רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 28 באוגוסט 2012

מכתב למערכת: כרמל, כל כלב בא יומו


אמש שפורסם המכתב הידוע של בן הגר"ח קנייבסקי על ביטול החתונה בהיכלי מלכות של כרמל אמרתי לכתוב איך שגלגל מסתובב.

בחודש אדר תשמ"ט, כאשר בעל המחלוקת הידוע הרב שך החליט להריץ את "בני התורה" במפלגה נפרדת תחת השם ש"צ (מזכיר לכם משהו?) בעוד שהציבור החסידי בהנהגת גדולי האדמו"רים התאחדו תחת השם ט"ז (כידוע הט"ז נלחם בזמנו נגד כת ש"צ שר"י). הליטאים הלכו אז עם ש"ס, זה היה עוד לפני שהרב שך פצח במלחמה נגד הרב עובדיה וקבע ש"הספרדים לא ראויים להנהגה".

בקיצור מה שהיה שש"צ קבלו 9 מנדטים וט"ז קבלו שבעה מנדטים, אבל בעזרת ההסכם הקואליציוני עם מפלגת העבודה היה רוב לחסידים ו'יד החסידים הייתה על העליונה'.

לא אשכח את אותו לילה שמח בו הגיעו הטנקים של חב"ד, שהסתובבו במהלך כל הבחירות בבני ברק, ופיזמו דידן נצח. בשעה 4 לפנות בוקר הטנקים עלו לשיר את ה'דידן נצח' המפורסם ברחוב ראב"ד מול ביתו של הפלגן הרב שך. מי שצעד בראש הטנקים היה אלוף ההאבקות רפאל הלפרין ז"ל. המחבלים הכינו ספסלים בכבישים ויצאו עם אבנים לעברנו בכיכר הישיבה, אבל השמחה פרצה את כל הגבולות. וכל הספסלים מבית מדרשו של חולה הנפש משה מרדכי שולזינגר זכרונו לא לברכה נותצו ונשאר מהם אבק.

מנגד בביתו של רב העיר הרב לנדא הגיעו ראשי מפלגת העבודה לאחל מזל טוב על הניצחון ורקדו עם הרב לנדא על נס ההצלה מידיהם של המחבלים.  המחוצף מנחם כרמל שהיה אז מועמד לעיריית בני ברק התגורר אז מול הרב לנדא ברחוב יהודה הלוי, והוא החליט להתנקם ברב לנדא לאחר הניצחון הגדול והמתוק, וביחד עם בעל המחלוקת הרב שך החליטו לפתוח צרכניה ולהחרים את ההכשר של הרב לנדא ולקדם את שארית ישראל (יעשו עוולה).

כרמל צחק כל הדרך אל הבנק. הוא הצליח לקנות את ליבו של הרב שך ולהוכיח לו שהוא שונא חסידים מושבע למרות שהוא נצר למשפחת חסידים. הוא ארגן הצגות בעיריית בני ברק של זריקת כסאות על נציגים חסידיים. הליטאים היו מרוצים שיש כושי שעושה את העבודה השחורה. וכרמל התמסר לכך מרצון. הוא ציפה להיות חבר כנסת זה בער לו בעצמות. את הפיאות מאחורי האוזן הוא התחיל לפזר כמו משוגע להראות שהוא ליטאי בני ברקי צרוף הדוק ולא איזה חברונר מודרני. וכך הרב שך השתכנע שהנה הגיע מחבל שיעשה טוב את העבודה. יודעי דבר מספרים שהרב שך חשש מהייצור הזה כרמל בפרט הוא חשש מנאמנות כפולה ורצה לוודאות שהגזע החסידי שלו לא יפריע לו לצאת בחורמה נגד החסידים, ולכן כרמל ביים הצגות חזקות כדי להוכיח לרב שך שהוא נאמן בנאמנות עיוורת.

לכרמל כבר היה רזומה טוב שרץ להביא למפלגת העץ קולות מהכפרים הערבים וכך הציל את דגל התורה מתבוסה.

כרמל מכר אידיאולוגיה אבל התחיל לטחון כסף ושעבד את  הליטאים אליו. תחת הסלוגן "רק לא הרב לנדא" הוא הצליח לאחד את כולם תחת המטריה שלו. הנה הגיע המשיח שלהם, היו בטוחים הליטאים, שיעשה את המלחמה נגד הרב לנדא בצורה הטובה ביותר.

23 שנה אחרי, גדולי הליטאים הבינו מי זה כרמל ומה הם מטרותיו האמיתיות, ור' חים קנייבסקי בראשות כל גדולי ישראל מחרימים את כרמל, מי שכל עסקיו נולדו בחטא.

ועל זה נגיד למנחם כרמל כל כלב בא יומו

3 תגובות:

  1. כל מלה - זהב...
    אני זוכר, אמנם מכלי שני, אבל את ההתלהבות של אז...
    לא ידעתי מיהו הכרמל הזה בדיוק. אני מירושלים. אבל מעניין שהרבה מהליטאים המחבלים והשונאים כאחד באים ממשפחות חסידים. ההסבר לכך הוא שככל הנראה מהמתנגדים של פעם לא נשארו יהודים שומתו"מ כמעט. וזה בדוק. (כמובן שהשואה עשתה שמות בליטא כמו בפולין אבל מדובר בכלליות)

    השבמחק
  2. השאלה שלי היא:אם מה שקורה עכשיו זהו כמו ענן עובר, או מגמה רצינית?

    כי עד עכשיו זה סתם מקרה, ומי יאמר לי שהכרמל הלז לא יעשה תרגיל כלשהו כמו שרק הוא יודע לשחק אותה והכל נהיה כאילו לא היה?

    השבמחק
    תשובות
    1. לדעתי הם מנסים לראות כמה חזקים יהיו הצד השני בתהנגדות, האם יאפשרו להם להשתולל או לא, אם השונאים ישתקו, זה ישחק לידי המחבלים שיגבירו עוד יותר את הפעילות נגד הרב שטיינמן

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.