רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 6 ביולי 2021

היתכן חכי"ת חרדית???


מאת: חרדי בעולמו

ההנחה הפשוטה היא שזו סתירה מיניה וביה. תפקידה של אשה הוא בבית ו'כל כבודה בת מלך פנימה'. אנחנו זוכרים שבזמנו התנגדה היהדות החרדית לקואליציה עם ליבני, משום שהי אשה ואמרו בשם הרב אלישיב, שאסור לעשות זאת.

קיצורם של דברים, אנחנו תופסים כסתירה מוחלטת חרדיות וחכי"ת חרדית.

אמנם איני צופה עתידות, אבל אפשר להניח בוודאות גבוהה למדי שהאמת הזו, יכולה להתגלות כלא יותר אמת מכל מוסכמה אחרת.

הרי עצם יציאת אשה חרדית לשוק העבודה היא נגד הדת והחרדיות. מישהו מהיהדות הנאמנה היה מעלה דעתו בעבר שתהא רחובה של עיר מלאה בנשים ממהרות לעבודתן??? זכורני עוד איך שאחד מגדולי ישראל (שכבר איננו איתנו) ענה בשקט לשואל חרדי ששאלו האם נכון  שאשתו תצא לעבודה, או שעדיף שהוא יצא. ענה לו כך "היית עושה איתי חסד אם היית חוסך ממני את השאלה הזו, אבל אם שאלת, איני יכול לשקר לך. איני יודע מה מקור ההיתר לעבודת נשים בחוץ. הרמב"ם אוסר לנשים לצאת מביתם יותר מפעם בחודש. אני רק יודע שככה נוהגים כיום. אבל אם אתה שואל, אז יכול רק לענות לך שזה לא כדת ולא כדין ואידך זיל גמור".

גם העובדה שאנחנו מלמדים את הבנות דברי תורה, היא בניגוד גמור לכל מסורת ישראל. מקובל לומר שזו הוראת שעה ('עת לעשות לשם הפרו תורתך' וכדו'). בהתחלה לימדו אותם 'בכאילו' רק הלכה ודברים נחוצים, אבל כיום לימוד התורה שבכתב אצל הבנות הוא ברמה גבוהה בהרבה מאשר אצל בחורי הישיבות. הן ממש 'לומדות בעיון' את החומש ולא אחת קורה שבחור ישיבה למדן עומד בוש ונכלם מול הצעירה עימה הוא נפגש. מ"מ פשוט וברור שהדברים הללו משתנים עם הזמן ואין איתנו יודע עד מה ובהחלט ייתכן שבעתיד יהיו חכיו"ת חרדיות, כפי שיש חרדיות בכל תחום אחר. וכפי שהחרדים בחיפה הצביעו בעד ראשת העיר (החילונית והאנטי דתית) בתמיכת ועידוד מרן שר התורה. מישהו מאיתנו היה מעלה על קצה דעתו חברות של 'דגל התורה' בהסתדרות הציונית??? זה נשמע ממש כצלם בהיכל! נו, ומה קורה בפועל? אני מתבייש להרחיב כאן יותר.

איני מביע כאן עמדה אם זה טוב או אם זה רע - או אם זה ששיך בכלל למושגים 'טוב' ו'רע'. יכול להיות שזה 'רע' לחכי"ם החרדים ולאלו שרוצים להיות כאלה ומצד שני יכול להיות שזה 'טוב מאוד' אם תהיה חכי"ת חרדית שתביא לנו תועלת יותר מכמה חכי"ם שמביאים לנו רק בושות.

אין גמישה ופרגמטית כמו היהדות החרדית. בסופו של דבר נעשה את מה שטוב לנו. האם זה כולל חכיו"ת חרדיות? רק ימים ידברו.

חרדי בעולמו

נ.ב.

המועמדת מטעם עצמה הספציפית כבר הוכיחה שהיא יודעת להיות חכי"ת. מה ענתה כששאלו אותה איך ייתכן שהיא, כחרדית, מציעה מועמדות בכלל? היא ענתה 'כמובן שנעשה רק מה שגדוילי ישראל יורו לנו'.

צריך לדעת עוד משפט חוץ מזה בשביל להיות ח"כ???

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.