שלום וברכה מורי ורבותי!
אנחנו יודעים ש"אין צדיק אשר יעשה טוב ולא יחטא" (עפ"י קהלת ז, כ), כל אחד מאיתנו יש לו משהו בעייתי שעליו מגיעים לו יסורים, ואנחנו מעדיפים את היסורים כאן בעולם הזה, כי אף אחד מאיתנו לא רוצה להתחשבן עם הקדוש ברוך הוא בחיי הנצח.
"צדיק ורע לו, רשע וטוב לו" (ברכות ז' ע"א), אחד ההסברים הוא, שאומר הקדוש ברוך הוא לצדיק: "היכן אתה רוצה את יסוריך? כאן בעולם הזה, או שם בעולם הבא?", והצדיק אומר: "רק כאן בעולם הזה, תן לי לחסל את מנת היסורים, ולהגיע שם אל המנוחה ואל הנחלה".
הרשע, לעומתו, אומר את ההפך: "אני רוצה יסורים ויסורים קשים רק שם, כי מבחינתי ה"שם" הזה", כביכול, חס ושלום וחס וחלילה, "לא קיים".
"פה, תן לי את המקסימום של הטובות ושל ההנאות שמגיעות לי על מעט מצוות שאותן כן קיימתי כאן בחיי".
מה שאומר ש"צדיק ורע לו, רשע וטוב לו" במקרה הכי גרוע זה כאן בעולם הזה, כאשר ההפך הגמור הוא מה שקורה שם, בעולם הבא.
אז מה קורה אם מישהו מאיתנו אומר לעצמו: "ברור לי שנזגרו עלי יסורים, ברור לי שזה אמור לבוא וברור לי שזה בדרך אלי. האם אין מה לעשות? אין אפשרות להינצל מכך? אין משהו שיכול לגרום למעבר בין יסורים כאלה למשהו אחר שיכפר על אותם עוונות, אבל לא במימדים כאלה כואבים?".
התשובה היא חד משמעית, יש ויש!
אומר הקדוש ברוך הוא: "אני גוזר עליך שלושה קילוגרמים של יסורים, אני לא גוזר איך יראו אותם יסורים, אתה יכול לבחור את היסורים האלה לעצמך, אתה יודע איך אתה יכול לבחור יסורים חיוביים, יסורים שתהנה מהם?
תתחיל לקום בבוקר לתפילה בזמן, כל כך קשה, ועוד בחורף, לזרוק את השמיכה, להתנתק מהמזרון ולצאת לבית הכנסת? אלו גם יסורים, אלו יסורים חיוביים, אלו יסורים שמרוממים ומגדלים אותך, אבל הם מוחקים מאותם קילוגרמים של יסורים שנגזרו עליך".
אם אתה יושב ולומד, ואתה רוצה לחזור שוב על הלימוד, אבל אין לך כבר כח לחזור, "בא נמשיך!", החזרה הזו היא חזרה שאתה עושה אך ורק בגלל שכך ציווה הקדוש ברוך הוא, כי "הזורע ואינו קוצר", הוא המשל למי שלומד ואינו חוזר.
או במילים אחרות, מה שאתה עושה עכשיו, הוא מעין יסורים בשבילך, זה גם יכול למחוק.
בוחרים יסורים חיוביים, וזוכים להינצל מיסורים שליליים, מתוך נחת, שלווה ושמחה.
ברוכים תהיו!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.