רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 8 ביולי 2021

מעט על 'קידוש השם'

מאת: חרדי בעולמו


לאחרונה הודיע שר הדתות החדש שהוא אינו פוחד מאף אחד ולא עושה חשבון לאף אחד - רק לקב"ה בעצמו הוא חייב והוא ימשיך לפעול בדרך של קידוש השם, כפי שפועל עד עכשיו.

כן, קראתם נכון. הוא ימשיך לקדש את שמו ברבים, בכך שימשיך את הדרת החרדים מהמערכת.

איני דן כרגע לגופם של דברים (האם זה 'רע' לנו החרדים, או שזה בכלל 'טוב' לחרדים). בעיקרון אני מסכים לגמרי עם גישתו של ר' חיים היקר שטוען שההתייחסות החרדית לרבנות היתה כאל פרנסה בלבד. ולדייק: כאל פרנסה בדיעבד גמור, שהותרה ליחידים ובתמורה להליכתם הצידה מהציבור החרדי. החריג היחיד והמוזר ביחס זה היה הרב אלישיב שהלך לרבנות (ובזמנו התייחסנו אליו כאל 'מזרוחניק') ואח"כ חזר ונהיה 'פוסק הדור' של החרדים. אני דן כאן לרגע על נושא 'קידוש השם' בלבד.

מאז שפסקה נבואה מישראל השתלטו משתלטתנים למיניהם על ייצוגו יתברך עלי אדמות. חבורת הפוליטיקאים הקרויה כיום 'יהדות התורה' אינה הראשונה לנכס לעצמה את שמו יתברך והם לא הראשונים שרשמו על שמם בטאבו את ייצוגו עלי אדמות - לפחות לעת בחירות. תמיד הם ידעו לומר לנו מה הקב"ה דורש מאיתנו להצביע (לרוב לאות הקדושה, אבל בזמנים ומקומות שונים היו לו דרישות אחרות. למשל, בבחירות האחרונות הוא דרש מאלו הגרים בחיפה להצביע בעד עוכרת ישראל ידועה ומוכרת). לפעמים הוא מסר את הוראותיו בלחש ורק לחצר מסוימת (למשל, בירושלים הוא גילה לגערר רב'ה שצריך להצביע בעד ניר ברקת - שח"ו לא יבחר המועמד של יהדות התורה, שאינו מהחצר האהובה על הקב"ה).

אין לי טענות נגד הפוליטיקאים. הם עושים את מה שהם יועדו לעשות (לשקר ולזרות חול בעיני הבוחרים, כדי שהם ישבו על סיר הבשר). הטענות הן רק נגד עצמנו. איך ולמה אנחנו נותנים שנערים ישחקו בנו. הפוליטיקאים (כולל האגף הקרוי מועצגת) עושים את מה שצפוי מהם. התמיהה היא אך ורק עלינו.

כידוע, מאז שפסקה נבואה מישראל, הקב"ה מדבר אלינו ברמזים בלבד. הוא לא אומר לנו ישירות מה לעשות, אבל פועל בעולם כך שאנחנו נבין מעצמנו. יש שהגדילו ומסבירים בכך גם צונאמי שבו מתו בחטף רבע מליון איש וכמה עשרות מיליונים איבדו את ביתם ופרנסתם, שבכך הקב"ה 'מדבר אלינו' ואומר לנו שעלינו לחזור בתשובה במהרה, שהרי יש בכוחו לעשות גם לנו כך. מ"מ אין ויכוח שהוא רומז לנו מה נכון או לא נכון לעשות.

אז אולי, רק 'אולי' כמובן, הוא שלח לנו את שר הדתות החדש, כדי שנראה את עצמנו לרגע במראה. מהצד שלנו רואים ברור לגמרי שהדיבור בשמו יתברך הינו שרלטנות מובהקת. ברור לנו שהקב"ה נגד הממשלה הזאת, נגד שר הדתות הזה, ונגד כל מה שאנחנו נגד. הדבר כל כך פשוט וברור שאינו צריך לפנים.

אז רק שנשים לב שבכנסת הזו יושבים אנשים חובשי כיפות, שבטוחים שהם פועלים בדיוק כפי שהקב"ה מצפה מהם ואינם סוטים חלילה, בקלה כבחמורה, מכל אשר צוו.

איני בא כאן לומר לח"כ שמייצג את הרב טאו או לח"כ שנתמך ע"י איזה רב אחר, מה נכון לו לעשות ומה לא. את החכמה הגדולה הזו אני משאיר בשמחה לחכמים ממני. אני רק מנסה להבין-לרגע שהשימוש בשמו יתברך אינו מוסיף כבוד לאף אחד. לא לנו, שאנחנו אוהבים לראות עצמנו כאילו נהירים לנו (ולרבותינו שליט"א) שבילי דרקיעא ועל אחת כמה וכמה שלא על כבודו של הקב"ה. אז אציע פה פעם נוספת. הרף לכם מגיוס שמו יתברך למאבקים הפוליטיים שלכם. אנחנו ציבור חרדי מספיק גדול וחשוב שזכאי לקבל מענים אמיתיים למצוקות אמיתיות שלו. לא צריך לנקוט בשקרים שקופים כדי לקבל קצת יחס. בוא נשאיר את הפארסה הזו לאחרים ונתמקד באיך עושים הכי טוב להכי הרבה מהציבור שלנו.

ומזה ובזה יתקדש שמו ברבים.

 

חרדי בעולמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.