ישנם מי שאצלם צפיפות זו גדלות או תאוה, ישנם מקומות היכן שחינכו אותם על צפיפות בטישים ודומיהם, האמת כי גם זה לא נכון לעשות אבל לא אתעכב כאן על מעשיהם, כוונת שורות אלו לעסוק בכל מקום של כינוס חרדי שיש בה צפיפות נוראה ומסוכנת, וקחו לדוגמא את הלווייתו של הרב וואזנר זצ"ל מה קרה שם, לא רצו לשמוע לקול המבינים כי הלויה כזו אסור לעשות בתוך בית המדרש וכי זו חייבת להיות בחוץ. התעקשו כי זו תהיה בפנים, ומה קרה? הכל יודעים שניים נהרגו במדרגות בית המדרש ועוד אחרים נפצעו
מי שיעבור על ההיסטוריה החרדית ימצא בהרבה מקומות היכן שהצפיפות גבוהה כמה נפצעו וכמה ניזוקו בצורה שאי אפשר בכלל לתקן, ובמירון מדי שנה מכינים עזרה ראשונה ואמבולנסים מפני שברור כי יהיו מי שיתמוטטו. עוד לפני האסון מספר אלו שלא יכלו לעמוד בצפיפות היתה גבוהה וקיבלו טיפול, והשאלה היא מי מתיר לערוך כינוסים כאלו כאשר ברור כי יהיו מי שיתמוטטו, וגם אם מדובר במקום שזה יקרה לאחד בלבד, מי התיר לשפוך דם של יחיד?
מירון בל"ג בעומר הוא מקום מועד לאסונות. מי שיעבור על ההיסטוריה של מירון ימצא כי הרבה שנים הסתיימו כינוסי ל"ג בעומר בהרוגים, כך שההגיון והשכל הישר אומר כי חייבים משנה זהירות ואסור להפקיר ציבור לשפך דם, וכאשר מתכוננים לבואם של מספרים מוגזמים אין אפילו מינימום של ספק כי יהיו הרבה שיתמוטטו במצב הטוב, וחלילה יסיימו את חייהם במצב רע יותר, ואם נלמד מן השנים, כבר קרו במקום אסונות כבדים של הרבה שנהרגו
כל צפיפות מסוכנת וסגולתה להיהרג, ובמירון על אחת כמה וכמה מפני שהמספר של המשתתפים הוא גבוה מעל לסבירות והיכולת של שהות במקום בו זמנית בלי בעיות. אסור היה לאפשר מספרים כאלו שיהיו במקום יחד, גם אם רצו לאפשר לכולם לעלות להר היו צריכים לחלק בין משתתפים בחלק הראשון של הלילה וחלק אחר בחלק השני של הלילה ובשום אופן לא לאפשר הדלקות במספרים שמסכנים חיי אדם
חייבים לעשות סוף להתכנסות במספרים כאלו פרט אם ירחיבו את המקום שיהיה מספיק לקליטת עוד אלפים. אבל כל עוד זה מה שיש, כל מי שנותן את ידו לשהות של כל כך הרבה אנשים יחד בהר גורם לשפיכות דמים ואחראי לדם כל מי שנהרג שם
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.