רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 6 בפברואר 2022

הערבים: רופאים ומדענים! החרדים: עגלונים ועובדי דחק! - בעלזא מבקשת להציל את המצב

 

היית בשבוע שעבר כמה ימים בבית החולים הדסה עין כרם, לשהות עם בן משפחה.

ראיתי שם מחזה עצוב, שמסמן איך ייראה העתיד של מדינת ישראל.

הצעירים הערבים הופכים לאליטות. הצעירים החרדים הופכים לעגלונים ולעובדי דחק.

הערבים ממלאים את האוניברסיטאות ואת מעבדות המחקר, והיום רואים אותם בהדסה עם ייצוג מכובד בצוות הרפואי ובמעבדות המחקר בקומפלקס של הדסה עין כרם.

אבל כשבאתי ויצאתי מבית חולים, נסעתי עם דרייברים חרדים. שהם העגלונים של הדור החדש. דיברתי עם הדרייברים. בחורים צעירים ומוכשרים ואינטליגנטים שלא מתאימים ללימוד תורה כל היום. אבל לא נתנו להם שום השכלה ושום כלים להשתלב בכלכלה של העולם החדש. וכשהם צריכים קצת פרנסה, הם נאלצים לעשות את מה שעשו המזרחיים מהמעברות בשנות ה-70: להיות נהגי מוניות.

כך הערבי שתמיד היה סמל לבערות ולפיגור, הופך לאקדמאי ולאליטה הכלכלית והחברתית של הדור החדש. ולעומתם הצעירים החרדים הופכים לעבדים נרצעים של החברה והכלכלה בישראל ולמפגרים של הדור החדש.

שמעתי ממישהו שמתעסק בארגון פרנסה לאברכים, שכיום עומדים במפעלים על ה"ליין" מאות ואלפי חרדים צעירים ולצידם אתיופים מבוגרים וחילונים פגועי שכל ובעלי תסמונות. תחשבו על זה: עומדים ליד מכונות הייצור, אברכים אינטליגנטיים, ולצידם תחתית החבית של החברה, אלו שעובדים בעבודות דחק ומקבלים משכורת רעב ללא שום עתיד.

לעומתם הצעירים הערבים נמצאים באקדמיה ובעתיד ישתכרו משכורות עתק.

תראו לאיזה חור שחור ועתיד קודר הפילו את הדור הצעיר שלנו! פשוט מחריד!

ומי אשם במצב האבסורדי והנוראי הזה?

זה רק החינוך והמנהיגות החרדית קצרת הרואי וחסרת האחריות!

אלו שלא מבינים שרק 5% מתאימים באמת ללימוד תורה כל היום. ומה עם 95% האחרים שצריכים פרנסה? מי נותן להם כלים? למי איכפת בכלל לשלב אותם בכלכלה המתקדמת?

ההנהגה החרדית, הרבנים והאדמורי"ם הבכירים, כמו גם החכי"ם והעסקנים והאליטות, מסודרים הם ובניהם ומשפחותיהם. ולכן לא איכפת להם שמאות אלפי הצעירים וה"עמך" סובלים חרפת רעב והופכים לעגלונים ועובדי דחק.

ממש כמו הדיקטטורים באפריקה ומדינות ערב, שחיים חיי פאר, ומפקירים את האזרח הקטן לרעב ולאומללות.

עכשיו אני חושב, אולי דווקא הממלכתי החרדי של בעלזא, יציל את הצעירים החרדיים מהעתיד השחור הזה. אולי דווקא מהבעזלאי תצמח הישועה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.