רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 31 ביולי 2019

החיזוק היומי - הרב אליהו רבי


שלום וברכה מורי ורבותי!
והיום יום פטירתו של גאון הגאונים מרן הגאון הגדול רבינו יוסף שלום אלישיב זכר צדיק וקדוש לברכה.
מי לא התפעל מהגאונות שלו? מי לא התפעל מהמנהיגות שלו? מי לא הבין שכאן מדובר במישהו לא מהדורות האחרונים בכלל?
איך זוכים לכך?
סיפור קטנטן שיכניס אותנו לאווירה, לאטמוספרה לפחות, של מרן הרב אלישיב זכר צדיק וקדוש לברכה, וזכותו תגן עלינו ועל כל ישראל.
שימו לב טוב!
יום אחד בשוכבו בבית החולים, פונה הרב אלישיב לנכדו ומבקש ממנו להסיר ממנו את החולצה של הפיג'מה של בית החולים ולהלביש אותו, למרות הקושי והמחלה, בחולצה לבנה ומגוהצת.
שואל אותו נכדו: "סבא, אתה מתכונן לקום למקום כלשהו? הלא אינך חש בטוב", אומר לו הסבא היקר: "אני מתכוון להמשיך ולשכב במיטה".
"אם כך, מדוע זקוק אתה לחולצה חדשה ומגוהצת?", שואל הנכד, ואז עונה לו הסבא: "אני כעת הולך לך לפתוח את הגמרא הקדושה ולפצוח בלימוד. לא מתאים שבפני הגמרא אני אהיה עם חולצה של בית חולים, אני זקוק לשם כך לחולצה יפה, לבנה ומגוהצת".
מי שמתייחס בצורה כזו לספר קודש, מי שמתייחס בצורה כזו לגמרא הקדושה, מי שמתייחס בצורה כזו ללימוד התורה הקדושה, אין פלא איך הוא זוכה להגיע ולרום לכל כך פסגות.
כאשר אתה זוכה ומעריך את מה שנמצא בפניך, ה' מסייע בעדך ואיתך יחד אתה מנצח במלחמה אותה את הצבת לעצמך.
יש כאן קרב, האם הוא קרב גבוה או קרב נמוך? קרב קל או קרב קשה? קרב ברמה הגבוהה של הקרבות או קרב ברמה הנמוכה?
אתה הוא זה שמקבל את ההחלטה, והקדוש ברוך הוא יזכה אותך להצליח.
עם מרן הרב אלישיב ראה את הגמרא כיישות שמסתכלת אפילו על החולצה שלו, הרי שבוודאי הרב ראה, וכולנו נוכחנו בכך, ברכה בתלמודו עד להיותו אחד מגדולי מנהיגי ישראל בדורות האחרונים.
ברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.