רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 19 במרץ 2021

לא תישא את שם השם אלוקיך לשווא


לא תישא את שם השם אלוקיך לשווא

הזילות של שימוש בשמו יתברך לצורכי אינטרנסטים פוליטיים, עולה ליהדות החרדית בדם בניה ובנותיה. הגיע הזמן לקרוא למשחית: הרף.

מאת: חרדי בעולמו

די והרף כבר משימוש ציני בשמו של הקב"ה בתעמולת הבחירות.

על השימוש הנלוז הזה, אנחנו משלמים בדם בנינו ובנותינו, שמבינים אח"כ שהולכו שולל ומכאן מסיקים שהכל שקר וכזב. הרף. אנא.

איני נכנס כאן לסוגיית כן להצביע או למי להצביע. כל אחד יש לו את רבותיו שפוסקים לו בדברים אלו. אין גם טעם בלהתווכח אם נהרא זה 'צודק' או נהרא זה 'צודק'. זו לא השנה הראשונה לנושאים אלו ולא בוויכוח כאן יפתרו הבעיות או יגיעו כאן לאחדות דעים.

רק בקשה אחת קטנה יש לי מכל הפירסומאים והיחצנים: אנא, הרפו נא מהקב"ה בעניין הזה. תפסיקו לייחס את דעותיכם האישיות (או דעותיהם של שלוחיכם האינטרסנטיים) ותעשו קצת יותר כבוד לציבור החרדי.

אני מבין - וזה בסדר גמור - אם אתה חושב שהצבעה בעד אות קדושה כזו או אחרת, הינה 'מצווה רבה' וקודמת בסדר היום לכל מצווה אחרת. זה גם בסדר אם אתה סבור שהמצווה 'ועשית ככל אשר יורוך' איננה נוגעת לסנהדרין, כפי דעת הראשונים, אלא לרב שלך או למועצת שלך. הכל בסדר גמור.

רק בבקשה, קצת אינטליגנציה חברתית. יש מסביבך יהודים שרבותיהם הורו ומורים להם אחרת, רק בבקשה אל תשפילו את כבוד התורה ואל תעשוה קרדום לחפור בה מנדטים.

תגידו בראש חוצות שאם הנציג שלכם יבחר לכנסת, אז כל הבעיות תיפתרנה. לא יהיו עוד חילולי שבת, לא יפגעו יותר בחרדים ולא יפלו אותם לרעה בקורונה או בכל דבר אחר, כי הנציגים שלכם הרי כבר הוכיחו את עצמם שהם דואגים לציבור וגם המועצת של המפלגה שלכם פירסמה שזו חובה קדושה וכו' וכדו'. כל הטענות והטיעונים הללו יכולים להיות נכונים וצודקים באוזני עצמכם וזה בסדר לטעון אותם.

אבל בבקשה ואנא: אל תישאו את שם השם לשווא. אל תיתלו את דעותיכם בכאילו זה ציווי בשמו של הקב"ה. כבר הגדיל לעשות דרשן מפורסם באומרן שכאשר משלשלים את האות הקדושה לתיבת הקלפי, לא בחכי"ם בוחרים כאן, אלא בקב"ה בכבודו ובעצמו בוחרים כאן.

אנא ואנא, השאירו את הקב"ה מחוץ לתרגילי היחצנות שלכם. אפשר להבין את הפיתוי לגייס את הקב"ה לקמפיינים שלכם ובאמת היה לכם נפלא אם הקב"ה היה מודיע שאת ההחלטות יקבלו מעכשיו והלאה, לא בי"ד של מעלה, אלא החכי"ם שבשביל משכורתם אתה נאבק, אבל לעת עתה מי שקובע בעולמו זה הקב"ה בכבודו ובעצמו ומי שמצביע לח"כ כזה או אחר וחושב שבדרך זו הוא יחליט מה יהיה בעולם, הוא זה שאומר לקב"ה 'אני הקובע - ולא אתה'.

אז בקשה גדולה. למען הדורות הבאים ולמען היהדות החרדית כולה ובכללה. תעשו גימיקים, תעשו גרפיקה ותמציאו ג'ינגלים, הכל בסדר. רק אנא ואנא: את הקב"ה אל תגייסו לקמפיינים שלכם.

תחשבו רגע צעד קדימה. מה יחשוב הילד/הנער כשיתבגר קצת. שהשכן שלו מורד בקב"ה? שהדוד שלו, שמצביע למפלגה מתחרה ר"ל, הינו כופר? הרי כשיתבגר קצת, יבין שרק שיחקתם במוחו ובדעתו. ואז מה? ואז אנחנו רואים את התוצאה של היום, שיותר ויותר מתבגרים 'מבינים את עצמם' שסתם החיו אותם באשליות ושקרים ובסופו של דבר שופכים את התינוק עם המים, ר"ל.

אז בוא נשמור על כבודם של הבריות ונייחס להם קצת יותר אינטליגנציה. אולי 'נפסיד' כמה קולות שהיו משתכנעים דווקא מהטיעון הגאוני הזה, אבל נרוויח שאותם שיישארו בתוך ערוגות הדת ולא ינטשו בחמת זעם ובטענות שהוטעו ושוקרו לכל אורך הדרך.

חרדי בעולמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.