רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 31 ביולי 2019

הישיבה הכי עשירה בעולם

מאת חב"דניק


כידוע להחזיק ישיבה לא סיפור פשוט, לכן ניהיה מצב שרוב הישיבות נמצאות במצב כלכלי לא קל ואפילו קשה, ביחוד שמבחינת רוב העשרים הגדולים ישיבות זה בעדיפות האחרונה לתרומות.
אבל למרות כל הנ"ל ישנה ישיבה שהיא כיום מעצמה כלכלית גדולה.
זה לא מיר, וגם לא פונביז, אז מי?
לא תאמינו, ישיבת חסידי חב"ד המשיחיסטית בצפת היא כיום הישיבה הכי עשירה. איך זה קרה?
הם לא זכו בלוטו, וגם ביל גייטס לא שלח להם תרומה, אז איך בכל זאת זכו לכך?
הם פשוט החליטו שיש להם מטרה, והיא כסף, וכל האמצעים כשרים לקדש את המטרה,
א.      דבר ראשון במשרד החינוך הם רשומים כתיכון בית לוי יצחק ולא כישיבה, ולכן הדרגה והמימון הוא בהתאם.
ב.      הם לא סתם תיכון, הם גם עושים בגריות, כן מה שאתם שומעים עושים בגריות.
ג.       כמובן לפני הבגרויות יש לימודי ליב"ה, שלפי הנתונים, יוצא שכל המשכרות של הצוות ממומן רק מלימודי ליב"ה.
ד.      כמובן שבחור שסיים תיכון ויש לו בגרות, לא ילך לצבא ללמוד מקצוע?! אז כמובן הם גם ישיבת מעודדת גיוס, ז"א שבקום לקבל 430 ₪ לבחור (כמו ישיבה גדולה), הם מקבלים 1075 ₪ לבחור (כישיבה מעודדת גיוס), ז"א שאם נכפיל 1075 ₪  כפול 419 תלמידים נקבל 450425 ₪  כפול 12 חודשים בשנה, נקבל 5.405.100 ₪ לשנה  לעומת ישיבה גדולה רגילה שמקבלת 430 ₪ לראש כפול 419 תלמידים מקבלת לחודש 180.170 ₪  כפול 12 חודשים בשנה 2.162.040  מה ההפרש בשנה בין שתי רמות התקצוב 3.243.060 ₪ ז"א הפרש של יותר מ 3 מיליון ₪   והם עוד צרכים כסף???
ה.     כל הנ"ל לא כולל השכר לימוד, שהוא הכי גבוה במוסדות חב"ד 1700 ₪ לחודש מבחור ישראלי, ו 1000$ מבחור אמרקאי. כמובן שלא כל הישראלים משלמים סכום מטורף שכזה, אבל בחור שלא מבקש הנחה או בחור שמאוד רוצה ללמוד בצפת והם לא רוצים אותו, ההורים לוקחים הלואות ומשלמים את הסכום הנ"ל. מה שכן גם אחרי הנחות הם לא יורדים מ 1200 ₪. דבר שאין באף ישיבה. תעשו חשבון פשוט של אפילו רק חצי מהבחורים ישלמו הם מגיעים בחודש רק מהשכר לימוד בסביבות החצי מיליון ₪
ו.        פתיחת כל מיני עמותות רווחה בחב"ד כגון 'קופת בחורים', 'חסדי שלמה ומשה', 'חסדי אברהם' ועוד, שם הם יוצאים הגברים של חב"ד שעוזרים כביכול בגשמיות לבחורים, לדוגמה, בערב פסח הם מחלקים לכל הישיבות בארץ כובעים וחליפות, את כל הכובעים והחליפות תורם הנגיד שלום בער דרייזין, והם גובים תשלום סמלי על כל חליפה ובכובע, לאן הכסף הולך, אפשר לראות ברשם העמותות, לקופת הישיבה בצפת, ז"א עושים כסף גם על אנ"ש המסכנים וגם סיבוב על הגביר (דא"ג השנה האחרונה הבן של דרייזין תפס אותם ברמאות, ולכן השנה הוא לא נתן חליפות אלא רק כובעים).
ז.       מפעילים מערך גיוס כספים מטרוף, אבל איך אפשר להצליח במצב שכל יום אנשים מקבלים כמה טלפונים מכל מיני עמותות צדקה, וכבר לאנשים אין כסף זמן ועצבים לכל ההתרמות, לכן בצפת בנו שיטה שאין באף מוסד, צפת זה לא ישיבה, ולא מוסד חינוכי, צפת זאת מפלגה, ולכן בתוך חב"ד ובחב"ד גופא בתוך הציבור המשיחסטי, מי שאינו משתף אתם פועלה הם לוחמים עד חורמה. ולכן ברגע שלמפלגה יש כמות גדולה של בוגרים, הם בכל התרמה יושבים עלהם, לא רק שיתרמו אלא שיגייסו משפחה וחברים, וכך אפשר לצאת כל חצי שנה להתרמה, ולחנוק משפחות שאין להם מה לאכול שיתנו עוד ועוד הוראות קבע, כי אוהב כסף לא ישבע כסף, וכפי שאמרנו כל המטרה היא כסף, ולכן אין בושה לפנות כל חצי שנה ופשוט לסחוט את הציבור בחזירות ללא רחמים.
עוד לא נכנסו מה המשכורות שמקבלים מנהלי וראשי הישבה, (יותר מהסכום שמקבל ראש הממשלה, כן זה נשמע מטורף, אבל לפי הנתונים בשנים האחרונות, המשכורות שם מטורפות)
ואני שואל אחרי כל סכומי העתק שאתם מקבלים משרד הדתות, משרד החינוך, משרד הביטחון, הסוכנות היהודית, קרנות צדקה, ושכר לימוד, אין לכם בושה לגשת ולסחוט עוד ועוד את הציבור?
התשובה היחידה שאפשר לומר פה שהציבור שלכם הוא בבחינת 'עוילם גוילם', אין הסבר אחר לתופעה המטורפת הזאת, שלוקחים ציבור ועושים בו ככל העולה על רוחם של אלו היושבים בראש, ללא טיפת רחמים.
אם יש עוד בן אדם שפוי באותה קבוצה שקורא את הדברים הנ"ל, הגיע הזמן שיעשה חשבון נפש עם עצמו, ויתחיל להפנים, לא מדובר פה באנשים שחיים גאולה ומשיח, לא מדובר שאנשים שחיים רבי, אין בינם לבין חסידישקייט ורבי ולא כלום. מדרבנים את ילדכם לעשות בגריות ללא ידעת ההורים נגד רצון הרבי, מדרבנים את ילדכם ללכת לצבא נגד רצון הרבי, מדרבנים את ילדכם ללכת לעסקים להייטק ועוד, ולא לשליחות, נגד רצון הרבי. עובדים עליכם בעיניהם עם כל מיני מופעי ראווה, כאילו ילדכם עסוקים בלימוד וכיו"ב הכל עבודה בעניים. אנ"ש תתעוררו! רגע לפני שתאבדו לגמרי את עתיד ילדכם. ואת כספכם הדל תתרמו באמת לאותם בתי חב"ד ומוסדות הזקוקים לכך באמת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.