רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 15 באוקטובר 2012

זילברברג: כל חיוך מיותר שבעל נותן לאשתו בביתו הוא עתיד ליתן על כך את הדין

רבים וטובים פנו אלי ושאלו אותי מדוע אני מאפשר להעלות מכתבים מן הסוג של הפוסט הקודם העוסק בענינים שבדרך כלל אין עוסקים בהם בפרהסיה, וגם ולמרות שאולי הרחיקו קצת בגור אבל אלו דברים שהצנעה יפה להן ולכאורה יש להם טענה חזקה

לכן אני מוצא לנכון להסביר כאן מדוע אני מאפשר זאת ומהי המטרה בדברים המתפרסמים בענין זה

לצערי הגדול חסידי גור בנויים מכמה סוגי חסידים. ישנם מי שהם חסידים באמת ואלו מי שיש להם מזל האשה הולכת עימם עד הסוף, ומי שאין להם מזל אינם יודעים מה שהאשה עושה מאחורי גבם. ישנם אחרים במצבים אחרים ולא אכנס לפרטים אני רוצה להגיע לסיבה למה שמוביל למצב הזה, ולכן אספר לכם קצת על דרשותיו של אותו זילברברג

קיבלתי שרשרת של מכתבים בענין, ובחרתי בחלק ממכתב, הוצאתי את הפרטים האישיים ואני מביא את התוכן את העיקר את מה שאמר ולמה הוא חותר ומדוע האדם הזה מסוכן לעתידה של גור

וכך כותב לי חסיד גור:

אין ספק שהאיש חולה בעיסוק אובססיבי בדברים שהצנעה יפה להם והוא מטיף לאברכים הטפות מרושעות נגד חיים תקינים עם הנשים.

למשל. בדרשה שנתן באלול לאברכים בערד הוא אמר: אברכים עתידים ליתן את הדין על כל חיוך מיותר שנתנו לאשה בבית.

וכן אמר: אברך שעולה עם אשתו במעלית הביתה, מעלה איתו את הסיטרא אחרא הביתה...

מבחינתו יש לשמור על ריחוק מהאשה ואפילו לא לעלות עימה בצוותא במעלית.

הדברים ידועים שכמה וכמה זוגות בגור נפרדו עקב התעקשותו שלא לזוז מההנהגות הכי קיצוניות, וכאשר אחד מבני הזוג פנה אליו בתמימות שבן הזוג השני מנסה לוותר על חלק מההנהגות הללו, הוא הדריך שלא לוותר עד כדי הפרת השלום בית וגט בסוף.

יש טוענים שיש לו איזו שנאה פנימית נגד נשים, ברמה של סטיה. לא יאומן.

9 תגובות:

  1. כך זה כשהעומד בראש חלש אז משתלטים על העסק כל מיני טיפוסים שרלטנים ומפוקפקים הזויים בטלנים וחלולים

    השבמחק
  2. למה רק לו?
    אם מדובר במה שלא נהגו בו בני ישראל מדורי דורות ויש מי שחידשו, יש לחשוד במחדש בסטיה.

    השבמחק
  3. הכלבים הארורים הללו שנותנים לנשותיהם להתלבש בפריצות יטיפו על קדושה פרישות עד הוק וצניעות בנותיהם רח"ל הזהרו מהצבועים והטמאים

    השבמחק
  4. ידוע שבגור עמלים להרחיק את האדם מאישתו,
    ההפך מדברי התורה.

    ההתדרדרות הזו צפוייה לחלוטין, והצפי שהשגעון יגדל.
    "מים (תורה) אין בו - אבל נחשים ועקרבים יש בו".

    השבמחק
  5. Kissing in the dark without smiling is okay.

    השבמחק
  6. ר' חיים, הנני חושב שהינך מוכשל ב-2 פוסטים הללו. כי ההנהגות בגור בעיקרם לא קשורות לטרוריסט זה או אחר, רק שהם השתלטו עליה ועשו בה "חורבן" כפי שעשו בהרבה דברים ננוספים בגור.
    הנהגה זו של אופן החיים בבית הונהג ע"י הבית ישראל מגור שבזכות זה צמחו הרבה בתים בקדושה וטהרה, ואם נעיין בספה"ק ראשית חכמה ושל"ה וביותר במה "שליקט" מספרי הקדמונים וקדמוני החסידות בספר "קדושה וצניעות" לרבי דניאל פריש (בעל "מתוק מדבש" על זוה"ק), אזי יש נקודות בזה שהבית ישראל עוד היה מתון ופשרן בהם...
    אינני נכנס לנקודות שטותיות, רק באופן כללי.
    אלא, שהבית ישראל לא הלך עם "ראש בקיר", ונתן "טיפול" אינדיבידואלי לכל אחד כפי דרגתו וכפי דרגת אשתו, ולא הרשה לכל אחד "לטפס על קירות" כרצונו. וכן נהג הפני מנחם. רק ש"חלק" ממדריכי גור, לאחר פטירתו עיקמו דברים כרצונם, וכפי שהם מקשקשים "חידושים" שלא שערום אבותינו בעניני "אמונת חכמים" ממוחם הקודח והריק מיגיעת התורה, שלא שערום אבותינו, כך גם בעניינים האלו מעקמים את דבריו, וחלק מהדברים שאמרם ליחידים, עושים זאת דרך ליחידי סגולה. הבית ישראל והפני מנחם לעומתו, יצרו קשר אישי עם אברכים וליווה את המעוניינים בהדרכה אישית לפי דרגתם ודרגת נשותיהם. הענין הוא שהוא היה חריף מאוד ולא ניתן היה לעבוד עליו באיזה דרגה אתה עומד, וכך לא יצא משול מכך. אני מדבר מ"בדידי הווה עובדא". יחד עם זאת השכילו הבית ישראל והפנ"מ לעשות מכך עסק שלם ולתת זריקות עידוד ולא חדלו לעורר על הענינים הללו [לא השטויות של חיוך, רק הדברים העקרוניים והפנימיים יותר] בעת ה"טיש" שהיה מיועד רק לאברכים [אצל הפנ"מ] ובאופן פרטני ובאופן שהאשה היתה שותפה לנושא עם ליווי. ועל כן לא היתה בעיה.

    הבעיה היא, שהרבי הנוכחי מגור מצד אחד אישית הוא נוטה לשיטה החריפה בזה, ומצד שני שולל בתקיפות את הדיבור ונתינת המרץ בזה כפי שעשו הבית ישראל והפנ"מ. על כן ניסה פעם מאוד מאוד לעשות סדר בדברים ולהוריד רף בכמה נקודות, אך לא עלה בידו מטעמים ידועים.
    הבעיה גדלה, כשמחנכים מסויימים בגור שביד אחת מעודדים טרור על כל דבר ומראים לאנ"ש שמעייניהם ב"אגו" ושימור כבודם, הרי שאברך אומר: אם הכל אינטרסים, אז גם יש לי האינטרסים שלי ... [ויש טוענים שגם ביטול העיון גרם לאלו שכדי להתנהג כראוי בשיטת הבית ישראל, הם זקוקים לראש תפוס ושקוע בתורה גם בעת שלא יושב מול הספר, שמאחר ולא היה להם זאת, וע"כ .... וידועים דברי הרמב"ם ועוד שרק מי שראשו שקוע ממש בתורה ניצול מחטא].

    ולמספר ציטוטים:
    בחגיגה דף ה: "ומגיד לאדם מה שיחו אמר עבד שרבו מגיד לו מה שיחו תקנה יש לו מאי מה שיחו אמר רב אפילו שיחה יתירה שבין איש לאשתו מגידים לו לאדם בשעת מיתה".

    ובמשנה אבות פרק א "ואל תרבה שיחה עם האשה. באשתו אמרו, קל וחמר באשת חברו".

    וברמב"ם הל' אישות פט"ו יח-כ "וכן צוו חכמים על האשה שתהיה צנועה בתוך ביתה ולא תרבה בשחוק וקלות ראש בפני בעלה ... וכן צוו חכמים על האשה שתהיה מכבדת את בעלה ביותר מדאי, ויהיה לו עליה מורא, ... ויהיה בעיניה כמו שר או מלך ... וזה הוא דרך בנות ישראל ובני ישראל הקדושים הטהורים בזיווגן ובדרכים אלו יהיה ישובן נאה ומשובח".

    וברמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק כא ד "ומותר לאדם להביט באשתו כשהיא נדה ... אבל לא ישחוק ולא יקל ראש עמה שמא ירגיל לעברה". וראה גם "פלא יועץ" ערך צניעות.

    ובארחות חיים להרא"ש (אות לט) "והוי צנוע ... ועם ביתך, כי אפילו שיחה קלה שבין איש לאשתו עתיד ליתן עליה את הדין, ואל תנהג עצמך בקלות ראש ... והשמר מלהסתכל באשה ואפילו פנויה".

    ובספר הקדוש עבודת ישראל (אבות פ"א) "ואמר עוד ואל תרבה שיחה עם האשה באשתו אמרו קל וחומר באשת חבירו. הנה סמיכות הדברים, כיון דאמר תחלה שיקבל העניים בסבר פנים יפות, אם כן הוה אמינא אף כשתזדמן לו אשה יעשה גם כן כנ"ל ויכנס עמה בדברים, על זה אמר שלא תעשה כן 'ולא תרבה שיחה עם שום אשה ואפילו עם אשתו וק"ו בעת נדתה'". וע"ש עוד.

    השבמחק
  7. אמר רבה בר שילא אמר רב חסדא: כל המנבל את פיו מעמיקין לו גיהנום
    אוי חיים חיים מה כבר ייצא ממך עכשיו בזקנותך

    עד היום חשבתי שאתה מומר לדבר אחד ( לשה"ר הש"ר)

    היום אני רואה שהינך הולך מחיל אל חיל ומחטט גם בניבול פה לתיאבון

    אוי, מומר לכל התורה כולה?

    פושעי ישראל בגופן ופושעי אומות העולם בגופן יורדין לגיהנם ונדונין בה כל שנים-עשר חדש. ולאחר שנים-עשר חדש נפשם כלה וגופם נשרף וגיהנם פולטתן ונעשי!ת! אפר והרוח זורה אותן ומפזרתן תחת כפות רגלי הצדיקים. שנ' "ועסותם רשעים" וגו'.

    כן, כן, תחת רגלי הצדיקים האמיתיים שבזית כל ימיך

    השבמחק
  8. לכל מצטטי הציטוטים
    יש גם ציטוטים הפוכים
    "שארה כסותה ועונתה לא יגרע" - דאורייתא!!!
    "ושמחת אתה וביתך" - דאורייתא! (במה משמחה? בתכשיטים ובבגדים. איפה הגורי שקנה לאשתו תכשיט לחג הסוכות? שיקום.)
    "אוהבה כגופו ומכבדה יותר מגופו"
    "רצונכם שתהיו עשירים - אהבו את נשותיכם" (לא ציטוט מדוייק, יש גמרא כזו ואיני זוכר נוסח ומיקום).
    "האשה צריכה להיות צנועה ולהסתיר ליל ***" - איך זה מסתדר עם החיטוט האיום של המדריכים בתוך נשמתם של בני הזוג?
    ועוד הרבה מאד, אין לפני גמרא כרגע, אבל הרי כולנו יודעים שלא חסרים מדרשים הפוכים ממה שצוטט כאן, שמחייבים את הבעל לשמח ולהנות ולספק את אשתו הצנועה והכשרה.
    חיים, יישר כוחך על הנגיעה בעניין שמטריד את כולנו שנים ארוכות, וגורם לסבל מר לזוגות צעירים וגם למבוגרים יותר. אולי במשך היום תקבל עוד חומר בנושא, אם אצליח למצוא כתובת מייל שתהיה חסויה מספיק.

    השבמחק
  9. מי שעוסק בביוב קולט את הסרחון שבביוב, ומי שעוסק בשמן הטוב קולט את הריח הטוב שבו, אוי לרשע ואוי לשכנו, טוב לצדיק וטוב לשכניו, כל זה למדונו חז"ל הקדושים, ובאים בני אדם שמחטטים ועוסקים בעינינים שהצנעה יפה להם, בקביעות, ובתדירות, וביד רחבה, עושים סטאז' רומנטי וכו' על אברכים תמימים ומסכנים, ועליהם עוד קדוש קדוש קדוש יאמר! ? מה ההבדל בינם לבין מי שצופה בסרטים פונוגרפיים, הם יהיו המחנכים לקדושה רח"ל, רחמנות גדולה עליכם גורים מטומטמים פסיכים ומפגרים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.