רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 באפריל 2021

צימוקים


 אסון מירון - שאלה הלכתית שוגרה כעת למעונו של זקן הפוסקים הגר''מ שטרנבוך שליט''א האם מותר להמשיך את התזמורת והריקודים בהר מירון והשיב כי "חס ושלום, מתו מוטל לפניו".


האסון במירון - בחסידות סלונים ביטלו את טיש ל"ג בעומר וחגיגות החלאקע'ס שהיה אמור להתקיים הבוקר בהשתתפות אלפים זאת בהוראת האדמו"ר.

האדמו"ר מאמשינוב הורה לחסידיו: "אין לספר את ילידי החלאק'ס בני ה3, זה יום אבל גדול ואין לעשות שמחה ביום אבל", מאות הילדים שהיו בדרכם למעמד החלאק'ס אצל האדמו"ר בבית וגן שבו לביתם

אסון מירון תשפ"א: הגרי"ג אדלשטיין הורה לבטל את כל מעמדי ההדלקות שתוכננו להיום בתלמודי התורה.

הרב יעקב רוזנשטיין מנכ"ל רשת דרכי יושר הודיע למנהלים כי בהוראת מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין אירועי השמחה של לג בעומר שתוכננו בתלמודי תורה דרכי יושר הבוקר יבוטלו בעקבות האבל הגדול.

כששמע מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי על האסון הנורא, הגיב בכאב: "אין אנו יודעים חשבונות שמיים". כשנשאל במה להתחזק בשעה קשה זו השיב: "להתפלל".

רבני חב"ד פסקו - תהלוכות בלי מוזיקה ובלי הופעות
רבני חב"ד פסקו לשלוחים ולכל מארגני התהלוכות. לאור האסון הנורא, אין להפעיל מוזיקה, הופעות אמנים. כן לקיים כינוס תפילה, זעקה, אמונה, אמירת פסוקים ונתינת צדקה, לעילוי נשמת הרוגי אסון מירון, ורפואה לפצועים.

‏חכם שלום כהן לאחר תפילת שחרית התייפח בבכי לנוכח גודל האסון הנורא: "בית ראשון נחרב על עזבם את תורתי, ובית שני נחרב בעוון שנאת חינם האסון הנורא הזה נגרם בגלל ריבוי שנאת חינם שיש היום ובגלל ריפיון בלימוד התורה ה' יצילנו והם המעכבים את הגאולה. צריכים להתחזק כולם"

בחסידות באיאן הוציאו הודעה לחסידים כי עקב האסון הנורא וסגירת מירון יערכו את החלאק'ס לילדי השלוש כל אחד במקום מושבו ללא מוזיקה. מי שנשאר עם המשפחות במירון בשבת יעשו את החלאק'ס בשישי בבוקר באולפנה שם מתארחים חסידי באיאן ולא בגג הציון כמידי שנה.

בעקבות האסון הבלתי נתפס במירון. הרבי מסאטמר (מהרי"י) הורה לבטל את הטיש לרגל ל"ג בעומר. במקום זאת יתאספו אלפים לאמירת תהילים בביהמ"ד הגדול של החסידות בויליאמסבורג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.