רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 1 ביולי 2022

האיראנים אינם האויבים שלנו

 

מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ

 

כל זב חוטם יודע לומר שהאויב הקשה ביותר של ישראל כיום, הינם האיראנים. הם בעלי היכולת והמוטיבציה לעשות הכל להשמדת ישראל והם העומדים מאחורי כל ניסיון לפגע בנו. עד כה עשו זאת ללא שנגבה מהם מחיר כלשהו, זאת בשל שיטתם להעמיד בפרונט גופי פרוקסי, כך שישראל הכתה כל הזמן במקל, ולא באוחז בו.

בשנה האחרונה התהפכה המדיניות הישראלית והיא הצהירה שהיא תכה במניעים את המקל - ולא רק במקל. בהתאם, התחילו פעולות על גבול הדמיון ואיראנים בכירים מתים בדרכים משונות. כששלחה איראן שני כטבמי"ם לתקוף את ישראל, הופלו הכטבמי"ם מעל עיראק, בעודם בדרכם לישראל.

לא עברו 24 שעות וכלי טיס עלומים תקפו באיראן והשמידו בסיס תעופה ובו מאות כטבמי"ם. בהתאם למדיניות העמימות, ישראל לא הודתה שיש לה קשר כלשהו לעניין, אבל צריך להיות פתי כמצביעי יהדות התורה, בשביל להאמין באפשרות אחרת.

בתקיפה זו השתנו שני דברים. האחד הוא שישראל מרשה לעצמה ליידע את האיראנים שיש לה מידע מדויק על מה שקורה בבסיסים בתוך איראן והשניה היא שיש לה יכולת לתקוף מתוך איראן. מאז כבר היתה מתקפה על מתקן צבאי בתוך איראן. מתקפה שבוצעה ע"י רחפנים, כך שברור שיש לישראל אפשרות להפעיל מערכות קרב מתוך איראן (רחפן הוא כלי בעל טווח פעילות קצר).

אבל, הדבר העיקרי שישראל הודיעה לעולם ולאיראנים הוא, שהיא לא תוותר יותר ושהיא בעלת יכולת לממש את איומה ולגבות מחיר מהאיראנים בתוך איראן. כל פעילות איראנית המכוונת נגד ישראל, תנקם ישירות מהם ולא רק משלוחיהם. כיום ישראל מודיעה זאת בריש גלי: מתקפה של החיזבאללה על ישראל - תביא תגובה גם על איראן! *

אחרי כתבי זאת, אבקש להכחיש כל מילה מהנ"ל. איראן אינה אויבת שלנו כלל. בעקרון, לא זו בלבד שאין לנו שום דבר נגד איראן, אלא שהתרבות האיראנית קרובה אלינו הרבה יותר מהתרבות האמריקאית, למשל. אני מעריץ את הסבלנות ואורך הרוח האיראנית. את דבקותם הבלתי מתפשרת במטרה. את יכולותיהם המדהימות לנהל מו"מ (תראו איך ביידן והמערב משתחווים לעומתם ומתחננים אליהם שיסכימו שיסירו מעליהם את הסנקציות. לא יאומן). האיראנים שמים בראש את האינטרס הלאומי שלהם ומוכנים לשלם את מחיר הסבל הזמני, עד שיגיעו למטרתם.

אם נשווה זאת לתרבות הנהנתנות האמריקאית, לפרוגרסיביות, לתרבות הרואה בטעמה של הקולה את טעם החיים וכו', אין לי כמעט מאומה עם התרבות האמריקאית ויש לי הרבה כבוד והערכה לתרבות האיראנית.

אלא מאי? שהאיראנים נלקחו כבני ערובה ע"י אייטולות מטורפים שבשם הדת (ליתר דיוק, וורסיה ספציפית של אייתולה חומייני) מוכנים לעשות הכל כדי להכות ב'שטן הגדול' (ארה"ב) וב'שטן הקטן' (גרורתה הישראלית). עם התרבות האמריקאית אכן יש לתרבות האיראנית ולאיסלאם, מלחמת עולם. התרבות האמריקאית מייצגת את כל הנגטיב לתרבות האיראנית וראייתה כשטן, מובנת. אבל, מה יש לו, לחומייני, נגד ישראל? חידה היא בעיני. המציאות היא שהוא הנחיל לשלטון הנוכחי חובה להשמיד את ישראל.

משכך, תבורך כל פעולת הגנה כנגד איראן. גם פעולות שלא היו מאושרות ע"י התרבות המערבית, בעיני הן כשרות למהדרין. פתגם ערבי אומר: 'יבכו מאה אימהות - ולא תבכה אמא שלי!'

אבל, זה לא מבלבל אותי. האיראנים אינם אויב שלי. נכון, אלחם כנגדם - ואפגע בהם - בכל מחיר, אבל בל אטעה: הם אינם אויב שלי. הם אנשים שדעתם נלקחה בשבי ע"י אינטרסנטים וכולי תקווה שהם ישתחררו בקרוב ואוכל לתת ביטוי לאהבתי והערכתי לעם האיראני. את ילדי, לא אחנך על ברכי השנאה לאיראנים. אחנך אותם על ברכי הזכות והחובה להגן על עצמנו, גם במחיר כבד לאויבנו, אבל לא אחנכם לשנאה.

לעומת זאת, יש לנו אויבים אחרים. כאלו שהם במהות נגדנו. לא כאלה שאינטרס זמני כלשהו הפך אותם לאויבים. אתם חושבים שכוונתי לערבים? ובכן, טעיתם. גם הערבים אינם האויבים שלנו. רבות בשנים חיינו איתם ביחסי שכנות סבירים. כמעט ולא היו פוגרומים בארצות מוסלמיות. רק במאה השנים האחרונות, מסיבות של אינטרסנטים פוליטיים, מלובה השנאה ההדדית בין שני העמים.

עם הערבים אנחנו במצב שהם כבר מחנכים את ילדיהם לשנאה ואנטישמיות. במצב כזה אכן יכולה להתפתח שנאת עמים ואם לא יתפקחו הצדדים לראות ולהבין שהמלחמה כאן מיותרת ומזיקה לשני הצדדים, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם שנאת-אמת. גם בצד שלנו יש כבר המחנכים את ילדיהם לשנאה.

האויבים שלנו הם אלו שלא מוכנים לאפשר לנו לחיות את חיינו בהתאם לאמונתנו. אנשים שדעתם היא שדרך החיים שלנו מאיימת על דרך חייהם (כפי שהאיראנים חושבים, על התרבות האמריקאית). מי ומה שמאיים על עצם קיומי, הוא האויב שלי.

- - - - - - - - -

מציאות חיינו היא שרוב אלו הנחזים כאויבים לנו, הם בס"ה אינטרסנטים צרים. מהם מי שרק רוצה למלוך ולדעתו מלחמה בנו, היא דרכו למלוכה.

כשאני בוחן מיהו האויב שלי, איני בודק על מי אומרים שהוא האויב, אלא למי יש התנגשות ערכים עקרונית מולי.

 

חרדי בעולמו

* על רקע זה, מדהים לקרוא את צהלות השמחה בטהרן, על נפילתו של בנט, 'צורר האיראנים'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.