רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 26 באוגוסט 2012

מלחמת עולם בויזניץ על הקיטל - אנשי ר' מנדלי זועקים כי ר' ישראל אינו מאפשר לקיים את הצוואה - הקיטל בינתיים בכספת


חסיד של ר' מנדלי כותב:

מאת אבי בר רב,

מאז פטירתו של האדמו"ר כ"ק בעל ה"ישועות משה" מויזניץ זצ"ל מנסים שתי הפלגים של ויזניץ לשמור על האחדות הנפלאה השוררת בין הפלגים בהצלחה גדולה, ייאמר לשבחם, והדבר ראוי להיעשות בכל קהילה חרדית, אולם לקראת הימים הנוראים הבעל"ט ניכרת דאגה וחשש בקרב החסידים מכל הפלגים שהשלום תמשיך לשרור, ומדוע החשש הגדול, משום שבצוואת האדמו"ר זצ"ל שלא התפרסמה ברבים אלא בין בני המשפחה, כותב האדמו"ר זצ"ל בכתב ידו שהמלבוש הכי חשוב בשושלת ויזניץ, והוא הקיטל של מרן ה'אהבת שלום' האדמו"ר הראשון של בית ויזניץ, אשר אדמור"י בית ויזניץ נהגו ללבשם בימים הנוראים נתונה לבן הצעיר.

סעיף זה בצוואה גורמת ליועצים המובילים בחצר הבן הגדול לכאב ראש עצום, שכן פירושו של הצוואה במושגים החסידיים שהבן הצעיר מבחינת האב הוא הבן הממשיך את החסידות האדמו"ר הממשיך את שושלת ויזניץ, ואת זאת הם לא מסוגלים לבלוע, ע"כ מנסים היועצים המובילים בחצר הבן הגדול לעשות את כל מה שבידם למנוע את קיום הצוואה, יש לציין כי כל בנותיו של האדמו"ר זצ"ל גם הבהירו לאחיהם הגדול שמבחינתם הוא מפר את צוואת אביהם זצ"ל ועליו לקיים את הצוואה כמו שהוא מצווה ע"י אביו האדמו"ר זצ"ל.

משיחה עם גורמים מקורבים בחצר הבן הגדול גם הם מודים בכל פה שהקיטל שייך לבן הצעיר, אך לדעתם היועצים מפחדים מנהירה ועזיבה המונית באם הם יתנו לאדמו"ר שלהם לקיים את מצות אביו, וע"כ הם מאמינים שהשנה הזאת הקיטל תיגנז בתוככי הכספת אשר בה היא נמצאת עד כה, ולאחר החגים יקיימו את הצוואה, וכך ירוויחו שעד ראש השנה בעוד שנה החסידות שלהם כבר תהיה מבוססת ולא תהיה להם כל חשש או סיוט מנהירה או עזיבה, כך הם חושבים.

אפשרות נוספת הם מעלים שאולי יסכימו האחים לחלק את הקיטל בהסכמה, שהבן הגדול ילבש את הקיטל ביום בראשון והבן הצעיר ילבש את הקיטל ביום השני של ראש השנה, אולם הם מציינים שזה תלוי האם הבן הצעיר יסכים לפשרה זו.

משיחה עם הגורמים המקורבים לחצר הבן הצעיר סרבו להיכנס לתוככי הויכוח, רק ציינו שהם מחכים שהבן הגדול יקיים את צוואת אביו ככתבו וכלשונו.

ימים יגידו האם שתי הפלגים על סף פיצוץ או שמא הבן הצעיר ימשיך בדרך בה נוהג עד כה ולעשות את כל המאמצים ע"מ לא למוטט את השלום, נחכה ונראה

6 תגובות:

  1. אלעס איז אונזערס26 באוגוסט 2012 בשעה 20:15

    איזה בולשיט! פתאום נזכרו בצוואה, מה קרה כבר שכחתם את הסעיף שהבן הצעיר אמור לעבור לחו"ל??? אז אם כבר צוואה אז עד הסוף, לדעתי עדיף לנמדלה לשתוק לפני שגם הוא ידרש לקיים את הצוואה

    השבמחק
  2. בכלל בכל הירושה נעשה עול הילכתי לצערי הרב הבנות קיבלו יותר מנדלי יותר אין דת ואין דין עבדי השם במרכאות רח"ל

    השבמחק
  3. האמת היא שעוד לפני קיום הצוואה ורק ע"פ השמועות יש כבר עזיבה המונית
    ונהירה בלתי מוסברת לעבר הבן הצעיר תופעה של צדיק אמת יחיד בדורו
    אשרינו שזכינו לצדיק הדור

    השבמחק
  4. היועצים מפחדים מנהירה ועזיבה המונית באם הם יתנו לאדמו"ר שלהם לקיים את מצות אביו,

    חסידים או בהמות ?
    (הרב אפשטיין לאדמו"ר משומרי אמונים ז"ל)
    מצחיק כל העניין.

    השבמחק
  5. אלעס איז אונזערס27 באוגוסט 2012 בשעה 18:11

    כל הנהירה ההמונית זה בלבולי שכל של מנדליסטים חסידים של ההיליגע כרוב במרכז הרב, המציאות היא שלא קיטל לא כל מיני חלומות יגרמו לנהירה לדיקטטור המשוגע שקרא לעצמו רבי אנשים פשוט שכוח את שנות הטרור שהוא עשה בויזניץ והם נהנים מהצגה מנוהלת למופת

    השבמחק
  6. בשנת האבל הראשונה לא לובשים קיטל.

    כדי לא להחטיא את מנדלה שבמקווה, ישראל לא נותן לו את הקיטל.

    למרות ששניהם מצפצפים על דיני ומנהגי האבלות וקונים להם בגדים מפוארים

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.