רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 21 באוגוסט 2012

יצא לאור חוברת עם סיפורי הרב אלישיב על הרב קוק - האם מי מעיתוני החרדים יכתוב על כך?

אני מביא את הדברים כפי שפרסם שמעון כהן בערוץ7:

לקראת יום ג' אלול, יום פטירתו של הראי"ה קוק זצ"ל, מוציאים בארגון 'אור האורות' לאור חוברת מיוחדת ובה סיפורים סביב התייחסותו המעריצה והמיוחדת של הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל לרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל
.
החוברת הכוללת 60 עמודים מכילה בתוכה עשרות סיפורים וזיכרונות מהרב אלישיב על הרב קוק. לראשונה תימכר החוברת במסגרת העלייה השנתית לקברו של הראי"ה בהר הזיתים.

ב'אור האורות' מציינים כי "החוברת לא נועדה לשכנע או להוכיח את צדקתו של אחד משני גדולי עולם אלו, אלא להציג את האמת מפני שהיא אמת. מטרתה לברר את סדרי הגודל האמתיים של גדולי ישראל כפי שהיו בעיניו של הגרי"ש, ולהראות את זיקתו והערכתו העמוקה לרב קוק, ואת השתדלותו בכבוד תלמידי חכמים ומחאותיו נגד הפוגעים בהם".

משה נחמני עורך ההוצאה לאור קובע כי "למעשה, הרב קוק היה הדמות המכריעה ביותר בחייו של הגרי"ש. החל בכך שהוא היה זה אשר העלה אותו לארץ, זמן קצר לפני שהחלו הפוגרומים בהומל עיר מגוריו, ובכך הציל את חייו; כמה שנים לאחר מכן, הכיר הרב קוק לגרי"ש את אשתו לעתיד – בתו של ר' אריה לוין, ודרבן אותו להתחתן עמה; וכמובן, מִשֹרתו העיקרית הייתה קשורה לרב קוק, שהרי במשך שנים רבות כיהן הגרי"ש במוסד הרבנות הראשית, אותו הקים הרב קוק"

על הסיפורים סביב יחסו של הרב אלישיב לרב קוק אומרים ב'אור האורות' כי "הסיפורים בחוברת מבוססים כמעט כולם על דברים ששמענו ישירות מפי בני משפחתו של הרב אלישיב, וגדולי תלמידיו. כמעט בכל העיתונים החרדיים הושמטו והועלמו הסיפורים הללו לאחר פטירת הגרי"ש ולכן יש חשיבות מרובה לפרסומם כדי שהקהל הרחב ידע מי היה באמת 'פוסק הדור' ומאיפה הוא צמח, ומי היה בעיניו 'פוסק הדור' בדור הקודם".

נחמני מוסיף ואומר כי "ניתן לומר על הרב אלישיב בצחות 'פוסק הדור' היינו שלאחר פטירתו פסק הדור של הרב קוק, כי הרב אלישיב היה האחרון שהיה לו קשר אישי עם הרב קוק וזכה לשוחח עמו וללמוד מתורתו, בסעודה שלישית ועוד, כפי שמסופר בחוברת". עוד הוא מספר כי "בניגוד למה שחושבים, הרב אלישיב היה הוגה בתורתו של הרב קוק הרבה מאוד ומאוד אהב את הספר 'אגרות הראי"ה', היה מעיין בו הרבה".

לרשימה המלאה ולסיפורים של הרב אלישיב על הרב קוק כנסו כאן: http://bektzara.blogspot.com/2012/08/blog-post_5392.html

5 תגובות:

  1. זה שהמיסרוחניק מהיכל שלמה שנתן פסקים על ימין ועל שמאל לפי הדברים שאתה כתבת בעצמך
    היה חסיד נלהב של קוק
    היא הנותנת
    שצריכים לקיים ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם קוק
    שגרם לשפיכת דם נקי במאורעות תרפ"ח
    וצריכים לפנות כל הקברים שמסביבו כפי פסקו

    השבמחק
  2. בקונטרס קול גדול (ירושלם) ובס' "צבי חמד" (נוי יורק, תרפ"ו) מובא מכתב שכתב בנו של כ"ק

    אדמו"ר רשכבה"ג מרן מבעלזא זצ"ל הכ"מ לבחור אחד ששאל את פי אדמו"ר זצ"ל אם יסע לארץ ישראל

    ואדמו"ר זצ"ל השיב ע"י בנו, בזה"ל: "וידוע דהרב דשם מירושלם ושמו קוק ימ"ש הוא רשע גמור וכבר

    טמא כמה צעירי עמנו ע"י מצודתו של חלקת לשונו ובספריו הטמאים... וד' יזכנו ויעביר רוח הטומאה מכל

    נפוצות עמו ונזכה לעלות לציון ברנה, וכשנזכה שיהי' עת רצון מהשי"ת ולא עתה על ידיהם, יותר אין לי

    עוד לכתוב, דברי ש"ב המצפה להרמת קרן ישראל ותוה"ק. (מקום החותם)".

    (בית ועד לחכמים, תמוז תרפ"ז)

    השבמחק
  3. שאולזון הנאלח,

    כתבת שחרדונים עלו לבקש מחילה מרב קוק,

    אבל תמונות לא הבאת,

    אתה חושב שמישהו מאמין לפנטזיות שלך?

    השבמחק
    תשובות
    1. תסתכל בידיעה המקורית ותמצא את המקור לידיעה, זו הופיעה בכמה אתרים לא רק אצלי, אני הבאתי את זה מהם, זה הופיע בסרוגים, ערוץ7 וכיפה

      מחק
  4. אלעס איז אונזערס23 באוגוסט 2012 בשעה 12:32

    באתר "אזמרך בלאומים" יש את כל התגובות אודות כל מיני באבע מעייסעס שהמציאו על הגרי"ש, אין שום עדות אמיתית שניתנת לבירור אודות יחסו לרב קוק אם תבדוק היטב תראה שכל המקורות הם "סיפר ת"ח אחד" "סיפר הרב שפירא" וכו' מי סיפר ולמי סיפר לא ברור וע"ז נאמר הרוצה לשקר ירחיק עדותו. וע"ז שהוא היה המסדר קידושין ייתכן וזה היה מפני הכרת הטוב וכו אין זה הוכחה כלל לכך שאחז ממנו וכדומה

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.