רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 6 ביולי 2021

על כן יאמרו המושלים...


מאת יהודי פשוט

מוהר״ן מברסלב עוסק בכו״כ מקומות בספרו בספירות הרוחניות של בחינת הממשלה שיש לכאו״א. 
אך השמים שמים להשם ובמופלא ממני לא אדרוש ודי לי שעיני פקוחות לראות ולהכיר שמטבע המין האנושי הוא שאנשים כקטן כגדול חפצים למשול בזולתם, היו בעולם אנשים כאלכסנדר הגדול יוליוס קיסר  ונפוליאון שהצליחו למלא במידה כזו או אחרת את תאוותם להיות רודים בחלק גדול מהעולם וחייהם של אנשיהם שלא להזכיר זה של המיליונים שכבשו כאין נחשבו להם מול משאלת לבבם זו.. לעומתם באו ויצאו מן העולם  מיליארדי אנשים קטנים וקטני קטנים שהיו מושלים ורודים נוחים או קשים במקומם, בארצם, בקהילותיהם או רק בין כתלי ביתם, שם כל אחד משל בסגנונו שלו בהתאם לטבעו. רק יחידים השכילו להבין ולהשכיל שגם זה הבל כי מה ערך בממשלתו של מושל שאין לו שמץ שילטון על גורלו שלו עצמו.. וראה מה עלתה בשילטונו של אלכסנדר מוקדון אחרי שהפיל תחתיו את רוב העולם.. כללו של דבר שהנטייה למשול ולרדות בזולתנו בגופו וברוחו מובנה בטבענו המולד והתיאבון מתעצם עם האוכל. ואוי לו ואוי להם לנשלטיו של שליט שרוחו לא מעודנת די כדי להשכיל באיזה פינה בתוך תוכו שבסוף היום ישא את כל אלה הרוח. כבר כתבתי על אדמו''ר מסויים שמעולם לא יסתפק ברמת השליטה המוחלטת שיש לו על ציבורו העצום ועוד לא ינוח ולא ישקוט מלהמציא המצאות כמובן בלבוש חסודות יתירה (כשהוא עצמו לא פרומער גדול..) להשתלט גם על חלונות הזמן הקצרצרים שחסידיו אינם כפופים למרותו כדי סיפוקו.. ואילו שטלתנותו ורודנותו הפסיכית/קרימינאלית  של ר' יעקב אריה הגורי היא סיפור מרתק וחומר לחוקרי טבע האדם שאפשר למלא בו ספר עב כרס. ועוד ראו באיזה גוסטו ספסטי התנפל האדמו''רון בעל הצוואה על המוסדות שירש לשלוט ולהשליט בהם לפרטי פרטים את רודנותו, הלמה אצה לו הדרך? וכי מי לימדו דברים שלא ידועים לאחרים?! אלא שזב החוטם הזה לא חכם די לרסן את תאוותו הילדותית למשול ולרדות ללא מצרים. ומה השוטים אומרים ראה אדמו''ר ינוקא שהוא גברא בגוברין מנהיג כפי שמנהיג צריך להיות.. ויש עוד ועוד דוגמאות ״קדושות״ להשתוללות יצר הרודנות בנוף הגדולים והאדמו״רים.  ובמידה ומפנימים את נוכחותה ועוצמתה של נטייה אנושית נמוכה זו אז יהיו לנו עוד זוג עיניים מעל לעינינו שאנחנו רואים בהם את עולמנו, והחכם יהיה שואל את עצמו מול האיניציאטיבות הקדושות המתחדשות עלינו חדשים לבקרים מי רוצה לכבוש כאן לעצמו מה ממי.. וכו׳. עבדכם היה כבר ילד עם מודעות מלאה באותם ימים שיהודי חרדי מן היישוב היה עוד מקשיב לשידורי הרדיו שאצל השכנים וקורא מפרק לפרק בעיתונים הכלליים על מנת לדעת ולהבין במה שמעסיק את העולם החיצוני המבוגרים שבאותם ימים היו מודעים מאוד לכך שההבדל בין ידיעה להיעדרה יכול להיות ההבדל שבין החיים והמוות. אמת, אניני הדעת היו עוברים על דפי העיתון שהכניסו לביתם וקורעים ממנו את הטרף המאוס והפסול וקוראים בדפי החדשות ופרשנויות מדיניות מכובדות כדי להשכיל במאורעות השעה ורוח התקופה. עיתונים מפלגתיים היו לכולם וחבר כל מפלגה היה מקבל דרכם את האינפורמציה ממה שקורה במפלגתו. וכאשר החלו להופיע הכרוזים עם חתימות מרנן ורבנן על האיסור לקרוא בעיתונות אחרת מאשר זו החרדית, כבר הייתי ממולח די צרכי להבין מדעתי שלא היה זה רב מהחותמים על הכרוז זה שמצא איזה נזק לשמירת הדת בשל העיתונים הכלליים וקנאת השם צבאות עשתה בו זאת וביקש את חבריו שיצטרפו לקריאתו.. אלא שאיזה מאכערים פוליטיים הגו וקידמו את העניין הנשגב כדי להדק את שליטת המפלגה בציבור.. ואלה לא יגעו לריק, כי עיתון המודיע שהיה עלון עלוב של דף יחיד, שמן ועבה מאז האיסור והעלה פומה עלי כסל ולצידו אין קץ של פובלקציות צבעוניות כשרות שכולם מלאים כמובן בבדיות (קדושות) והמצאות נמוכות ושפלות לטמטם את המוחות ולגנוב בהם את דעת הבריות ואין פרץ ואין צווחה ומדשתקי רבנן ושמע מינה דניחא להו.. וכי למה יתלוננו כאשר אלה משרתים את הדימוי והאגו שלהם לעילא ולעילא ומדביקים להם ולאבותיהם מיני מעלות וסגולות מופלגות קרוב למעלת מרע״ה. ואת הפועל היוצא ראינו  בטמטום המוח ששוטף את מחננו בתוקפה של מגיפת הקורונה ואנחנו בוהים בעובדה שאחוז הנדבקים והמתים היה אצלנו גדול פי שלש מאשר בציבור הכללי, ואם לא השקוצים שחטאו עוו ופשעו וקראו במידיה הכללית על טבע המגפה היינו כולנו עושים כמנהג בעלז וסומכים על ידענותו הבלעדית של רופא חולי עמו ישראל מיילך פיהרר והיו בנו חולים ומתים פי עשר, ומי היה יודע אם לא מדפיסים את זה בהמודיע או ביאכנע החרדי..  שלא להזכיר שמשטר הידיעות המגיעות אל הציבור היא ורק היא המאפשרת את שוד העניים הכפופים לפוליטיקאים כמורים וגננות ועוד רבים ומסכנים בשחיתות ממוסדת שהיא לחם חוקם של שליחי מרנן ורבן, ופשיטא שהעיתונות הכשרה מהללת את פעלם האפסי ועוד משבחים ואומרים כי להם ורק להם נאווה התהילה להיות שליחיהם של מרנן ורבנן הצדיקים והגדולים שגם הם עצמם עיקר מעשי תקפם גדולתם וגבורתם נולדו מהאוויר שמעל דפי העיתונות הכשרה.. הארכתי עד כאן כי פה במקומנו ק״ק סטמפורד הילל הופיעו בשבועיים האחרונים בכל עלוני הפירסום המקומיים דפים על גבי דפים של תעמולה מושקעת הפונה לנערים שיצטרפו ללוחמי תועבת המדיה ויהיו להם לזעלנערס במשמרת הדת שיתפרסו בבתי הכנסיות וילשינו למפקדיהם על אלה המחזיקים לצד הכלי הכשר המוגבל גם בכלי שאינו עם החותם (כמנהגם של ישראל הבריאים בשכלם) חקרנו ומצאנו שהמפרסמים שפיזרו אלפי ליש״ט על הפירסומים האלה הם מחוגי מהסיקריקים הדלפונים המקומיים ועמהם איזה שטיקל גביר שלא נתפרסם בקרבנו בנדבת פזרונו, דבר שהזכיר לי מילתא מעלייתא שמצאתי בשעתו באיזה מסכת פורים שם הקשה המקשה וכי מה היה חטאם של עשרת בני המן שנתלו עמו? חכם אחד תירץ משום שהיו עמו בעצה ומשנהו אמר שהם הם אלה שנתנו לו להמן אביהם את העשרת אלפים כיכר כסף. בא המקשה שלאחריו ושאל: הייתכן שוייזתא הטיפש יהיה ליועץ, או שלדלפון יימצא סכום עצום שבזה.. ותירץ רבי שליבובא ברבי חמרא טבא ואמר לא קשיא, כי זה דרכו של עולם כשבאים להציק להם לישראל שהוייזתא הופך לחכם הרזים והדלפון לגביר.. אבל דבר נוסף מצאתי שאלה האפגעפליקטע טפשים הם גם רודים עריצים ואכזריים בין קורות ביתם, ודימו הפעם שבקעה מצאו להם להתגרד בו ולהיות רודים ומושלים בכלל הציבור על עסקי המדיה. אבל פה זה בכל זאת לונדון די היה בשני טלפונים שעשה בני ר׳ דוד וגיבורי כח אלה כבר פירקו את הבאסטה והכחישה את מעורבותם בכל מכל.. אבל מי שיש לו מעט שכל בקדקדו יודע שאין לו להקדיש ברוך הוא בעולמנו אוהבים נאמנים המוכנים ליזום ולעבוד למען שמו באהבה חינם אין כסף. מלחמת הקדש במידיה היא הרבה יוצא שטנית ותועלתית מאשר ניתן להעלות על הדעת והתעשיה שנבנתה עליה היא תעשיית מרמה ועושק של מיליונים רבים. ונאריך בכך בהזדמנות הבאה בל״נ.
יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.