"היום בתניא" יום ד' כח תמוז:
ניקוי הפגמים:
כמבואר בתחילת פרק ח': לאחר שבירת רוח הסטרא אחרא והוצאת "ה' תתאה" מהגלות על ידי הלב הנשבר. הנה עתה הוא הזמן לעסוק בניקוי הנפש מהפגמים, ולבקש מעומק הלב "ברוב רחמיך מחה (נקה) פשעי" - בקשה המעוררת את י"ג מידות הרחמים העליונים המנקים את כל הפגמים (כולל הפגמים מזדונות שאין הקרבן מועיל לנקותם).
לאחר שלב זה בעבודה, עם ניקוי הפגמים, "אין (יותר) יניקה לחיצונים והסטרא אחרא מהשפעת ה' תתאה".
בעבודה זו, ה' תתאה לא רק יצאה מהגלות, אלא היא אף שבה להתחבר עם שלשת האותיות הראשונות י-ה-ו (של שם הוי') כפי שהיתה בתחילה לפני החטא. ושוב אין עוונותיכם מבדילים".
...
מתשובה תתאה לתשובה עילאה:
לאחר ניקוי הנפש מפגמי העבירה, נפתחה הדרך לבעל התשובה, לעסוק בעניני התשובה המוגדרים כ"תשובה עילאה".
ונצין, שאם ב"תשובה תתאה", חוזרת הנשמה למצבה כפי שהיתה לפני החטא. הרי שב"תשובה עילאה", זוכה הנשמה "לעלות מעלה מעלה למקורה ולדבקה בו יתברך" כפי שהיה מצבה לפני רדתה למטה להתלבש בגוף - "וזוהי תשובה שלמה".
נוסיף: כי למרות שהעבודה הרוחנית של "תשובה עילאה" (המתבטאת בהשבת הנפש למקורה) שיכת גם למי שלא חטא מעולם. מדברי רבנו מובן, שאדם שנכשל בעבירה, כדי להגיע ל"תשובה שלימה", אינו יכול להסתפק ב"תשובה תתאה", אלא מחובתו לעסוק (לאחר ה"תשובה תתאה") גם באותם עניני עבודה נעלים המוגדרים כ"תשובה עילאה" (כעסק התורה באהבה ויראה, המבוארים החל מסוף פרק ח').
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*מתארגן המסע לציון אדמו"ר הזקן לקראת שבת מברכים אלול.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
ניקוי הפגמים:
כמבואר בתחילת פרק ח': לאחר שבירת רוח הסטרא אחרא והוצאת "ה' תתאה" מהגלות על ידי הלב הנשבר. הנה עתה הוא הזמן לעסוק בניקוי הנפש מהפגמים, ולבקש מעומק הלב "ברוב רחמיך מחה (נקה) פשעי" - בקשה המעוררת את י"ג מידות הרחמים העליונים המנקים את כל הפגמים (כולל הפגמים מזדונות שאין הקרבן מועיל לנקותם).
לאחר שלב זה בעבודה, עם ניקוי הפגמים, "אין (יותר) יניקה לחיצונים והסטרא אחרא מהשפעת ה' תתאה".
בעבודה זו, ה' תתאה לא רק יצאה מהגלות, אלא היא אף שבה להתחבר עם שלשת האותיות הראשונות י-ה-ו (של שם הוי') כפי שהיתה בתחילה לפני החטא. ושוב אין עוונותיכם מבדילים".
...
מתשובה תתאה לתשובה עילאה:
לאחר ניקוי הנפש מפגמי העבירה, נפתחה הדרך לבעל התשובה, לעסוק בעניני התשובה המוגדרים כ"תשובה עילאה".
ונצין, שאם ב"תשובה תתאה", חוזרת הנשמה למצבה כפי שהיתה לפני החטא. הרי שב"תשובה עילאה", זוכה הנשמה "לעלות מעלה מעלה למקורה ולדבקה בו יתברך" כפי שהיה מצבה לפני רדתה למטה להתלבש בגוף - "וזוהי תשובה שלמה".
נוסיף: כי למרות שהעבודה הרוחנית של "תשובה עילאה" (המתבטאת בהשבת הנפש למקורה) שיכת גם למי שלא חטא מעולם. מדברי רבנו מובן, שאדם שנכשל בעבירה, כדי להגיע ל"תשובה שלימה", אינו יכול להסתפק ב"תשובה תתאה", אלא מחובתו לעסוק (לאחר ה"תשובה תתאה") גם באותם עניני עבודה נעלים המוגדרים כ"תשובה עילאה" (כעסק התורה באהבה ויראה, המבוארים החל מסוף פרק ח').
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*מתארגן המסע לציון אדמו"ר הזקן לקראת שבת מברכים אלול.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.