רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 16 באוגוסט 2021

עליונים למטה ותחתונים למעלה

על מי מוטלת החובה (ה)

מאת: חרדי בעולמו

 

התפרסמה כאן סדרת מאמרים שעסקה בנושא של לקיחת והסרת האחריות (חלק א   חלק ב   חלק ג   חלק ד ). טענתי העיקרית היא שבשל טעות אופטית נפוצה, אנחנו מסירים אחריות מכתפינו ואיננו לוקחים אחריות, על מה שהיינו לוקחים, לו רק ראינו את המציאות כמות שהיא - בלי הפילטר של העסקנים והפרסומאים שמסמאים את עינינו ולוקחים בשבי את דעתנו ודעותינו.

בהיות שבמאמר האחרון הזכרתי גם את השאלה מה אנחנו עושים עם הכסף שלנו (ולא רק עם דעתנו) יכול להיות שנכון ליחד את הדיבור ספציפית לנושא הכסף והתרומות שלנו (אין כאן מי שלא תורם. מי יותר ומי פחות). לא רוצה להקדים את המאוחר, אבל לא תופתעו לשמוע שלדעתי גם בזה אנחנו הולכים שבי אחרי עסקנים ופרסומאים ותורמים את מיטב כספינו למי שאומרים לנו - אלא שזה רחוק מאוד מההלכה ומהמוסר היהודי. אבל עוד נדבר בזה.

הפעם, רצוני לְיַחֵד את הדיבור על נושא חשוב ביותר, שאיננו עושים בו את המינימום הנדרש ולעניות דעתי, מאותה סיבה בדיוק. הידע, הרשע והפשע כה נפוצים וכה ידועים לכל, עד שאנחנו מניחים שמן הסתם גדוילי הדור מטפלים במה שצריך ומה שלא מטופל כנראה שככה זה נכון וזה גם נושא שהצנעה יאה לו וכו' וכדו'.

אחרי שכבר חטאתי בהבאת האמת על קוצר הראיה והדעת של מי שכיום מיחסים להם 'ראיה למרחוק' וכדו'. בסיפור הקמת בית יעקב זה בלט למרחוק. ארגונים גויים תרמו כספים לבית יעקב, מתוך הבנה שזו הצלת נפשות (מהעבדות הלבנה) והרבנים היו עסוקים במלחמות נגד שרה שנירר שמעזה ללמד תורה לבנות ישראל. שנים לקח להם להבין שהם נלחמים נגד עצמם. שעוד מעט לא יהיה שריד ופליט ר"ל. ע"ש היטב. כאמור, אחרי חטא האמת שחטאתי כבר, נכון בעיני לומר בפה מלא. יש דבר נוראי, שקורה יום יום ושעה שעה, בכל מרחבי הציבור שלנו וכל הגדוילים ממלאים פיהם מים. בימים אלו ממש ניזוק ילד כלשהו, נזק בלתי הפיך, על ידי חית אדם, לבוש שיראים וציציות שיעור חזו"א, ואנחנו שותקים.

אתם יודעים שילדים נפגעים בשיעור של אחד לשבע - וי"א אחד לחמש??? אתם יודעים שבבתים משכבה סוציו-אקונומית נמוכה, חלק ניכר מהילדים הינם פגועים?? התורה קוראת לזה 'כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש, כן הדבר הזה' ואנחנו שותקים???!!!

רוצה ללמד זכות על עצמנו שאיננו כל כך אכזריים עד שאוטמים אוזנינו משמוע נאקת הנפגעים ואימותיהם. רצוני להקל עלינו ולומר שסיבת ההתעלמות הנוראית הזו היא בגלל ששוב אנחנו סומכים על כך שיש מי שמנהיג אותנו.

רבותי, תתעוררו! אין מי שמנהיג כאן. מנהיגים כאן מי שהנהיגו בזמן שריבואות בנות ישראל כשרות השתמדו ויצאו לדיוטא התחתונה ביותר - והם היו עסוקים בלנצח את מלחמות-האתמול שלהם. מנהיגים כאן מי שראו את ילדינו נחטפים לקנטונים של צבאות הצאר והם טמנו ראשיהם בחול. מנהיגים כאן מי ששותקים שוב ושוב מול כל מעשי הפשע והרשע הללו.

אין מי שלא מכיר ויודע (או לפחות קרא, גם כאן) סיפורים נוראיים איך גדולי הרבנים, טובי הקהל,  וטובי בתי הדין, הולכים לטובת הפוגע ולא לטובת הנפגע. תקראו את ספרו של יהושע בריזל ('שתיקת החרדים') ותראו שזה כבר דורות ככה.

בושה, חרפה וכלימה תכסה את פנינו ביודענו שהרב שאולזון הוא היחיד בכל המדיה החרדית שהופך עולמות ולא שותק על זה. איך נישא פנים ביום הדין מול אבא הרחמן על כך שאטמנו אוזנינו משמוע בזעקת היתומים והאלמנות (כן. אחוז הנפגעים אצלם, גבוה יותר). איך העדפנו לשמוע בקול יחצנים במקום בקול המצפון???

בתוככי בית המדרש נשמעה לא אחת התמיהה ואי ההבנה איך ייתכן שבעולם האמת 'עליונים למטה ותחתונים למטה'?? והאמת היא פשוטה מאוד למי שפוקח עיניו גם בזה העולם התחתון. וכי יש לכם ספק שבשמיים ר' חיים שאולזון יהיה למעלה וכל העסקנים ו'הגדוילים' יהיו למטה? יהיה ויכוח על זה בכלל? יש מי שיכול להצדיק שותפות-פשע כזאת עם מעשי רשעה שכאלו??

הבה ונודה. זה לא עניין של ליצמן שעוזר לפדופילים. זו המערכת החרדית כולה! אולי אזכור לשתף אתכם בחוויותי חיי מבתי הדין, הנחשבים ביותר במחננו, שהאשימו את הנפגעים וכיסו על הפוגעים. בושו והיכלמו לכם . מקום המשפט שמה הרשע ומקום הצדק שמה הרשע 

אני, אין כוחי אלא בפי, אבל מי שצעיר בכוחו, אנא שיקום מישהו ויצפצף על כל השקר הזה ויתחיל להציל נשמות ישראל.

לא יודע מי יהיה בן החיל שיביא את הנושא לידי טיפול סוף סוף. תורם ראשון, כבר יש לו.

ומחלקו יהיה חלקי.

 

חרדי בעולמו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.