רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 22 ביולי 2021

'היהודי הפשוט' הרחיק מדי


רבי חיים מכובדי!

1. ראשית אודה לך על החומר המגוון והמהנה!
2. ובעיקר יש להודות על שאתה צועק וזועק על עוולות ומשמש כפה לרוב הדומם (ולעיתים מפוחד)
3. התחושה תמיד שגם כאשר אתה כותב חריף, זה בשביל תועלת ציבורית, ולתועלת הכלל-כשניכרים ההבנה לעומק עם הידע ההיסטורי הנדיר שלך- ומחוסר ברירה אתה חייב לרמוז גם על חולשות אנוש, שנובעים מטיפשות או רשעות ולפעמים שניהם יחד.
4. אך נדמה שהפעם הזאת - כאשר אותו "יהודי פשוט" כתב דברי הבל ורמיזות על ענינים משפחתיים, על כ"ק האדמו"ר מאמשינוב שליטא, שידוע ומוכר כמי שלא חת מפני איש, ומוסר נפשו להגן על החלשים והמסכנים, ולא נכנע לרוח הפוליטיקה והשקר ששורר בעולם. (חוץ מגדלותו בתורה ועבודה) וידוע שמוסר נפשו לכל יהודי גם כשזה לא "אונזערע והיימישע".
מה גם שלא היה כאן עוול שיש לזעוק עליו, אלא דברים שלא היה צריך להיות באכסניא מכובד זה.
5. כנראה שלא ראיתם את המאמר הפוגע (בי ובעוד קוראים) לפני שהתפרסם.
והוא רחום יכפר...
בתודה והערכה על עבודתכם.


(יהודי כאוב)

חיים שאולזון משיב:

מסכים שהוא הלך קצת רחוק מדי, ולא שמתי לב לשורות הללו, הייתי מונע זאת מפני שלא צריך לכתוב דברים כאלו. למרות שאני יודע על מנהיגים דברים שה' ישמרנו אני לא עושה זאת כשזה ענין פרטי ובעיה רפואית ודומה לה. יש מנהיג מסויים שלוקח כדורים ואני יודע איזה, - בידי צילומים מהם - אם הייתי מעלה זאת זה היה מסביר התנהגויות של מנהיגים מסויימים ומעולם לא עשיתי זאת מפני שלא יורדים לדברים כאלו. רק כאשר כלו כל הקיצין ומשתוללים ואין עוד ברירה הציבור צריך להבין מהיכן זה נובע
במקרה של הרבי מאמשינוב מדובר ביהודי צדיק, שאני אישית מעריך אותו מאוד, וגם אם יש מי שלא מבינים כל מיני התנהגויות שלו, אסור לרדת לפרטים כאלו
ביקשתי מהכותב שבעתיד יזהר ולא יירד לעניינים פרטיים של אף אחד. המטרה שלנו היא ציבורית ולא אישית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.