רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 13 בספטמבר 2021

אחוריהם אל היכל יהוה ופניהם קדמה.. (יחזקאל)

 


מאת יהודי פשוט

דומני שמקור הדין שאין ישיבה בעזרה הוא בתוספתא ואף אם לא היה לדבר אסמכתא מהמקרא סברא היא בכלל מורא מקדש שהוא ית ציונו מקדשי תיראו.
ואף מלכי בית דוד שכסאו נקרא כסא השם לא ישבו ח״ו בהיכל אלא בעזרה, ופשיטא שעשו זאת כראוי לישב לפני השם בביתו ביראה וההכנעה מפני הדר כבודו.

ואני בעניי יודע בנימוסי העמים בבית יראתם ולא נודע לי שאיזה כהן או בישופ מתרווח בבית יראתם כשאחוריו אל צלם אלוהותו כדרך שהנהיגו לאחרונה איזה אדמו״רים שמעלים כורסותיהם אל פתח ארון הקודש ומנחיתים את אחוריהם במרכז אזור סטרילי נקי מאדם כדרך הרודנים וופניהם קדמה אל קהלם. 

מילא הנער הסדיגורצ׳יק שהוא נעביך תאונת רביה וברכה לבטלה..
או רבי מענדעלע ההייליגער צופייפטער אמר במו פיו שהוא מיילעך ושליט בעליונים ותחתונים..
אבל אתה רבי ישראלצ׳ע הגר שפעם נחשבת לאדם טוב למה אתה נחפז להוכיח שלא הקימות את הבעסמעדרעש הענק והמפואר שהעמדת לכבודו יתברך או לכבוד תורתו ולזכר אבותיך אלא כדי שתוכל להתעלות בגדלות הפסיכית בו תפס אחיך הקטן המתפרכס במנהגי שיגעון הרוממות שיפעלו רק על נערים ומבוגרים נחותים.

דע לך אדוני ושים על לבך, שישנם הרבה יהודים שהגיעו לעושר בו הם תולים על קירות חדרי מגוריהם יצירות אמנות שמחיר כל אחת ואחת מהן עולה על מחיר הקמת בית המדרש שהעמדת. וגם ישנם כאלה שיכולים לבנות מכספם הם בית מדרש שכזה בכל חודש מחדשי השנה ולא יעלה על דעתם לנהוג בהתנשאות שטותית שכזו. לא משום שהם צדיקים וענוים, אלא משום שהם בני תרבות שמבינים את היופי האנושי וכבוד האמת שבצניעות וטבעיות, או לפחות מבקשים להיראות שכאלה ולא רוצים להתבזות כשיכורי חשיבות סרי טעם. 

אם כבוד שמים ומורא מקדש לא מדבר אליך רבי סרול אין רע וכבר נשמע כזאת בין האדמו״רים וחברי המויעעצעס... אבל אנא במטותא ממך אל נא תשחית את צל צלם האלוקים שעדיין עליך.

אם שפר מזלך לזקנתך נהג ברמה ויבושם לך, אך למה תשפיל את עצמך ואת קהלך לרמתם של אספסוף פרימיטיבים.
בברכת גמר חתימה טובה.

יהודי פשוט 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.