רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 31 ביולי 2019

"היום בתניא" יום ה' כט תמוז:

"היום בתניא" יום ה'  כט תמוז:
תשובה עילאה ברמה גבוהה:
כאמור לעיל, "תשובה עילאה" (עליונה), שבה מתחברת הנשמה שבגוף לשרשה כפי שהיתה טרם רידתה לעולם, נעשית בלימוד התורה המשולב באהבה ויראה שכליים - שבאופן כללי יש בהם כמה דרגות.
ובתחילת פרק ט' מתיחס רבנו לאהבה ויראה ששואבת את חיותה מה"בינה"  (האות ה' העליונה שבשם הוי'), הנקראת בזהר בשם "האם רובצת על האפרוחים" - שהאם (הבינה) ממשיכה להאיר במידות גם לאחר התגלותם והיא מקפיצה אותם לרמה מאד גהוהה.
עם אהבה נעלית זו, הוא חש שאהבת ה' שלו היא "משום כי הוא חייך" (תחושה שעדין חסרה למי שכל אהבתו את ה' נובעת מהאהבה הטבעית המסותרת בנשמה).
באהבה זו הוא מגיע  ל"דבקות רוחא ברוחא", שאהבתו את ה' לא תהיה חד צדדית, אלא הוא מצליח גם לפעול למעלה אהבה חוזרת אליו - וכשהוא עוסק בתורה עם אהבה ויראה השכליים שברמה זו, הוא מגיע ל"תשובה העילאה" שבה מתחברת הנשמה לשרשה כמדרגתה לפני רידתה למטה להתלבש בגוף האדם.
...
התיקון לפגועי מוח:
מבין כל העבירות החמורות שחיבים עליהם כריתות ומיתות בית דין. יש חומרה  מיוחדת לעבירות הקשורות בפגם הברית (כדוגמת העריות, חוסר שמירת דיני טהרת המשפחה והתנהגותם השלילית של הלהט"בים למיניהם).
שכן, כל העבירות שבתחום זה (הן אלו שכתובים במפורש בתורה והן הפרטים שחז"ל הדגישו את איסורם), פוגמים במוח - ויש לראותם כפגועי מוחין.
לכן, אנשים אלו בבואם לעשות תשובה, אינם יכולים להסתפק בעניני התשובה הבסיסיים (כעזיבת החטא והוידוי ובקשת מחילה), אלא עליהם לעסוק באופן מיוחד גם בתיקון מוחם שנפגע - וזאת יעשו, בתגבור לימוד התורה שלהם, שילמדו כפול ממה שהיו רגילים ללמוד עד כה.
וכדוגמת חבל שנקרע, שמחברים אותו בקשר כפול ומכופל. כן הנכשל ב"פגם הברית" צריך לחזק את "חבל נחלתו" ולתקן את פגיעת המוחין שלו, בלימוד תורה כפול ומכופל (כהדגשת רבנו בסוף פרק ט').
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*מתארגן המסע לציונו של אדמו"ר הזקן, לקראת שבת מברכים אלול.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.