רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 13 באוקטובר 2020

לך אל העם ותבדוק איפה מחפשים אותם


לר' דוד דמן.

"גם אני רוצה"
היא אכן טענה נפוצה בריב, במיוחד בין ילדים, 
אבל אין בה שום הוכחה להצדקת נכונותה של גוף הטענה.
אבל בעוד שאתה מנסה ללמד קצת משוואות במתמטיקה לעם, לא מובן למה ויכוח בחיוב שמירת בריאות הגוף (לא הנפש) מוכיח פער תיאולוגית!!! בין חרדים לדתיים? מה אין חרדים 'שלא מעוניינים' למסור את נפשם למען ראיית רבם? ודווקא כן רוצים להקפיד על מרחק עטיית מסכה אפילו יותר מהנחיות משרד הבריאות? (ניכר מדבריך אי בהירות במונח "תיאולוגיה").

ובאמת מוזר מאוד ההשוואה בין דחיית "ונשמרתם לנפשתיכם" למען מצווה מן התורה של יישוב ארץ ישראל (לפחות לשיטתם) ובנוסף לכך הסיכון והמגורים בישוב מחזק את הישוב היהודי ומונע שפיכות דמים בשאר חלקי ארץ ישראל, לבין זלזול בהלכה של "ונשמרתם" למען לראות בסך הכל את המשפחה או את הרבי.   

ואם אתה כ"כ סוגד לתרבות האירופית וצוחק ממדיניות החלם של ראש ממשלה מפוחד, תנסה להפעיל את כישורי דמיונך איזה רמת הכלה הייתם מקבלים מה"בעלגישע פאליציי" אם היו מיעוט גדול של פורעי חוק ששם פס על ההנחיות ומצפצף על החוק.

דבר אחרון אני שותף איתך בעצב על חלקים חשובים מתוכנו שלא מבינים את הצרכים הרוחניים האמיתיים שלנו, אין לנו באמת עניין בהתקהלות של אלפים לא בתפילות ולא בטישים, הרבה ממשתתפי ההמונים יודו לך בארבע עיניים שעושים את זה רק בגלל לחץ חברתית. אין לנו עניין ברמטכ"ל שהולך לפנינו ועורך טישים תוך כדי התגרות ברשויות, אנו לא אוהבים פרובוקציות לא מתיחת שרירים, אנו הפשוטי עם כבר ממילא רגילים מאז, לוותר הרבה על נוחיות עצמית בחיים שלנו למען "אידישקייט" (ובסוד גם למען מסגרת הקהלתית), בלבוש, אורח חיים, עבודה ומקום מגורים. אפשר להגיד, שמירת ההנחיות, קטן עלינו.

אנו כן צמאים מאוד לשמוע תכניים רוחניים, תורה וחסידות, משהו שאפשר לחזור עליהם בשיחה עם חברים, ולשנן לעצמנו בלבבנו כדאי להנחיל אותם בביתנו לבני משפחתנו. לך אל העם ותבדוק איפה מחפשים אותם (רמז: לא בחצרות ולא בפארענצ'עס).

אחד שבא לראות את הרבי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.