שיטתי ודרכי בכל הזמנים היתה לאפשר לכל צד להביע את דעתו ולומר את דברו, לדעתי זה האל"ף בי"ת בהגינות מקצועית ובחיפוש ובירור האמת, לא רק לתת למישהו להגיב בכמה מילים וחושבים שיצאו ידי חובה, מבזים אותו על פני דפים ותגובה בקושי של כמה שורות, הגיע הזמן שהעיתונות ואתרי האינטרנט החרדים ילמדו כי זה האל"ף בי"ת ויסוד היסודות לפני כל דבר אחר, הוכחתי שנים כי אני עקבי בגישתי זו, וגם כאן אני מביא את דברי הליטאים בפרשת הרב אהרן קוטלר ז"ל
כבוד הרב שאולזון רב ביהכ"נ בברוקלין עורך 'בעולמם של חרדים'.
שלום וברכה!
ראיתי את דבריך בענין מניעת כספי צדקה מתלמידי חב"ד ואמשינוב בשנחאי בשנות המלחמה.
ברצוני בבקשה להגיב על דבריך החמורים.
האמת היא כי הבקורת נובעת מבורות!
ע"פ הדין כשיש לאדם כספי צדקה
מוגבלים, ישנם דיני קדימה, כמבואר בשו"ע יו"ד הלכות צדקה [רנ"א סעיף ח']
והכלל הוא "כל הגדול בחכמה מחברו הוא קודם לצדקה" .
רבים לא מודעים להלכה זו אבל
אין מה לעשות זאת ההלכה, מקדימים תלמידי חכמים גדולים לתלמידי חכמים קטנים,
כמובן מדובר כשאין אפשרות לפרנס את שניהם והסכום מצומצם.
תלמידי ישיבת מיר בשנחאי לא היו
בחורים צעירים כמו היום, אלא הם היו בחורים בגילאי 40 ומעלה ולא סתם
תלמידי חכמים, אלא הם כבר היו מפורסמים כגדולי תורה ממש, וחלקם כגדולי
הדור, כמו הגר"מ פיינשטיין, הגר"ל מלין, הגר"ח שמואלביץ הגר"נ פרצוביץ
זצ"ל, גם אלו של היו מפורסמים כ"כ, היו גדולי תורה, כולם היו ברמה גבוהה
מאוד בתורה, ושוב הם לא היו צעירים אלא בני 40 ומעלה.
לעומת זאת, הבחורים של ישיבת חב"ד היו צעירים ולא היו ידועים כת"ח גדולים.
ולכן פעל הרב קוטלר כמו שההלכה מחייבת אותו, לא היתה לו כלל אפשרות לנהוג אחרת.
זה דומה למה שאמרו במשנה בפרק אלו מציאות 'היה רבו ואביו בשבי פודה את רבו קודם' .
אם יבוא מישהו ויטען שבחורי
ותלמידי חב"ד הצעירים או המבוגרים שביניהם - היו ת"ח, מ"מ מה שהיה ידוע
לר' אהרון קוטלר בזמנו שהם לא היו ת"ח גדולים, כך שהוא פעל לפי מיטב
ידיעותיו ולפי עומק מצפונו.
גם ברור לי שלא לו נעים לנהוג
בדרך זו, הוא ידע שרבים כועסים עליו, אבל לא היתה לו ברירה, אלא לפעול
כרצון ה' ולפי ההלכה שבתושבע"פ.
אם תחשוב לעומק תראה זה גם
עומד במבחן ההגיון של קוראי הבלוג החסידים, כמו שכל חסיד מבין שצריך לפרנס
את האדמו"ר לפני שמפרנסים את החסידים, וכשיש סכום מצומצם אף חסיד בעולם לא
יתלונן על כך שנתנו לאדמורי"ם קודם ולא נשאר לחסידים, גם כאן תלמידי ישיבת
מיר היו גדולי תורה והם לא היו בדרגה פחותה מאדמורי"ם.
אני מבין שלעמי הארצות קשה לעכל את זה, אבל אתה כרב בית כנסת אסור היה לך להציג את הדברים כמו שהצגת.
מחובתך להתנצל בפומבי על שבזית
את זכרו של הג"ר אהרון קוטלר זצ"ל על לא עוול בכפו. בהתנצלות זו תכפר במעט
גם על זה שגרמת חילול ה', שכביכול ראשי ישיבות פועלים שלא לפי הדין
והצדק. התנצלות תוריד את זעמם של צעירי חב"ד על הליטאים.
אנא פרסם תגובה זו.
בברכה שיתקדש שם שמים
מ ב
לליטאי שכותב את המכת המטומטם הזה
השבמחקילד חבדניק שלומד תניא שווה יותר מכל מפגר ליטאי שלמד בשנחאי תויירה
ובמיוחד המבוגרים נתנו לצעירים במשך כל המלחמה בכל מחנות ההשמדה ובמשך כל המלמה דאגו תמיד לילדים שיהיה להם מה לאכול ראשונים
ודווקא אלו שלומדים הרבה תורה כמו שכתבת שהם היו ברמה יותר גבוהה של תורה הם הרי היו צריכים לדעת את הפסוק של כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא
ואתה טוען במכתב שכל הגדול מחבירו בתורה מקבל ראשון
מפגר
זה מדובר רק לדיני ממון לא לדיני נפשות
ששם הרגתם ורצחתם תלמידי ישיבה חבד ואמשינוב
ולך חיים שאולזון מתפלא אני שאתה נותן יד לתגובה המפגרת הזו
ואתם הליטאים תלמדו מהגרמנים שלוקחים אחריות ונותנים פיצוים על מה שעשו .לא שזה מספיק ומכפר
אתם גם תדעו שבגללכם תלמידי ישיבות נרצחו ונרצחים עד היום לא רק בגוף גם בנפש
ותפסיקו להציק לחב"ד ולכל מי ששונה ממכם
Such BS!!!
השבמחקThere was no shortage of money! This writer made this stuff up on the fly to cover up for the murderous acts of Kotler!
הכותב עם הארץ מדאורייתא כמו כל ליטאי מצוי המסתפק בבלורית ושחצנות ודיו להחשב "בן תיירא"...
השבמחקדין "מעיין בני העיר" המובא בנדרים ודין "קיתון של מים" המובא בבבא מציעא ודין "כהן קודם ללוי" המובא בהוריות, בהם מותר להעדיף נפש על נפש הוא רק בכמה אופנים, כדלהלן:
1. בעל המים עצמו הוא אחד מהנמצאים בסכנה.
2. לא שופך דם בידים (שכן באם כן חל הדין המובא בסנהדרין דאמרינן ביה "מאי חזית דסומק דמך טפי").
3. שיש רק קיתון אחד ממש ולא שייך חיי שעה לזה ולזה.
4. במקרה וא' יודע בבירור שב' עדיף על ג' מתוך הכרות או גביית עדות על שניהם.
5. מותר במידת חסידות אם ג' מרצונו מוותר לב' מפני חשיבותו וצורך הציבור, כמובא בספר חסידים.
וכבר נמנו וגמרו הפוסקים שבימינו אין אפשרות להעדיף נפש מפני נפש ואין לנו אומדנא דמוכח מי תלמיד חכם יותר ממי. (ראה שו"ת יעבץ, שו"ת חתם סופר, שו"ת שרידי אש ועוד).
וע"כ לצערי לרב קוטלר אכן יש דין של מסייע לשפיכות דמים דרבים, עפ"י דין תורה לימוד הזכות היחידי שאוכל להמליץ עלין בבי"ד של מעלה הוא כי "בעידנא דשיבוש דעתיה קא עביד ולית דין בר נש חלים".
(אין לי צפיות שליטוואקעס ידעו דין פשוט כזה. כבר מזמן נוצרה החלוקה המוכרת כי ההתעסקות בלימוד התורה בידי החסידים, וההתעסקות בכבוד התיירא בידי הליטוואקעס...)
האדמורי"ם של אמשינוב שמו בכיס הקטן שלהם את המגולחים והולכי השחץ עיין במחצית השקל ובמ"ב הלכות תפילין וכידוע זו היתה גם עמדת חתנו בזיווג ראשון של הגאון ר' אהרן קוטלר הגאון ר' בערל שוורצמן ולכן לא פלא למה אין א מתדבק עם ב ודל"ב וכידוע הח"ח לא רצה לשמוע קריאת התורה מבחור מגולח רח"ל
השבמחקא. הגרנ''פ היה בן 16 בתחילת מלחמה. ואינני יודע אם הוא ידוע בזמנים ההם כלל וכלל.
השבמחקב. זה שלא היה מספיק כסף הוא שקר.
ג. למה הוא יענה להטענה, שהחבדניקים (כמו ר' מאיר אשכנזי) עזר בשה שהגיעו הככף להבחורים. ואם הוא לא היה שם, לא היה הכסף?
רמ''פ הגיע לארצות הברי, ביחד עם רא''ק, אז מה אתה מבלבל את המוח?
השבמחקברצוני להגיב על התגובות המתלהמות והמוזרות
השבמחקקודם כל צריך להבין לחב"ד היה מי שידאג להם, הרב של שנחאי הרב אשכנזי היה חסיד חב"ד, האדמו"ר הריי"ץ וחסידות חב"ד דאגו להם כל הזמן, משא"כ לתלמידי ישיבת מיר לא היה מי שידאג.
א. שקר לומר שחסידי חב"ד מתו בשנחאי! אף אחד מתלמידי ישיבת חב"ד לא מת מרעב בשנחאי, לכולם היה שלום, נכון שהיה קשה, אבל שוב לא מדובר בפיקו"נ ממש. (אם היה פיקו"נ ממש, ההנהגה היתה משתנת)
ב. המגיב הראשון כנראה לא עיין בשו"ע יו"ד רנ"א סעיף ט' ולכן הוא מגיב ברגזנות. עיין שם היטב ותראה שיש דין קדימה מקור ההלכה הוא מהירושלמי מסכת הוריות.
וכאמור לא היה מדובר על אחד שעמד בשערי מוות ולא נתנו לו, אלא על עזרה, ואין מדובר כמוזכר ברמ"א 'כסות מול נפש' אלא מדובר על 'כסות מול כסות' או 'נפש מול נפש' בזה לכו"ע גם בזה"ז ת"ח קודם.
ד. בקשר להגר"מ פיינשטיין - הכוונה על ר' מיכל פיינשטיין ולא על ר' משה שלא למד בישיבת מיר.
ה. אין הכוונה לזלזל בלומדי תניא, אבל אלו תלמידי ישיבת מיר היו ידועים כגדולי תורה גם בין החסידים.
לגבי ר' נחום הוא היה למעלה מעשרים והיה כבר אדם גדול בתורה, לא לחינם בחר בו רה"י כחתן לבתו.וכידוע הרב מבריסק התפעל ממנו עוד בתור בחור.
לא מובן על מה הכעס, תחשבו שמדובר באדמור"ים נשותיהם או בניהם, גם אז הייתם כועסים, וכאמור הם לא היו עומדים במצב של פקו"נ ממש. עיינו בשו"ע היטב, ומובטחני שתרגעו.
בברכה
.
קודם כל. הרב אשכנזי דעג מאד שהכסף שהיה צריך להגיע לבחורי ישיבת מיר, הגיע שם בפועל. זהו מחד גיתא ובזה היה האכזריות, והכפי' טוב. ןמאידך גיתא, מאיפה היה לו כסף סתם לדעוג בשביל החבדניקים? מה הוא עבד בדפוס של כסף?
מחקא. שקר לומר שלא מתו חסידי חב''ד. היו שתי בחורים שמתו.
ב. אתה מבלבל את המוח. ר' משה הגיע לארצות הברית תרצ''ז. ר' מיכל הגיע עם רא''ק.
ג. ר' נחום נולד בתרפ''ג. דהיינו, הוא הגיע יגיל העשרים בתש''ג. כנראה אתה אינו יודע מה כותב.
יש דברים שאפילו דעת תינוק אינם סובלתם אבל אין מה לעשות זה מה שקיבלנו מרבותינו קבלה איש מפי איש ואין לערער אחריהם
השבמחקיש הטוענים והרי יש גם הפינפטע שו"ע של החת"ס שאפילו יהודי עם הארץ מבין?
אך דא עקא שזה לחסידים ואינו נוגע לבני תורה אמיתיים
לנו הבני תורה חשוב מההלכה וכבוד התורה...
וזה לא היה רק בזמן השואה אלא זו שיטה של כבוד התורה בכלל ואיך התורה מסתכלת על העולם איך שהבעלי בתים מסתכלים כולל החסדיים ואילו הלומדים בישיבות חסידיים שכבר פסק הרב ש"ך שהם עמרצים...
ועיין מה שקרה במבצע אנטעביי שבין השבויים היה א' מגדולי הדור ר"י ומח"ס ידוע מירושליים ושמו הרה"ג הרר' יצחק הוטנער.
וכשכלל היהודים ברובם חילונים אמרו בואו ניתחלק באוכל ונחיה את אילו שאין להם שוה בשוה וכולם הסכימו.הוא סירב.
ושאלו אותו הייתכן רב וכו'??? ומצד דין קיטון וכידוע
ואמר שהוא קודם לאחרים מצד יראתו וחכמתו
אמרו לו אבל אתה רב זה חילול ה'
וענה בפשטות בלי מורא וחית: זו ההלכה...
והרי לכם אסמכתות ומעשה רב מגדולי התורה האמיתיים שזו ההלכה שבמקום בני תורה ליטאים לא נותנים אוכל (ואפילו ימותו מרעב) לשאר העם. ואפילו שבזמן המלחמה למיר היה כל צרכם ולחב"ד ואמשינוב לא היה כלום עד שכמה בחורים מתו מרעב.
בדיוק כמו שלרב הוטנער היו הרבה כריכים שאישתו הכינה כי לא סמכו על אוכל המטוס וכו'. ולאחרים לא היה.
זה ההלכה.
ולמי שיש לו בעייה עם זה
שילך לאדמורים ורבנים דמויי החתם סופר שהמציאו החלק החמישי בשו"ע והידורים ולפנים משורת הדין עד השחלק החמישי שלהם יותר עבה מכל הד' חלקים ביחד...
ויש עוד הרבה דוגמאות ואסתפק בכך
טוב יש כאן כמה שמות של ת''ח שaהה שם בישיבת מיר. זהו רק חלק.
השבמחקהגר''ח שמואלביץ
הגרנ''פ.
ר' ראובן פיין
ראל''מ
ר' דוד קורנגלס
ר' מנדל קפלן
ר' דוד קוויאט
ר' חנוך העניך פישמאן
ר' שמואל ווילענסקי
ר' פסח שטיין
ר' שמחה שעפס
ר' אבא ברמן
ר' לייב בארון
ר' זליק עפשטיין
ר' שמואל בערענבוים
ר' אלי' חזן
ר' נח ברנשטיין
ר' שמחה זיסל ליבוביץ
ר' לוי קרופניא
ר' בנימין פאלר
ר' שלמה מנשה גטלייב
ר' בנינין זייברגער
ר' לייב שחר
ועוד ועוד
עכשיו מה יצא מחבד שם בשנחי בימים הה?
לפי ההלכה הלך מרן שך עם התפילין לעשות פיפי....
השבמחקודאי למביןץ
א באנדע מענשענ=פרעססערס
השחצנות הליטאית היא להפליא, רק אצלם יש תלמידי חכמים ורק אצלם לומדים תורה
השבמחקוכל השאר עמי הארצים, ולכן דינם להיפך החיים רחמנא ליצלן.
מה יצא מחב"ד בשנחאי? שלא כמו אצל הליטאים, אצל חב"ד לא מגדלים בחורים להיות "גדולים", ולא מגדילים הגאווה המסריחה- פארשטונקינע בעלי גאווה,
וכל אחד נעשה גדול בישראל.
בחב"ד למדו ולומדים תורה נגלה וחסידות להיות יותר יראי שמים ולעשות רצון אבינו שבשמים
בחב"ד יש לא מעט ראשי ישיבות ותלמידי חכמים שאם היו נולדים ליטאים היו מפציצים שמם בעתונות הליטאיות עם תוארים של מרנן ורבנן מכאן עד לההודעה חדשה
זה שהם פארשוטנקענע בעלי גאווה ידעתי אך שהם עוד מסיקים בזה "הלכות" בדיני נפשות
זה מדאיג מאוד- מזה כישוע נולדה כל ההריגות של הגרמנים להבדיל
איזה ראשי ישבות מחבד אתה מתכוון?
מחקמה קרה ? קשה לך להאמין שישנם תלמידי חכמים בחב"ד?
מחקהרב יוסף יצחק קלמנסון ראש ישיבת חב"ד בניו הייבין אינו תלמיד חכם?
אחיו הרב מנחם מענדל בצרפת אינו תלמיד חכם?
הרב ישראל פרידמן ראש ישיבת אהלי תורה בקראון הייטס אינו תלמיד חכם?
הרב יעקב כ"ץ והרב מרדכי גרוזמן בכפר חב"ד אינם תלמידי חכמים?
הרב חנינה יוסף אייזנבאך מבני ברק אינו תלמיד חכם?
הרב יעקב משה וואלבערג בישיבת חב"ד במנצעסטער אינו תלמיד חכם?
הרב אלימלך צוויבל במוריסטון אינו תלמיד חכם?
והרשימה ארוכה
רק מה כל מי שהוא איזה ראש ישיבה אצל הליטאים מפטמים הגאווה שלו ומריחים עמודים שלימים ביתד נאמן וכותבים עליו מרנן ורבנן
ואילו אצל חב"ד לא מפטמים הדאווה ולא מחנכים שכל אחד צריך להיות גדול הדור
כי אם לומדים ומתפללים לעבוד את הבורא
ומקרבים יהודים שלדאבונינו אינם יודעים על בורא עולם ומנהיגו
ולא דואגים רק לעצמם ולא מגלים בתורה שלא כהלכה כמסלפים הלכות בכדי להצדיק הרשעות של מברק שנשלח באמצע המלחמה כיהודים מתים מרעב
וכותבים על מברק "לא לחב"ד"
קול דמי אחיך צועקים אלי מהאדמה
בהחלט היה בחור שנפטר בשם חנוביץ והכל בגלל שהיה חבדניק
ולפי הרשע כותב הדברים בידיעה זו
מותר לכתוב מברק מעבר לים שמזהיר שחלילה וחס לא לתת אוכל לבחורים רעבים
ביסט אויף דעם קאפ געפאלען
רשעים!!!
זה התורה שמלמדים אצל הליטאים? ה' ישמור!
hateguva hazot zeh maaseh yedei Shaulzon, shem reshaim yirkav
השבמחקlegufo shel inyan, hayu be'erech 28 oh 29 bachureim meyeshivat Lubabavitch
echad mehem sheshmo Chanovitz, halAch leolamo.Haya loh ach BeKrohn Heights, ulay hu adayin gar sham, eini yodea.Habachur Chanovitz, haya MeVilna, vehaya bachur cholani od meVilna.Shanchai haya makom im harbe machalot, biglal plitim, vemezeg avir cham veratuv.Meyeshivat Mir, nifteru gam kama bachurim, echad mehem haya habachur Arbuz, shehotzi'u choveret chidushe torah lezichro be ShANCHAI.
kAMUVAN SHEPETIRAT HABACHUR HAcHABADY, cHANOVITZ, VECHEIM PETIRAT HABACHURIM , MIMIR, LOH HAYA KOL KESHBER LEr'aHARON kotler, aval soneh cmo, Shaulzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzon rak ohev lelachlech.
Shem reshaim yirkav
yossi770
להלן חלק מרשימת גדולי ישראל, גאונים אדירים סיני ועוקר הרים שהיו מתלמידי תומכי תמימים ליובאוויטש בשנחאי
השבמחק1. הגאון המקובל רבי מנחם זאב גרינגלאס זצ"ל
2. הגאון הגדול רבי יצחק הענדעל זצ"ל
3. הגאון רבי מנחם מענדל טענענבאום זצ"ל
4. הגאון רבי יוסף וויינבערג זצ"ל
5. הגאון רבי משה פנחס הכהן כ"ץ
6. הרה"ג ר' משה אלי' גערליצקי זצ"ל
7. הרה"ג ר' לייבל קרעמער זצ"ל
8. הרה"ג ר' יוסף בורנשטיין זצ"ל
הנ"ל בהגיעם לאמריקה היו לראשי ישיבות מפורסמים, רבני ערים, מרביצי תורה ומחברי ספרים ידועים.
והיו עוד כמה עשרות ת"ח מובהקים ביניהם כאלו ששבקו חיים לכל חי מפני הרעב...
הכותב עם הארץ מדאורייתא כמו כל ליטאי מצוי המסתפק בבלורית ושחצנות ודיו להחשב "בן תיירא"...
השבמחקדין "מעיין בני העיר" המובא בנדרים ודין "קיתון של מים" המובא בבבא מציעא ודין "כהן קודם ללוי" המובא בהוריות, בהם מותר להעדיף נפש על נפש הוא רק בכמה אופנים, כדלהלן:
1. בעל המים עצמו הוא אחד מהנמצאים בסכנה.
2. לא שופך דם בידים (שכן באם כן חל הדין המובא בסנהדרין דאמרינן ביה "מאי חזית דסומק דמך טפי").
3. שיש רק קיתון אחד ממש ולא שייך חיי שעה לזה ולזה.
4. במקרה וא' יודע בבירור שב' עדיף על ג' מתוך הכרות או גביית עדות על שניהם.
5. מותר במידת חסידות אם ג' מרצונו מוותר לב' מפני חשיבותו וצורך הציבור, כמובא בספר חסידים.
וכבר נמנו וגמרו הפוסקים שבימינו אין אפשרות להעדיף נפש מפני נפש ואין לנו אומדנא דמוכח מי תלמיד חכם יותר ממי. (ראה שו"ת יעבץ, שו"ת חתם סופר, שו"ת שרידי אש ועוד).
וע"כ לצערי לרב קוטלר אכן יש דין של מסייע לשפיכות דמים דרבים, עפ"י דין תורה לימוד הזכות היחידי שאוכל להמליץ עלין בבי"ד של מעלה הוא כי "בעידנא דשיבוש דעתיה קא עביד ולית דין בר נש חלים".
(אין לי צפיות שליטוואקעס ידעו דין פשוט כזה. כבר מזמן נוצרה החלוקה המוכרת כי ההתעסקות בלימוד התורה בידי החסידים, וההתעסקות בכבוד התיירא בידי הליטוואקעס...)
ליטואקעס חמורים בלי לב יהודי.
השבמחקpigs pigs pigs
התגובות של צעירי חב"ד מוזרות בלשון המעטה.
השבמחקאומרים להם דברים ברורים והם לא מבינים.
א. שקר! אף אחד לא מת מתלמידי חב"ד בשנחאי בעקבות פרשיה זו, שקר שחוזרים עליו כמה פעמים לא נהפך לאמת!
ב. לא היה מדובר בפיקו"נ ממש, שללא הפרוטות האלה הם היו מתים.
ג. צדקה לביגוד לינה וכדו' ושאר דברים, ת"ח קודם, מי שאינו מאמין בזה הוא בגדר שכתב הרמב"ם בהל' ממרים ריש פ"ג.
ד. לכל הדעות תלמידי מיר היו גדולים בתורה הרבה הרבה יותר מתלמידי חב"ד.
ה. ר' מיכל פיינשטיין היה בשנחאי ר'נחום פרצוביץ היה גדול בתורה בצעירותו.
ו רוב התלמידים היו מאוד מבוגרים לעומת חב"ד שהיו צעירים.
ז. תדמיינו לעצמכם שהיו בשנחאי האדמורי"ם הריי"ץ והאדמו"ר ר' מ"מ והרש"ב ועוד אדמור"ים, גם הייתם מתלהמים? או שהייתם מבינים. גדולי התורה תלמידי מיר שהיו שם היו באותו הבחינה.
זה שהקשרו אומר שזה שקר, אז זה לא נעשה שקר.
מחקבהחלט נפטר הבחור חנוביץ בשנחאי וזה היה בגלל שלא היה לו כסף להדברים החיונים שיהודים צריכים לחיות.
ב בהחלט היה מדובר על פקוח נפש ממש. פשט לחם לאכול.
ג לא מדובר על ביגוד מדובר על לחם
2 הבחורים החבדיים בהחלט היו תלמידי חכמים הבחורים שהזכירו קודם היו תלמידי חכמים עובדי השם באמת
ד מה זה לכל הדעות? אצל המגדלי בלורית ומגולחי זקן?
מי זה לכל הדעות הליטאים היהירים שחושבים שרק אצלם יש תורה?
תיקון לתגובה הקודמת
מחקבשורה ראשונה צ"ל "השקרו" ולא "שהקשקו"- טעות הקלדה
ובאות ג היה צ"ל 1)לא מדובר על ביגוד כי אם מדובר על לחם
2) הבחורים החבדיים בהחלט.....