רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 5 בדצמבר 2021

הרב אליהו רבי - תחרות בין הילדים?


 שלום וברכה מורי ורבותי!

שעת חינוך ההורים שבינינו, שאיתה יחד, בעזרת ה' ובישועתו, נזכה לילדים מחונכים, מדהימים ונפלאים!

והנה שאלה קשה שרק דורשת הרבה מאוד תשומת לב, הרב מאוד היגיון, הרבה מאוד מחשבה: מה קורה אשר אנחנו רוצים לעשות תחרות בין הילדים? מה קורה כאשר אנחנו רוצים לבחור בכיתה את "מצטיין הכיתה", או לחילופין, מה קורה כאשר אנחנו רוצים לבחור מישהו לתפקיד בכיר, יש לנו רק מישהו אחד שיכול להצטרף לאבא ולאמא לטיול, לחתונה או לכל דבר אחר.

האם אנחנו בוחרים את אותו אחד, או שאנחנו אומרים לכולם: "או כולם כן או אף אחד לא"?

מצד אחד, כאשר בחרת את האחד וגרמת לו להצטרף אליך או לקבל את תפקיד הנחשק ואת הציון המדהים של מצטיין השבוע, הרי שגרמת לכל היתר לומר: "אני מספר שתים", "אני מספר שלוש", "אני לא יוצלח", ואולי אפילו במידת מה לקנא באותו אחד.

אולם מאידך, ובואו נחשוב טוב טוב על המאידך הזה, כאשר אתה מרגיל את הבן שלך שכולם מקבלים יחדיו – או כולם או אף אחד לא, אתה בעצם לא מכין אותו לחיים להבין שישנם מקרים שאנשים אחרים יהיו מספר אחת והוא יהיה מספר שתים.

הרי יהיו מקרים רבים בחיים של הבן שלך, שהבן שלך לא יהיה הראשון בתור, יהיו מקרים אחרים שבהם הבן שלך באמת לא יהיה המוצלח ביותר בשכבת הגיל שלו, האם גם אז אתה מתכנן שהוא יאמר לעצמו: "או כולם או כלום?", ברור שלא!

אז בעצם בכך שאנחנו מרגילים שיתכן שיהיה מצטיין אחד, ובכך שיהיה מישהו אחד שמגיע עם אבא או אמא לחתונה הנוכחית, זה אומר שאנחנו מרגילים את כולם להבין, לא כולם, ולא תמיד מה שארצה מגיע לי, יהיה מקרים שבהם אצטרך להתפשר, יהיו מקרים שבהם אני אצטרך להבין: "אני לא אותו אחד שזכה, יהיו מקרים שבהם אזכה לדחיית סיפוקים – גם מה שאני רוצה כאן ועכשיו יכול להגיע באיחור רב".

איך משלבים בין שני האינטרסים הרוחניים והחינוכיים המדהימים והיפהפיים הללו? בצורה אחת בלבד!

על ידי הסבר, מסבירים: "רבותי! בכל שבוע אני צריך שיהיה כאן מישהו מצטיין, כולם בסופו של תהליך יהיו כאן מצטיינים, כולם בסופו של תהליך ישתתפו בחתונות ובאירועים מדהימים, אבל כולם צריכים לדעת, היום שלך זה היום שבו כל השאר מסתכלים עליך בערגה ואומרים: "הלואי עלי", בדיוק כפי שאתה תסתכל על אחרים בזמנים מסוימים ולומר: "הלואי עלי!", תשמח בשמחתו של השני, תלמד לשבח ולפרגן לאחר, גם אם הוא נהיה מספר אחת והוא נהיה מספר שתים.

כי אנחנו יודעים שאנחנו אוהבים את כולם, ואנחנו חברים של כולם, אבל אין ברירה, מידי פעם צריכים לבחור את האחד שהוא זה שיקבל את התפקיד הבכיר.

בהצלחה רבה לכולנו באחד ממשברי או אתגרי החיים הגדולים ביותר להורים ולילדים,

וברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.