וההחלטות מתפרסמות. אבל הפעם היתה בעיה, מפני שהרבי מגור ביקש להחליט על נוסח שמכניס הרבה מוסדות לבעיה, בעיקר בענין של הלימודים. כמה מן החברים במועצת אמרו כי למרות שהם מסכימים עם העקרון הם לא חושבים שצריכים לפרסם את מה שבין כה וכה לא מקיימים מפני שאז זה יגרום לזלזול של כל ההחלטות האחרות
בעיית הבעיות הוא עם לימודי הליבה שבחלק מהמוסדות הן קיימות ולא ישנו עתה. והענין האחר הלימודים האקדמיים. הצעירים לא רוצים עוד שישחקו על גביהם ומי שחושב לצאת לעבוד מחפש איך ללמוד ולהשיג את התואר, וחלק גדול פונים למוסדות אקדמאיים. גם אם נכון שעדיף היה אחרת, אבל כל עוד שאין אלטרנטיבה רצינית אז זה המצב
הנוסח כפי שנוסח היה לעיני כמה מחברי המועצה וחלקם לפחות התנגדו. הרבי מבעלזא למשל לא הסכים לנוסח הזה בשום אופן. לא רק הוא, עוד כמה אחרים זעמו הם שאלו מדוע הרבי מגור לא איפשר שהנושא כולו יבא להצבעה במועצה. איך זה מתכנסים מדברים ובסופו של דבר מודיעים כי החלטות יתפרסמו מבלי שבכלל מאפשרים להם להצביע על מה שמחליטים. בביתו של הרבי מגור רקמו מזימה מאחורי גב הגדולים, המזכיר החדש מסכן התרוצץ בכמה מבתי הגדולים קיווה להשיג תמיכה מלאה אבל לא הצליח, מפני שחלק מן הגדולים אמרו כי אפילו אם מחליטים מי אומר שצריך לפרסם, יתכן ועדיף שלא יפורסם ואם כן בנוסח אחר
מה שהדהים היום הוא למצוא החלטות מבלי שחברי המועצת ידעו על כך. הם הופתעו וקראו את ההחלטות כמו כל אחד אחר
כפי שנודע לנו ר' ישראל מויזניץ הסכים עם הנוסח, וזה מה שנתן לגור את הגיבוי לעשות מה שעשו, כשבנוסף הצליחו לקנות את 'המבשר' על ידי שפרסמו את ההחלטות גם שמה, וככה נתנו לגיטימציה להחלטות
אחד מן הכי מקורבים לאחד מחברי 'מועצת' עמו דיברנו היום עוד לפני כניסת השבת בארץ ישראל אמר לנו, כי הגיע הזמן שהרבי מגור יבין כי הוא לא בעל בית יחיד, וכל נושא שכזה חייב לבא למועצת להכרעה בהצבעה, והוא לא יכול לפרסם החלטות בטרם לא הסכימו על כך כל החברים או שיכנס שוב את המועצה ויעמיד את הנוסח להצבעה, אין ספק שחלק מן הרבנים לא היו נותנים יד לנוסח הזה
בנושא זה יש עוד הרבה מה לספר ונשתדל בל"נ לעסוק בזה אחרי שבת
אז כאן צריך לעבור למה שהיה לפני הישיבה ובישיבה ולאחריה וזה לא ייאמן איך שהדברים מתגלגלים ואיך שעובדים על ה'גדולים' עושים מהם איחוכא ואיטלולא.
בדרך כלל, מכינים החלטות עוד לפני כן, ובישיבה אם יש מחלוקת על משהו משנים כמה שורות או שמוציאים סעיף וההחלטות מתפרסמות. אבל הפעם היתה בעיה, מפני שהרבי מגור ביקש להחליט על נוסח שמכניס הרבה מוסדות לבעיה, בעיקר בענין של הלימודים. כמה מן החברים במועצת אמרו כי למרות שהם מסכימים עם העקרון הם לא חושבים שצריכים לפרסם את מה שבין כה וכה לא מקיימים מפני שאז זה יגרום לזלזול של כל ההחלטות האחרות
בעיית הבעיות הוא עם לימודי הליבה שבחלק מהמוסדות הן קיימות ולא ישנו עתה. והענין האחר הלימודים האקדמיים. הצעירים לא רוצים עוד שישחקו על גביהם ומי שחושב לצאת לעבוד מחפש איך ללמוד ולהשיג את התואר, וחלק גדול פונים למוסדות אקדמאיים. גם אם נכון שעדיף היה אחרת, אבל כל עוד שאין אלטרנטיבה רצינית אז זה המצב
הנוסח כפי שנוסח היה לעיני כמה מחברי המועצה וחלקם לפחות התנגדו. הרבי מבעלזא למשל לא הסכים לנוסח הזה בשום אופן. לא רק הוא, עוד כמה אחרים זעמו הם שאלו מדוע הרבי מגור לא איפשר שהנושא כולו יבא להצבעה במועצה. איך זה מתכנסים מדברים ובסופו של דבר מודיעים כי החלטות יתפרסמו מבלי שבכלל מאפשרים להם להצביע על מה שמחליטים. בביתו של הרבי מגור רקמו מזימה מאחורי גב הגדולים, המזכיר החדש מסכן התרוצץ בכמה מבתי הגדולים קיווה להשיג תמיכה מלאה אבל לא הצליח, מפני שחלק מן הגדולים אמרו כי אפילו אם מחליטים מי אומר שצריך לפרסם, יתכן ועדיף שלא יפורסם ואם כן בנוסח אחר
מה שהדהים היום הוא למצוא החלטות מבלי שחברי המועצת ידעו על כך. הם הופתעו וקראו את ההחלטות כמו כל אחד אחר
כפי שנודע לנו ר' ישראל מויזניץ הסכים עם הנוסח, וזה מה שנתן לגור את הגיבוי לעשות מה שעשו, כשבנוסף הצליחו לקנות את 'המבשר' על ידי שפרסמו את ההחלטות גם שמה, וככה נתנו לגיטימציה להחלטות
אחד מן הכי מקורבים לאחד מחברי 'מועצת' עמו דיברנו היום עוד לפני כניסת השבת בארץ ישראל אמר לנו, כי הגיע הזמן שהרבי מגור יבין כי הוא לא בעל בית יחיד, וכל נושא שכזה חייב לבא למועצת להכרעה בהצבעה, והוא לא יכול לפרסם החלטות בטרם לא הסכימו על כך כל החברים או שיכנס שוב את המועצה ויעמיד את הנוסח להצבעה, אין ספק שחלק מן הרבנים לא היו נותנים יד לנוסח הזה
בנושא זה יש עוד הרבה מה לספר ונשתדל בל"נ לעסוק בזה אחרי שבת
משהו יכול להסביר למה לימודי תעודה מותר ואקדמאי לא???
השבמחקיש אולי איזה מכללה של לימודי תעודה ששייך לשתלטן אלתר???
אין הסבר אחר לדעתי!!!
(או רשעות לשמה).
עד האדמו"ר הנוכחי ניסו אדמור"י גור במועצ"גת להפעיל לחץ ושכנוע ואכן הרבה פעמים יכלו, וזה לגיטמי.
השבמחקאך אף פעם לא רימו אותם ופירסמו החלטות בשם כלל המועצת מאחורי גבם של שאר החברים במועצת.
עידן חדש ועצוב.
א"כ צדקו האדמורי"ם שלא הביעו הסכמתם להכינס למועצת. חכם עדיף מנביא
מחקמיהם החגבים המחציפים פניהם המכוערות והמחוטטות אל מול רבינו הקדוש כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א? אין לנו צורך - ולאיש אין צורך - ב"הצבעותיהם" של הקשישים הבלים והנקלים המתקראים "מועצת גדולי התורה". מטרתה הי-ח-י-ד-ה של מועצת גדולי התורה היא להקשיב לדברי החכמה של כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א ולקבל את כל דבריו ללא עוררין ובציות מוחלט. מה לנו ויז'ניץ שמיז'ניץ, בעלזא געלזא. רק רבינו הקדוש כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א, רק הוא יקבע מה עושים, מתי עושים ואיך עושים, ואתם החגבים כופו ראשיכם וצייתו לו.
השבמחקאבל אני מכיר כמה מאדערנישע גערער בארה"ב שקבלו תוארים אקדמיים וכן באירופה, והאדמו"ר מקבלם בסבר פנים יפות, ומקבל תרומותיהם למוסדות גור בלי שום עיכוב כל שהוא! גם כמה ממשפחתו קבלו תוארים אקדמיים. וכפי השמועה האדמו"ר אמרי אמת הסכים שתלך בתו לאוניברסיטי בפולין לקבל תואר לאפשרה להפקד בראש רשת בתי ספר בית יעקב בשנים האחרונות לפני המלחמה
השבמחקיה חתיכת זבל אפשר לחשוב שמיסטר שטיינמאן מתיעץ עם משהוא וכל המועצת שם זה הצגה ואף אחד לא פוצה ומצפצף
השבמחקמיסטר הרב שטיימאן גדלותו לפחות בגלל מעלות עצמיות שמצאו בו בתויר"ש, משא"כ "מיסטר אלתער" שלך שחוץ מעיניים יפות וכתב יחוס לזקניו [כן, זה מהצוואה, שהרבי הנוכחי העליל עליו שציווה שיש לזרוק ולהציק לאנשים...]...
מחקהאדמו"ר מגור גם לא היה בעד הנוסח של הקול קורא הזה. לידיעתך
השבמחקהאדמו"ר מגור אף לא תמך באדמו"ר מגור שאף לא התערב בענינים אלו הקשורים לאדמו"ר מגור שאף פעם לא ידע ואינו יודע מכלום
השבמחק