הרה"ח עוסק
בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת
כ"ק אדמו"ר שבת פרשת בהעלותך ה' תנש"א
סימן יג ,
ויש לקשר זה גם עם כך
שבשבוע דפרשת בהעלותך [ וקורין פרשת שלח בשבת בתפלת מנחה ] נעשית העליה והשלימות [
ויכולו ] דחמשה עשר בסיון , כאשר נעשה קיימא סיהרא באשלמותא דחודש סיון – המעלה
ושלימות דאור הלבנה , ודישראל הדומין ומונין ללבנה , והם עתידים להתחדש כמותה , ומט"ו
סיון באים לט"ז – ד' פעמים ד' – סיון , וטו"ב סיון , וח"י סיון ,
עד לשבת זו י"ט סיון , שממנה נכנסים אחר כך ליום ראשון כ"ף סיון – שיש
בו מעלת התשובה ומעלת הצדיקים יחד , עת רצון תענית כ"ף סיון , העבודה דשלהבת
עולה מאליה אבל במצב טוב , איתא במגן אברהם , שנוהגין להתענות עשרים בסיון בכל
מלכות פולין , אף על פי כן רבותינו נשיאינו לא נהגו כן , אפילו בזמן שכבוד קדושת
מורי וחמי אדמו"ר היה בפולין [ וכמה נהגו אז להתענות שם ] , ויש לומר שאין זה
באופן שאצל רבותינו נשיאינו חסרה חס ושלום המעלה דתענית בעשרים בסיון , אלא אדרבה
, המעלה בזה ישנה – על ידי שלא מתענים
[ על דרך מעלת פורים
שלגבי יום [ שהוא ] כפורים ] , ובפרט על פי הידוע המעלה הגדולה בעשרים – בגימטריא
כתר , ויש לומר שזהו על דרך המעלה דתשובה בעבודת הצדיקים [ לאתבא צדיקיא בתיובתא ]
, ולהוסיף בהשייכות למלכות פולין דוקא , ידוע שבעת שראשוני היהודים באו לגור
בפולין , אמרו שפולין הוא מלשון פה לין , שכאן ילונו בזמן ומקום הגלות , [ וזהו
הטעם האמיתי לכך שאותה אומה קראה כן למדינה – דאף על פי דאיהו לא חזו מזלייהו חזו
] , ולהוסיף , שלינה היא בלילה דוקא , ש [ חושך ה ] גלות הוא בדוגמת ענין הלילה ,
זאת אומרת שהפירוש דפה לין הוא – שהמגורים במקום זה הם רק ענין של לינה , בזמן
הגלות , אבל לאחרי זה יצאו מכאן ויבואו למקום האמיתי של כל אחד ואחד מישראל – ארץ ישראל
, בגאולה האמיתית והשלימה , אבל לאידך גיסא – הרי זה בכל זאת באופן דלין ,דאף על
פי שעדיין נמצאים בגלות הרי הקדוש ברוך הוא עוזר וישנו מקום ללון במנוחה [ לפי ערך
] , - כפי שהיה בשנים הטובות בפולין , שבני ישראל גרו שם במנוחה , ובזמנים מיוחדים
– באופן שכל שרי המדינות גומר מנשאים את היהודים , כידוע שכמה משרי הממשלה נהגו
לתת את נכסיהם בידי יהודים [ משה'קע – כפי שהגויים קראו להם , דמזלייהו חזו בחינת
משה שבכל אחד ואחד מישראל ] שהיהודים ינהלו אותם , ובני ישראל ניצלו זאת לענינים
טובים וקדושים לפי דעתם דבני ישראל ושכלם [ לדעתך ] על דרך ונצלתם את מצרים [ היפך
ממה שהגויים נצלו את הנכסים כאשר היו בידיהם , כידוע ] , ומזה ישנו רמז בעבודת השם
[ כידוע שצריכים ללמוד הוראה מכל דבר ששומעים או רואים ] , לכל לראש על יהודי לדעת
שגלות היא חושך ולילה , ורק שלנים שם [ אבל אין זה המקום והמצב האמיתי שלו ] ,
וביחד עם זה – צריך לדעת שיש לנצל את הפה לין גופא [ ובאופן דעולה מאליה ] לטוב
וקדושה – עד שאצל היהודי נעשה לא איברי לילה אלא לגירסא – על ידי ניצול המנוחה
שבמקום ל [ הוספה ב ] לימוד התורה , כולל גם בפשטות – לספק במקום שדרוש רב ומורה
דרך , וכאלו שיתעסקו להחזיר בתשובה את בני ישראל הדרים שם וכולהו ,
סימן יד ,
ובכל זה מתוסף הדגשה
יתירה בדורות האחרונים , בעקבתא ועקבתא דעקבתא דמשיחא ובפרט בדורנו זה , הדור
האחרון של הגלות , אף על פי שאכשור דרי [ בתמיה ] , ובפרט בעקבתא דעקבתא דמשיחא
כמבואר בחותם מסכת סוטה , וגם המעלות דדור זה באים כהמשך להדורות שלפני זה ,
ומקבלים את כל הכחות ואת ריבוי העבודה בתורה ומצוות מהדורות שקדמו , עד שההדלקה
דהנרות דדור זה באה כתוצאה מהעבודה וההדרכה דהדור שלפני זה וכולהו – ישנו אבל הכח
, שלאחר מכן אבל מיד – תהיה שלהבת עולה מאליה , ואדרבה , דוקא העקב שברגל , הדור
הכי אחרון , יש בכחו להיות עולה מאליה ולהעלות את כל הדורות שלפני זה , על ידי זה
שהדור האחרון דהגלות נעשה הדור הראשון דהגאולה – הגאולה לכל בני ישראל במשך כל
הדורות ! ובפרט שהרועה אהרן הכהן שבדורנו – כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא
דורנו – הראה בגלוי את אהבתו לכל בני ישראל , כולל – אוהב את הבריות ומקרבן לתורה
, על ידי פעולותיו הרבות בהפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה [ ובפרט על פי
הידוע שבדורנו זה אין כאלו עמי הארץ כבדורות הראשונים , כיון שכיום יש לכל אחד
ואחד מישראל שייכות וידיעה בתורה [ על כל פנים בתורה שבכתב , שבה יוצאים ידי חובה
אפילו כאשר לא ידע מאי קאמר ] ] ,ומיוחד – על ידי הקול קורא שלו לאלתר לתשובה
לאלתר לגאולה , וההכרזה שצריכים רק לצחצח את הכפתורים , ולאחריה – ההודעה שכבר
סיימו גם את זה , וצריך להיות רק עמדו הכן כולכם ללכת לקבל פני משיח צדקנו בגאולה האמיתית
והשלימה , ולכן – הרי זה צריך להוסיף עוד יותר חיות ושמחה בסיום העבודה דהכנת עצמו
באופן דעמדו הכן כולכם להגאולה , ובפרט – על ידי הוספה בנר מצוה ותורה אור ובאופן
שזה יגיע ויאיר בכל הסביבה , עד – בכל העולם כולו , ותיכף ומיד ממש – הולכים כולם
לארץ הקודש , לירושלים עיר הקודש , להר הקודש , לבית המקדש
[ השלישי ] ולקדש
הקדשים , בנערינו ובזקנינו גומר בבנינו ובבנותינו ,
בברכת התורה משולם
צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.