רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

מכתבה של אמא חסידת גור בפרשת אשדוד - היא לא מוחלת לכל מי שהזכירו שמות לא בעולם הזה ולא בעולם הבא ומקללת אותם ואת משפחותיהם - מכתב מצמרר כואב ומזעזע


            שלום
            קצת קשה לכתוב לדמויות חסרות פנים ושמות או למי שאיני מכירה כלל, ועוד יותר קשה לכתוב מתוך חוסר אונים מול הרוע בהתגלמותו, אבל אני מרגישה שאין לי ברירה.
            אני האמא של אחת הנפשות המעורבות בפרשה שכונתה "סיפור מע"מ חמור באשדוד". ואני מבקשת לומר לכם קודם כל, כי מאותו רגע שפורסם ה"סיפור" הזה עם הפניות לשמות מלאים, ובראשי תיבות וברמזים מפורשים ובלינקים למקומות אחרים, אין לנו ואין לאף אחד מכל המשפחות כולן, על הורינו וכל ילדינו, לא חיים ולא עתיד.
            אני לא מעוניינת להיכנס בפרטים של הסיפור, אפילו לא על מנת לספר את הסיפור האמיתי שסוף סוף הולך ומתברר כמשהו אחר לגמרי ממה שפורסם במגמתיות אפילו שאנחנו לפי הסיפור השקרי שפורסם "כאילו" הנפגעים, דבר שגם הוא לא נכון לכאבי וצערי, כי אין לי כח לתת תירוץ לעוד התפרצות של רשעות ורוע על חשבון כל המשפחות שלנו.
            אנחנו יהודים שמשתדלים להיות טובים, שמגדלים את ילדינו עם הרבה תפילות ורצון והשקעה, וחיים בקהילה נפלאה ותומכת בכל דרך אפשרית. אבל כמו לכולם גם לנו אין ביטוח, ואנחנו מתמודדים לאחרונה עם בעיות חינוכיות קשות ולא פשוטות של ילדנו/ילדתנו, וקיוינו ועשינו כל דבר אפשרי שנעבור את זה בשלום ונצליח לשקם ולהתחיל מחדש.
            אבל זה כבר לא יקרה. בזכותכם.
            אני יודעת (אתם יכולים לתאר לעצמכם שאספנו בהיסטריה כל פירור מידע וכל מילה שהתפרסמה עלינו, ומה שלא הצלחנו היו כבר "נשמות טובות" שדאגו שנדע) שבתחילה פרסמו סיפור מחריד כולל הרבה מאוד פרטים מזהים, שחזרו והועלו פעם אחרי פעם על ידי כמה אבל אני יודעת שעד הרגע הזה הנושא הזה פתוח עם המון חיצים, רמזים והפניות שלא צריך להתאמץ הרבה, וכמובן המיילים והודעות טקסט לכל העולם, עד שסוף סוף "הצליחו" וכולם כולם "יודעים" הכל, כל מה שהם רוצים שיידעו.
            אני לא יודעת מי האיש שהעלה את זה וגם לא מי הם האחרים העיקריים שממשיכים עם זה, אבל מה שהצלחתי ללמוד מההודעות שלהם שרובם שונאים את חסידות גור שנאת מוות. לא משנה מה הנושא ולא משנה באיזה ענין, תמיד זה יהיה משהו רע על חסידי גור והרבי מגור. וכנראה שבשם המלחמה הקדושה הזו גם אנחנו וילדינו וכל משפחתינו הפכנו עבורם למטרה כשרה לשחיטה.
            אני לא יודעת אם אני כותבת למישהו או מישהי שמגדלים או גידלו פעם ילדים, אבל גם אם לא, כנראה שאתם מבינים בדיוק מה קרה מאותו רגע.
            איבדנו את הסיכוי האחרון לשקם את ילדנו/ילדתנו! גם הם שומעים תוך חמש דקות שהשמות (ואפילו התמונות) שלהם מפורסמים בכל העולם כפושעים או חלאות אדם, ומצידם הסיפור נגמר ! מכל הבחינות ! האחים והאחיות שלא עשו רע לאיש, מבוזים ומושפלים בכל דרך אפשרית, מה זה עושה לחינוך שלהם ומה זה עושה לעתידם מוטב שלא לדבר. מה אסביר להם ? שיש אנשים בעלי לב שחור שאין להם שום בעיה להרוס את החיים שלהם העיקר שיוכלו להשמיץ את הקהילה שלהם ? איזה מין חיה מסוגלת לזה, ריבונו של עולם ?
            ואני כבר לא מדברת עלינו ההורים, ועל הורינו המבוגרים.
            מה שמחריד הוא, שבמדינת ישראל מעולם לא פורסמו שמות של מעורבים בסיפורים מסוג זה גם כשבאמת היו מעשים נוראים, אם היו ביניהם קטינים או קטינות. על המעשים הגרועים במדינה בתחום הזה לא שמעתם שמות גם אחרי עשר שנים בגלל שהיו שם גם קטינים, אולי זה רק החוק ואולי זו גם טיפת אנושיות שעדיין קיימת בכלי תקשורת. וכאן, אצלינו, מי שמתיימרים להיות "דתיים" "חרדים" "יראי שמים" "רגישים ואיכפתיים" "מתקני עולם", אין להם שום בעיה לשפוך דם ברשות הרבים, לגרום נזקים של חיים שלמים שאי אפשר לתקן. כן, אני כותבת ובוכה, אי אפשר לתקן.
            אני רוצה לומר, ואני מקווה שהשם יסלח לי על כך.
            אני נשבעת שבועה חמורה, שאני לא סולחת ולא מוחלת לאנשים האלו ולא לכל מי שנתן ונותן להם במה ופרסום, לא בעולם הזה ולא בעולם הבא. אני מתפללת בכל יום ובכל תפילה לפני השם מעומק הלב המרוסק שלי ושל משפחתי, שארורים יהיו האנשים האלו וארורים יהיו חייהם, שלא יהיה להם יום טוב אחד בחייהם מהיום והלאה בשום תחום שהוא.
            אם יש להם נשים, בעלים, ילדים ומשפחה, אני מתפללת ומבקשת מהשם שכל רגע שהם איתו או איתה החיים שלהם ייהרסו בדיוק כפי שהאנשים האלו הרסו והורסים את חיינו. ריבונו של עולם אני מבקשת ממך, שכשהם יעמדו לפניך בראש השנה ויבקשו משהו, כשבני זוגם ילדיהם והוריהם יתפללו למשהו, תראה רק את הדם שלנו ושל הילדים שלנו על הידים שלהם ועל הראש שלהם. תספור להם את הדמעות שלנו, את הייאוש, את הכאב העצום, כל רגע בנפרד, ותשלם להם על הכל, ולכל מי שעזר או היה שותף לרוע הזדוני הזה.
            תאמינו לי, שאני מתאפקת כבר כמה ימים, כדי לא לכתוב לכם מתוך התפרצות אמוציונלית. היום כבר עברתי את השלב הזה, נשארתי עם כאב גדול ושחור, עם חיים שאינם חיים, עם התפוררות של כל מה שבניתי עם בעלי, ועם הרבה הרבה בכי. רק בגלל אנשים מתועבים מהסוג הזה.
            אני מבקשת מכם לפחות, שתעבירו לכל החוגגים על דמינו את המכתב הזה, אני לא מצפה מהם לכלום, אבל אני רוצה שיידעו כל מה שכתבתי, והלוואי ויכולתי שגם המשפחות שלהם יקראו את זה.

21 תגובות:

  1. אין מילים!!!

    השבמחק
  2. אני חושב להגיד להאשה הכל אמת אבל תפסיקי להיות בלעם הרשע בכל כך קללות נמרצות, תגידי רק שהשם יעשה אתם מה שרואה לנכון, שתדעי שבעידן ריתחא את יכולה לכוון את השעה ולהצליח מה שבלעם הרשע לא הצליח, והשם ירפא את שברך בתוך כלל ישראל הנשברים והמצפים לישועה

    השבמחק
  3. כואב לקרוא את זה.
    אבל תכל'ס, היא צודקת לחלוטין.
    רוב הסיכויים שהסיפור לא היה (ובטח שלא כפי שפורסם), אבל את השחיטה למשפחות כבר עשו.
    הרסו משפחות!! הרגו אותם!!!
    למה??? בשביל סקופים וכדו'???? (או אולי משנאה????)
    די!! צריך לעושת לזה סוף גם אם יש סיפור שיש בו אמת!!!

    השבמחק
  4. מתוך דברי כותב המכתב ניכר שהנ"ל סובל מבעיות חמורות ולא בגלל הפרשיה המדוברת וכדאי שילך לטיפול בהקדם

    השבמחק
  5. תשובה לגברת מתוך איגרת של הרבי מליובאוויטש משנת תשי"ז:

    ... מובן ופשוט אשר מה שבדיבור לפעמים מבטא ענינים היפך ברכה, זה אחת הסיבות לקלקול בריאות הנשמה ובמילא גם לקלקול בריאות הגוף, ומקרא מלא דיבר הכתוב בנוגע לכאו"א מישראל ואברכה מברכיך וגו'...

    http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15912&st=&pgnum=253

    השבמחק
  6. אין בזה להפחית מהפשע הנתעב והשחיטה שנעשתה.
    אין מרצין את האדם בשעת כעסו.

    כבר היו לעולמים. דוד מלך ישראל עבר הכפשות לא פחות מאלו. עיינו ב"ספר התודעה" על חג השבועות - רות (ישנם גם מדרשים מזעזעים נוספים שלא צוטטו שם). בכל אופן כאשר הוא מתאר את המצב העגום שלו בפרק ס"ט בתהילים הוא מלמד איך להתמודד עם מצבים של עגמת נפש ובזיונות - ואני תפילתי לך ה' עת רצון וגו'.
    כלומר זוהו העת רצון - שערי שמים פתוחים, אמא תבקשי כל מה שתרצי. תבקשי על עצמך על ילדיך על עם ישראל שיחזרו כבר למוטב ויוושעו כל אחד במה שהוא או היא צריכה ונזכה כבר לגאולה השלמה.
    זאת הייתה מידתו של דוד המלך ע"ה - אלוקים אמר לו קלל - הכל ממנו! לא לחינם זכה להיות רגל רביעי של המרכבה, בדרגה של האבות אברהם, יצחק ויעקב.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה באמת חושב שהיא בדרגה הרוחנית של דדו המלך?
      אשה פשוטה (לכאו') שלא מסוגלת לעמוד בצער הזה.
      מי שחושב שהוא חכם גדול, שיחליף איתה!

      מחק
  7. המכתב שהבאת אין ענינו לכאן כי אין אדם נתפס על צערו וליבה שותת דם כשבחוצות מתפרסמות שמות ופרטי פרטים רח״ל
    אני מתפלא שציבור חרדי צריך מכתב כזה כדי להזדעזע מעוון הנורא של הלבנת פנים ושפיכת דמים
    אוי לנו שכך עלתה בימינו

    השבמחק
  8. The heart goes out for her. There is no excuse for spreading loshon hara, but the bigger problem is with the haredi community for being so narrow minded and looking so down on a family just because they had such an incident. There is no reason she should have to suffer so much because of this story m

    השבמחק
  9. חיים
    איני יודע אם האמא כיוון בכאבה גם עליך אבל אם אני הייתי האמא הייתי מקלל גם את ראשך.
    לא הזכרת שמות. אבל למה היית צריך לפרסם את הסיפור כלל?
    רק להדגיש שמדובר בחסידי גור?
    אגב יש לי קשר למוסד המטפל באימוץ ילדים המטפל גם בבעיות כאלו ולדאבון לב זה קורה במשפחות הכי טובות ומקהילות הכי טובות ובדרך כלל זה לא מתפרסם. ואני מסכים אתה שהיה כאן אינטרס של אנשים לפרסם את הסיפור משנאה וכדו'
    "ארור מכה רעהו בסתר"

    השבמחק
    תשובות
    1. בדרך כלל אני לא עונה על תגובות כאלו, אבל כאן אשאל אותך שאלה, האם בדקת כמה ימים לפני כן הדברים פורסמו ובכמה מקומות ואתרים, והאם קראת מה שכתבתי מיד בהתחלה כי הלחץ לפרסום הוא גדול שואלים מדוע איני כותב והחלטתי להסביר מדוע, זה כבר היה אחרי שהכל ידעו. לא נתתי שום לינק לשום מקום. הפרטים שכתבתי הם אפס לעומת מה שפרסמו במקומות אחרים עם פרטים ופרטי פרטים

      ההיפך, אני הסברתי מדוע אסור לעסוק בדברים כאלו ויצאתי נגד הפורומים והאתרים שעסקו בענין, כתבתי בצורה הכי ברורה מה צריך לכתוב ומה אסור לכתוב

      מחק
  10. מסכים אתך שלא חשפת שמות
    אבל למה לכתוב על הסיפור כלל? בגלל שיש לחץ? ממתי אתה מתחשב בלחץ
    גם זאת, למה לפרסם שמדובר במקרה בחסידות גור?
    סתם אגב, אני לא שמעתי על הסיפור לפני הקריאה כאן אחרי זה חיפשתי אצל אחרים.(מודה על האמת וחבל. ראוי לא לעסוק בכאבים של אנשים פרטיים כלל.וה' הטוב יכפר)

    השבמחק
    תשובות
    1. לא כבתתי את הסיפור, אין מילה אחת שלא פורסמה לפחות יומיים לפני כן ובגדול. אני לא נכנסתי לפרטים. ועל זה שמדובר בגור זו היתה הכותרת בפורומים השונים, תכנס לשם תבדוק ותראה

      'פרשה מזעזעת בגור' זו היתה הכותרת שם, היו 'עדינים' יותר שפתחו בחרדים אבל מהר מאוד בפנים כתבו כי מדובר בחסידי גור

      מחק
  11. אמא יקרה וחשובה,

    יתכן ואת צודקת שיש שנאת מוות לגור,

    אבל הציבור שמחוץ לגור לא מכיר שמות ומשפחות, ומי שפרסם שמות ותמונות וכו' זה הכל גורים,עם הוזען זאקין ופיאות מתחת לאזנים, ועם פאות קאסטם שמשתפלות עד המפליא לעשות שקונים באלפיים דולר אצל ב. קמינר, אז נא לא לקלל מחוץ למשפחה,

    וסתם כך כדי להרגיע אותך, אני שרצתי לצערי בשבוע האחרון בהרבה אתרים 'חרדים' ולא נתקלתי בשום שם של שום בת, ולא תמונה, ולא רמז כל שהוא, וכל מאמצי לעלות על השמות המדוברים, העלו חרס, וכך אמר לי חבר שמתפלל בשטיבל היכל דב ובמעליץ,שהוא שמע שמדובר במשפחה מרובע ח', וכל מאמציו לדעת מי זה ואי זו היא, העלו חרס, ומדובר בחפרן לא קטן,

    השבמחק
  12. נפלתם בפח... את המכתב לא כתבה אמא - אלא חסיד גור שניסה למנוע את הביזיון הגדול לחסידות גור עם התפוצצות הפרשה. חסידי גור הבריונים שהטילו את אימתם על כל היהדות החרדית, לא קולטים ולא מעכלים איך צוחקים עליהם בכל פינה ברשת, איך חושפים את כל נכלוליהם ואת כל התנהגותם הבריונית, ואיך לועגים להם ולמשבתם. לצורך זה נוסח מכתב חריף זה שלפנינו, שבא עם איומים וקללות לנסות להפחיד מישהו.

    ואגב, רק כדי שתבינו שהמכתב מצוץ מהאצבע - אין שום שמות שפורסמו באינטרנט.

    השבמחק
    תשובות
    1. שקרן,
      כן כתבו שמות באינטרנט אבל לא אגיד לך איפוא כדי לא לפרסם ולצער ח"ו

      מחק
  13. יש במכתב כאב הומני ואנושי של אמא אומללה שנוסף על צער גידול בנים היא גם זכתה למקלחת חברתית צוננת. אני כואב את כאבה, עצוב את עוצבה. ומייד שקיבלתי את המכתב שלחתי אותו לכל מי שיכולתי, למען יראה הציבור שני צדדים. זה המינימום האנושי אליו אני מחויב

    השבמחק
  14. העובדה שהיא תולה את הסיבה שלסיפור הייתה תפוצה כה רחבה בעובדת היותה חסידת גור. היא משתמשת באותה טקטיקה מעליבה של "זה בגלל שאני ספרדי/חרדי/כושי/היספני/יהודי, זה. אני יודע..." ראשית, זה מעליב אותה. משום שאלו טענות שלא די שאינם אינטליגנטיות, הם גם מראים על פגם קשה, הן באמינות, והן בעוצמת הטיעון. וחבל. שנית, זה מעליב את גור. גור היא חסידות שיש לה מעלות לצד חסרונות. הצלחות לצד כשלונות. אהדה לצד בוז. אין לאף גורם פרטי לעשות שימוש בשמה המותגי של חסידות גור על מנת לצדק את עצמו. אין מה לעשות, גור אינה שייכת לחסידי גור ברמה הפרטית רק ברמה הציבורית. שלישית, זה מעליב את החברה החרדית ואת המין האנושי. 'מע"מ' זה תמיד כותרת רותחת. ככה זה היה וככה זה יהיה. זה מאז ברוא האדם. כשהיו כאלו מקרים במקומות אחרים דשו בהם באותה רמה (אגב, גם אז יכלו, ברמה התאורטית, לקשור את פרסום הדברים לחסידי גור המנועים מנקמנות כזו או אחרת.) אינני רואה "שום" חרדי שמבקש לסגור חשבונות עם בחור/ה כזה/ו או אחר/ת באשדוד בגלל הרב שטיינמן או מאיר פורוש. ותתפלא לשמוע.... אפילו לא בגלל הדרת נשים... יש חייץ ברור בין החשבון שהרחוב החרדי מנהל עם חסידות גור בחברה, לבין עיסוק בענייני רכילות פרטיים. (אגב, ימיהם כימי בראשית. והתנ"ך עמוס בסיפורים מעין אלו, ואיש לא האשים את כותבי התנ"ך בטענות מגוחכות שכאלו...)
    חושבני, כי השינוי האמיתי בין פרשיות הנחשפות בימים אלו לבין פרשיות שנחשפו בעבר הרחוק. זה פשוט הטכנולוגיה. כן, אין מה לעשות, סטיב ג'ובס, מרק צוקרברג, אריק שמידט וביל גייטס הם, למרבה הצער, אשמים בחשיפה הגדולה. ורק בזכותם, אגב, גם מכתבה זוכה לאותה תפוצה, וכנראה, אם, אובייקטיבית, הסיפור יתברר כמצוץ מהאצבע, בתוך חצי שנה שמם יהיה נקי לחלוטין!!!

    השבמחק
  15. אני מנסה לראות שמות! תמונות! ולא מוצא בשוםפנים ואופן.
    אפילו במקוה לא יכולתי לשמוע רמז קל מי המדוברת או מי השלומית בת דברי

    השבמחק
  16. אחרי שיכולים להגיע לשכונה מסויימת חמישים בחורים מגור, ולהדליק ילדים ונשים אם נפט, וכל מי מהשכונה שמוציא ראש מהחלון וכ"ש אם יוצא מהבית מקבל גז, ממש כמו הנעצים, הרבה יותר גרוע...

    השבמחק
  17. כותבת באיחור גמור
    אבל חסידות גור כל דבר מנפחת !!!!!!כל מה שקורה בגור מתפרסם כמו אש בשדה קוצים..........כל הנשמות הטובות בגור דואגות לפרסם ולרכל למען ישמעו ויראו...
    כל מי שקצת חורג מהנוהל הופך אוטומטית לחולה נפש ושיקח תרופות,כדורים,וזריקות ארגעה וכדאי שכולם ידעו במידית שהוא חולה נפש,,,,,,כדי שאף אחד/אחת לא יעיז לזוז מילימטר מהשגעונות של גור

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.