רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 31 ביולי 2019

חברת התעופה הגדולה ברוסיה "איירפלוט" למען הנוסעים היהודים


חברת התעופה הגדולה ברוסיה "איירפלוט" למען הנוסעים היהודים

מנכ"ל חברת התעופה הגדולה ברוסיה נפגש עם רבה של רוסיה * למען נוסעים יהודים שנאלצים להישאר שבת במוסקבה * לראשונה נקבע שיתוף פעולה בין כל הגורמים

אין זה סוד, שמוסקבה כבירת רוסיה, בה יש 4 שדות תעופה עם טיסות מעבר רבות - מתמודדת מטבע הדברים עם נוסעים שנתקעו בשדה מסיבות שונות, ורבים מהם עקב איחורי טיסות והפסדי טיסות המשך. אך בשונה מנוסע רגיל, שמעבר לסבלנות ולפעמים גם חסרון כיס, הרי שנוסע יהודי, ובפרט כזה המקפיד על תפילה בציבור ומזון כשר, גורמים שיבושי טיסות לעוגמת נפש מיותרת ובמיוחד בטיסות הסמוכות לשבתות ומועדי ישראל.

באופן שוטף, עומד בית חב"ד המרכזי במוסקבה יחד עם הגבאים בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" ור' אלימלך ויסברג, בקשר רצוף עם הנהלת חברת אירופלוט בארה"ב - ומטפלים באופן מיידי ובמסירות בכל פנייה המתקבלת במוקד הסיוע במרכז החסד היהודי שערי צדק, ומשתדלים ראשית להרגיע את הנוסעים ובני משפחותיהם, לדאוג לאירוח בין משפחות שלוחי חב"ד במוסקבה, ולסעודות שבת וחג בסעודות שבת המרכזיות המאורגנות, ששמם הטוב יצא בכל העולם, ומדי שבוע מסבים אליהן מאות איש כשבת אחים גם יחד באווירה חסידית נעלית ומיוחדת.

אך לא בכל סיטואציה ניתנת האפשרות לצאת משדה התעופה, ולהספיק להגיע אל העיר עד כניסת השבת, בייחוד בימי שישי הקצרים בימות החורף, וכך גם עם בעלי אזרחות ארה"ב שאינם יכולים להיכנס לרוסיה ללא ויזה בתוקף - ובעבור כל אלו ועוד, נערכה השבוע פגישה חשובה בין המנכ"ל בארה"ב של חברת התעופה הגדולה ברוסיה "איירפלוט" מר ווילין חליצ'נקו, שהגיע אל לשכתו של הרב הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, ושמע ממנו על הצרכים המיוחדים של הנוסעים היהודים, והקשיים איתם מתמודדים מעוכבי טיסות מעבר במוסקבה.

מר חליצ'נקו הבטיח מצדו להעמיד אנשי קשר שיהיו ערניים וקשובים לכל פנייה שתגיע מהקהילה היהודית, לעשות ככל שניתן לסייע לכל יהודי באשר הוא, ולהגדיל את שיתוף הפעולה עם הקהילה היהודית. וזאת בהמשך לשלושים אלף (!) מנות כשרות שהחברה מספקת כיום לנוסעים, הדורשים לקבל את מנות המזון בהשגחה המהודרת של ועד הכשרות שע"י הרבנות הראשית לרוסיה.

בקהילה היהודית קוראים לציבור היהודי שנוסע דרך מוסקבה, להעדיף טיסות בין הימים ראשון לחמישי בבוקר, בכדי להימנע ממקרים של עיכובים שגורמים לעוגמת נפש ולהוצאות מיותרות. 

 צילום: מ. ירושלמי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.