רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 31 ביולי 2022

כשאני הנני אני, רק בגלל שאתה אינך אני

 

מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ

 

מפורסמת אימרתו של הקוצקר 'אם אני הנני אני רק בגלל שאתה הנך אתה, ואתה הינך אתה רק בגלל שאני אני, אז אתה לא אתה ואני לא אני'. רבים מתמוגגים משנינותה, אבל מעטים שמים אל לב כי כל מהותנו הפויליטית היא אך ורק 'אני אני, בגלל שאתה אתה'.

יוכיחו זאת כל המאבקים חסרי הועלת ורבי הנזק שמנהלת היהדות החרדית לדורותיה. ואבהר דברי.

כל המאבקים 'על קדושת השבת' - שניהל וארגן גדול עושקי שכר השכיר שבימינו (ומן הסתן גם בדורות הקודמים) - לא היה להם ולקב"ה ולא כלום. הציבור ככלל השתתף במאבק בהימנעותו לקנות ב'שפע שוק' עד אשר נכנע דודי ויסמן ומכר את הרשת כולה. האם היה זה מאבק למען השבת? הצחקתם אותי. מי שמחליט מה זה למען השבת ומה לא, זו ההלכה. אין בהלכה שום צד שאוסר לקנות אצל מי שמוכר בעסק אחר גם בשבת.

סיפור הדברים ידוע. דודי ויסמן , בעליה של 'ריבוע כחול' שבבעלותה גם 'שפע שוק', רכש את השליטה ברשת החנויות AM:PM. רשת זו מורכבת מחנויות קטנות במרכזי ערים והיתה מבחינתו השלמה של שיווק המזון שלו לנישה נוספת. העובדה שרשת זו מוכרת גם בשבת, לא היתה הנקודה שבגינה רכש ויסמן את הרשת, אלא בשל היותה השלמה עסקית לרשתות האחרות שהוא החזיק. הוא גם קנה את הרשת הזו באמצעות 'דור אלון' שבין כה וכה מפעילה תחנות דלק וחנויות בשבת.

ברכישה זו לא התווסף ולו חילל שבת אחד בישראל. לא התרבו לא הקונים ולא המוכרים.  מה לזה ולתורה או לקב"ה? בהלכה יש איסור מסייע לעוברי עבירה, אבל כאן דובר על פויליטיקה ואינטרסים נטו. כמעט לכל בעלי העסקים והמניות בישראל, יש עסקים פתוחים בשבת והארגונים למען השבת נאבקים קשות (ובחוסר הצלחה) כדי שהציבור שלנו לא יקנה באותה תחנת דלק שפתוחה בשבת. אבל אם נבוא לאסור לקנות אצל מי שיש לו עסק שלא שומר שבת או מוכר לא כשר, לא יהיה לנו קיום כאן.

במלחמה זו לא היה שום צד הלכתי או דתי. אך ורק שיכרון כוח של עסקנים (לזרועותיהם). התועלת היחידה של מאבק זה היתה שאנשי עסקים חילוניים, הדירו רגליהם מרכישת עסקים במגזר החרדי, ופינו את השטח לרשתות שלאנשי עסקים חרדים.

המלחמה המפורסמת השניה שניהל אותו עשקן  היתה נגד אל על. גם שם לא דובר על הפחתת חילולי השבת כלל. דובר רק על כך שחילולי השבת לא יהיו בטיסות אל על אלא בטיסות אליטליה וכדומה. מה לקב"ה ולשטות זו של הסמל המתנופף על זנב המטוס?? יש לזה קשר לתורה או לקב"ה?

שוב היה זה מפגן כוח של העסקונה החרדית (ומפגו אווילות של ההולכים בעקבות העיזה העיוורת).

גם המלחמות ברפורמים ובנשות הכותל, יש להן ערך אפסי לעומת הנזק הגדול שהן גורמות. רוב הציבור בישראל בטוח שאנחנו רוצים לכפות עליו שמירת מצוות, 'בזכות' מאבקי ההבל של נציגינו, שמנהלים מאבקי סרק ושררה בשמנו ובכוחנו. וכי 'אשת כותל' אחת מניחה תפילין, אם לא שזה מצולם ליד הכותל? אם היינו מתעלמים מהתיאטרון שהן עורכות בכותל, לא היה שום רעש ולא היה נשות הכותל בכלל.

האינטרס להילחם בנשות הכותל (ושאר המלחמות המיותרות והמזיקות הללו) הן של החכי"ם החרדים והרפורמים עצמם. להם יש אינטרס להילחם, כי רק הם זוכים בכותרות ואח"כ אנחנו נקראים לתת כוחנו למפלגתם האווילית, כדי שיוכלו להמשיך ולהזיק.

אני שותו"מ בגלל שכך ציווה הבוי"ת. איני קונה בחנות של גור-נדל"ן, לא בגלל שכתבו כך בעיתונים, אלא בגלל שמצפוני אומר לי שצריך להתקומם נגד הקלגסים הללו ואסור לשתוק לאלימותם. בכך אני מקיים את מצוותו יתברך 'והלכת בדרכיו'.

אני קונה אצל חילוניים ומרעיף עליהם ברכות וחיוכים ולא נלחם בהם ומרחיק אותם מהיהדות. תשאלו כל מי שעוסק בתחום התשובה והוא יגיד לכם את דעתו על 'מאבקי היהדות החרדית' אם תועלת הם מביאים, או נזק. בעצם, אתם לא צריכים לשאול. תשתמשו בשכל הישר שלכם. זה בהחלט מספיק.

אנשים ריקים וריקניים, שאין להם מדילהון ולא כלום וכל מהותם היא רק מלחמות באחרים. אנשים שמשיגים את הגדרת עצמם רק דרך ובאמצעות הדגש של השוני בינם לבין אחרים. אינם 'אני' כלל. הם רק 'לא אתה'.

נכון, יש מיעוט קטן (שמתנדנד על אחוז החסימה), שרואה בנו שורש פורה ראש ולענה והוא במלחמת תרבות איתנו. אבל גם מיעוט זה מורכב ברובו מאנשים שהם הם, בגלל שאנחנו אנחנו.

מעטים מהם באמת אידיאולגים ורובם 'אידיאולוגים' כמו שמצביעי יהדות התורה 'אידיאולוגים'. סביר שגם מנהיגיהם ממשיכים להחזיק בהנשמה מלאכותית את המלחמה בחרדים, כי רק יש קיום למפלגתם.

אז אם אתה אתה, בגלל שמישהו אחר 'אני' - אתה שום כלום.

 

חרדי בעולמו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.