ערש"ק פר' מקץ – חנוכה תשפ"ב.
לידידיי ומכריי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה'.
העולם גלגל, זכורני לפני קרוב ל-50 שנה, הלכתי ברחוב והרב אלישיב זצ"ל עבר שם ושמעתי ילד שואל את אביו: מי זה הרב הזה? והאב ענה לו: הוא גיסו של הגאון המפורסם הרב אליעזר פלצ'ינסקי (שליט"א). עברו כמה עשורים, ובהלוויתו של הגאון הרב פלצינסקי זצ"ל, שאכן היה גאון אדיר משכמו ומעלה, שאלו האנשים: מי זה המנוח? וענו להם: גיסו של הרב אלישיב...
למה נזכרתי בסיפור הזה? לאחרונה, בכל מקום שאני מגיע וכנהוג בארה"ב מזדהים בשם, מיד עם לחיצת היד ואני אומר: ישראל אהרן קלצקין, שואלים אותי האם אני קרוב של ר' דוד קלצקין מה'השגחה פרטית'?, אני עונה בגאוה כמובן, שהוא אחי, אבל כדי שלא יזלזלו בי, אני מספר להם שעד לפני עשור זה היה הפוך, שכדי לזהות אותו היה צריך להגיד שהוא אח של ישראל אהרן, (נישט מער גידאכט, בנסיבות ההם).
את כל זה הקדמתי כדי לעשות פרסומי ניסא בימי החנוכה, שזוהי מצוות היום.
אחי שליט"א התפרסם עקב הסיפור של המצבה, שהופץ בכל מקום ובכל שפה ובכל מדיה, ובעקבות המון סיפורים של התפייסות בין חברים ומשפחות וכו' שאירעו עקב ההתעוררות שהסיפור עורר, קם ר' דוד ועשה מעשה, ומיסד את הענין, ע"י פתיחת קו טלפון של שיעורים בשער הבטחון וסיפורים אישיים שבעלי עובדות מספרים בקולם, וגם גליון 'השגחה פרטית' מודפס ברבבות עותקים ב-3 שפות בינתיים. לשה"ק, אידיש ואנגלית, ועוד היד נטויה.
מאז נהיה ר' דוד אבן שואבת לסיפורי מופת שמאזיניו מספרים לו, יודע אני בבירור כי ר' דוד אינו מפרסם כל סיפור, רק מברר בירור ושבע חקירות ובדיקות על כל מקרה ומתייעץ עם אחד מגדולי ישראל על כל ההיבטים, מה לפרסם ואיך וכו'.
אך יש דברים שבעיני ההמון נראים לפעמים דמיוניים, למשל: שכוס שמן שמספיק ליום אחד ידלק 8 ימים, ברור, זה קרה אז, פעם, לפני אלפיים שנה, אך היום? ישנם אנשים שחושבים משום מה, שכיום זה לא יתכן, למה? תשאלו אותם.
בפועל, הבורא לא השתנה, מה שהיה אפשרי אז, אפשרי גם היום כמובן.
תחיית המתים, למשל, קרה בהיסטוריה כמה פעמים, אליהו החיה את בן הצרפית, אלישע החיה את בן השונמית (הלא הוא חבקוק הנביא שאמר וצדיק באמונתו-יחיה), יחזקאל החיה את העצמות היבשות חיל גדול מאוד, ואפילו הרבה דורות אח"כ, רשב"י החיה את מה שר' אלעזר שרף, ובש"ס יש עוד הרב סיפורים על תנאים ואמוראים שהחיו מתים, אבל בזמנינו?
אכן, כן, זה אמור לקרות בעזהי"ת בקרוב בימינו ממש כפי שאנו אומרים בברכה השניה שבשמונה עשרה.
אבל זה קרה גם בשנה שעברה, ומי שמאזין לקו של אחי שליט"א או קורא את הגליון שלו, יודע מסתמא על מה שאני מדבר, (אכתוב בקצרה) הכוונה לאברך ירושלמי ששמו ר' יעקב פערל, ששני אצבעותיו נקטעו לפני כשנה ומחצה והוא בטח בבטחון מלא בבורא עולם כי יחזיר לו את אצבעותיו כולל ציפורניו והרופאים צחקו עליו בפרצוף ואמרו לו שאין דבר כזה, והסבירו לו, שכשם שרקב בקבר לא יכול להצמיח בן אדם חדש, כך אצבע קטועה לא תצמח מחדש ועאכו"כ שצפורניים לא יכולים לצמוח אם כל המערכת העצבית נכרתה עם האצבע, אך הוא צחק עליהם בחזרה ואמר להם, ה' לקח וה' יחזיר, הוא לא מוגבל, והרופאים המליצו לו שבנוסף לטיפולי פיזיותרפיה לאצבעות הקטועות, שגם ילך לטיפול פסיכיאטרי, כי כנראה משהו השתבש במוחו.
חצי שנה אח"כ, הגיע אליהם בחזרה להראות להם את 2 האצבעות החדשות שצמחו, יש מאין, ממש כך.
אני שמעתי וקראתי את הסיפור הזה כמו כולם, ולמרות שאני אומר 3 פעמים ביום את ברכת מחיה המתים, חשבתי שהפעם זה עם קצת מלח ופלפל, וביקשתי יפה מאחי שישלח לי את המסמכים מבית החולים, ואכן קיבלתי את מסמך השחרור מבית החולים שמאשר שהיתה קטיעה של 2 אצבעות, ולכן כבר האמנתי שהאצבעות נקטעו, אבל מאן יימר שהם צמחו מחדש?
כמו: מישהו אמר לחבירו, שמעתי שמגיע לך מזל טוב, סגרת עיסקא עם רווח של מליון דולר, ענה לו החבר: ג' אי דיוקים בסיפור: א. לא מליון רק 2 מליון, ב. לא אני רק אחי, ג. לא הרויח רק הפסיד... בקיצור: סיפורים משתנים עם כל פה שהם עוברים.
בקיץ האחרון ביקרתי בארץ, וביקשתי מאחי אם אני יכול לפגוש את הרב פערל המדובר, האברך ביישן בטבעו וכל החשיפה לא נוחה בעיניו ולא הסכים בקלות, אבל בסוף נפגשנו, והאברך הרים את ידו והראה לי את הנס, וכדי שהנס יהיה ברור, עשה השי"ת שינוי בגודל האצבעות. כידוע, ארבעת האצבעות מדורגות, אך אצלו הם השתוו ואפילו קצת הוגבהה האצבע הראשונה, ר' יעקב אף הרשה לי להוציא מצלמה ולצלם מ-2 הצדדים, רואים בבירור את מקום הקטיעה, והציפורניים גם הם צמחו עם שינוי קטן, למען יהיה ניכר נס תחיית המתים בזעיר אנפין, והכל מכח אמונה פשוטה.
לתועלת הענין, מי שירצה לקבל באימייל את טופס השחרור מבית החולים ותמונות האצבעות מוזמן לכתוב לי ואשלח לו באימייל.
וכמו שאמרנו בשבת שעברה: מי שעשה ניסים לאבותינו... הרחמן יעשה לנו ניסים כבימים ההם גם בזמן הזה.
בברכת שבת שלום ומבורך, חג חנוכה מואר, וחודש מבורך: ישראל אהרן קלצקין
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.