רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 באפריל 2021

מבזקים


 

‏הזוי: גם לאחר האסון - גרעין חסידים ממשיך בריקודים בהר מירון  אברך 'תולדות אהרן', שהיה עד לאירוע, אומר לגל"צ: "אני מבין את החילונים שלא יכולים להבין איך יש אנשים שרוקדים בציון עכשיו. אצלנו רבי שמעון זה מעל הכול - אם צריכים למות אנשים, אז ימותו אנשים בשבילו" .

אסון מירון תשפ"א
בית שמש 4 הרוגים
1 ספרדי
1 ליטאי
1 גור
1 תולדות אהרן

שמות ההרוגים שהותרו לפרסום עד כה
דוד קרויס (33), אב לתשעה מבית שמש, יוסף עמרם טאובר מארה"ב, הרב אלעזר מרדכי גולדברג (37) אב לארבעה מבית"ר
אליעזר צבי יוזעף (בן 26) אב לארבעה מארה"ב, אליהו כהן (בן 16) מבית"ר עילית, האברך שמחה בונים דיסקינד (23) מבית שמש, שמעון מטלון (37) מבית"ר עילית והרב שרגי גשטטנר מארה"ב

 שמות נוספים שזוהו: 
הר"ר יוסף גרינבוים ז"ל מחשובי אברכי ויז'ניץ בחיפה. 
הבחור החתן מנחם קנובלוביץ ז"ל בן 22 מבורו פארק. 
הרב אריאל צדיק ז"ל בן 56 מחסידי חב"ד מבית וגן.

ראש כולל באבוב בירושלים
הרב מנחם מנדל אנגלרד שליט''א
בנו של הרב חיים מאיר אנגלרד זצ''ל אבד''ק דאברא
חתן הרב פרנקל מהעדה החרדית
איבד באסון הכבד
שני ילדים בחור וילד

עמית סגל: נוהגים ללעוג למדינה ולכוח הארגון והאסדרה שלה. אבל כמו באסון נחל צפית, כמו בקורונה בכמה מגזרים, וביתר שאת כאן, מתברר שהאסונות הגדולים מתרחשים לא פעם בשטחי ההפקר שבהם שולטים הקדשים, חלטורה, חצרות, פרטאץ׳, חמולות, וואקף - לא מדינת ישראל. המסקנה מהאסון הלילה צריכה להיות סירוב להשלים עם קיומם של איים ריבוניים בתחומי מדינת ישראל, שבהם החוק והסדר לא באמת שולטים. אנחנו בני 73, זמן להתבגר. ואולי זו צוואתם.

‏יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, החליט בתום התייעצות עם סגניו, כי מליאת הכנסת תקיים ביום שני הקרוב, דיון אבל מיוחד באסון הכבד שאירע הלילה במירון. הדיון יתקיים במתכונת של דיון אישי.

‏האסון במירון: גורם במשטרה אמר ל'כאן חדשות' זה אירוע באחריות משרד הדתות. המשטרה הייתה כאן כדי לשמור על הסדר והמליצה בפני החוגגים לעזוב בשל הדוחק. הגורמים שמנהלים את ההילולה מקבלים מיליונים ממשרדי הממשלה בכל שנה בשביל לטפל בתשתיות ולהכין את ההר.

נחמיה גרשוני: ‏כיבוד המתים ובני משפחתם יהיה גם הפסקת סיקור עם כניסת שבת. שניאור ובר: ‏שידורים ישירים ממירון תוך חילול שבת מאורגן על ידי אמצעי התקשורת - זו יריקה בפרצופם של הקורבנות והפצועים באסון הנורא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.