רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 14 ביוני 2019

משיחת כ"ק אדמו"ר בהעלותך ה' תנש"א

הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת בהעלותך ה' תנש"א
סימן יג ,
ויש לקשר זה גם עם כך שבשבוע דפרשת בהעלותך [ וקורין פרשת שלח בשבת בתפלת מנחה ] נעשית העליה והשלימות [ ויכולו ] דחמשה עשר בסיון , כאשר נעשה קיימא סיהרא באשלמותא דחודש סיון – המעלה ושלימות דאור הלבנה , ודישראל הדומין ומונין ללבנה , והם עתידים להתחדש כמותה , ומט"ו סיון באים לט"ז – ד' פעמים ד' – סיון , וטו"ב סיון , וח"י סיון , עד לשבת זו י"ט סיון , שממנה נכנסים אחר כך ליום ראשון כ"ף סיון – שיש בו מעלת התשובה ומעלת הצדיקים יחד , עת רצון תענית כ"ף סיון , העבודה דשלהבת עולה מאליה אבל במצב טוב , איתא במגן אברהם , שנוהגין להתענות עשרים בסיון בכל מלכות פולין , אף על פי כן רבותינו נשיאינו לא נהגו כן , אפילו בזמן שכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר היה בפולין [ וכמה נהגו אז להתענות שם ] , ויש לומר שאין זה באופן שאצל רבותינו נשיאינו חסרה חס ושלום המעלה דתענית בעשרים בסיון , אלא אדרבה , המעלה בזה ישנה – על ידי שלא מתענים
[ על דרך מעלת פורים שלגבי יום [ שהוא ] כפורים ] , ובפרט על פי הידוע המעלה הגדולה בעשרים – בגימטריא כתר , ויש לומר שזהו על דרך המעלה דתשובה בעבודת הצדיקים [ לאתבא צדיקיא בתיובתא ] , ולהוסיף בהשייכות למלכות פולין דוקא , ידוע שבעת שראשוני היהודים באו לגור בפולין , אמרו שפולין הוא מלשון פה לין , שכאן ילונו בזמן ומקום הגלות , [ וזהו הטעם האמיתי לכך שאותה אומה קראה כן למדינה – דאף על פי דאיהו לא חזו מזלייהו חזו ] , ולהוסיף , שלינה היא בלילה דוקא , ש [ חושך ה ] גלות הוא בדוגמת ענין הלילה , זאת אומרת שהפירוש דפה לין הוא – שהמגורים במקום זה הם רק ענין של לינה , בזמן הגלות , אבל לאחרי זה יצאו מכאן ויבואו למקום האמיתי של כל אחד ואחד מישראל – ארץ ישראל , בגאולה האמיתית והשלימה , אבל לאידך גיסא – הרי זה בכל זאת באופן דלין ,דאף על פי שעדיין נמצאים בגלות הרי הקדוש ברוך הוא עוזר וישנו מקום ללון במנוחה [ לפי ערך ] , - כפי שהיה בשנים הטובות בפולין , שבני ישראל גרו שם במנוחה , ובזמנים מיוחדים – באופן שכל שרי המדינות גומר מנשאים את היהודים , כידוע שכמה משרי הממשלה נהגו לתת את נכסיהם בידי יהודים [ משה'קע – כפי שהגויים קראו להם , דמזלייהו חזו בחינת משה שבכל אחד ואחד מישראל ] שהיהודים ינהלו אותם , ובני ישראל ניצלו זאת לענינים טובים וקדושים לפי דעתם דבני ישראל ושכלם [ לדעתך ] על דרך ונצלתם את מצרים [ היפך ממה שהגויים נצלו את הנכסים כאשר היו בידיהם , כידוע ] , ומזה ישנו רמז בעבודת השם [ כידוע שצריכים ללמוד הוראה מכל דבר ששומעים או רואים ] , לכל לראש על יהודי לדעת שגלות היא חושך ולילה , ורק שלנים שם [ אבל אין זה המקום והמצב האמיתי שלו ] , וביחד עם זה – צריך לדעת שיש לנצל את הפה לין גופא [ ובאופן דעולה מאליה ] לטוב וקדושה – עד שאצל היהודי נעשה לא איברי לילה אלא לגירסא – על ידי ניצול המנוחה שבמקום ל [ הוספה ב ] לימוד התורה , כולל גם בפשטות – לספק במקום שדרוש רב ומורה דרך , וכאלו שיתעסקו להחזיר בתשובה את בני ישראל הדרים שם וכולהו ,
סימן יד ,
ובכל זה מתוסף הדגשה יתירה בדורות האחרונים , בעקבתא ועקבתא דעקבתא דמשיחא ובפרט בדורנו זה , הדור האחרון של הגלות , אף על פי שאכשור דרי [ בתמיה ] , ובפרט בעקבתא דעקבתא דמשיחא כמבואר בחותם מסכת סוטה , וגם המעלות דדור זה באים כהמשך להדורות שלפני זה , ומקבלים את כל הכחות ואת ריבוי העבודה בתורה ומצוות מהדורות שקדמו , עד שההדלקה דהנרות דדור זה באה כתוצאה מהעבודה וההדרכה דהדור שלפני זה וכולהו – ישנו אבל הכח , שלאחר מכן אבל מיד – תהיה שלהבת עולה מאליה , ואדרבה , דוקא העקב שברגל , הדור הכי אחרון , יש בכחו להיות עולה מאליה ולהעלות את כל הדורות שלפני זה , על ידי זה שהדור האחרון דהגלות נעשה הדור הראשון דהגאולה – הגאולה לכל בני ישראל במשך כל הדורות ! ובפרט שהרועה אהרן הכהן שבדורנו – כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו – הראה בגלוי את אהבתו לכל בני ישראל , כולל – אוהב את הבריות ומקרבן לתורה , על ידי פעולותיו הרבות בהפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה [ ובפרט על פי הידוע שבדורנו זה אין כאלו עמי הארץ כבדורות הראשונים , כיון שכיום יש לכל אחד ואחד מישראל שייכות וידיעה בתורה [ על כל פנים בתורה שבכתב , שבה יוצאים ידי חובה אפילו כאשר לא ידע מאי קאמר ] ] ,ומיוחד – על ידי הקול קורא שלו לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה , וההכרזה שצריכים רק לצחצח את הכפתורים , ולאחריה – ההודעה שכבר סיימו גם את זה , וצריך להיות רק עמדו הכן כולכם  ללכת לקבל פני משיח צדקנו בגאולה האמיתית והשלימה , ולכן – הרי זה צריך להוסיף עוד יותר חיות ושמחה בסיום העבודה דהכנת עצמו באופן דעמדו הכן כולכם להגאולה , ובפרט – על ידי הוספה בנר מצוה ותורה אור ובאופן שזה יגיע ויאיר בכל הסביבה , עד – בכל העולם כולו , ותיכף ומיד ממש – הולכים כולם לארץ הקודש , לירושלים עיר הקודש , להר הקודש , לבית המקדש
[ השלישי ] ולקדש הקדשים , בנערינו ובזקנינו גומר בבנינו ובבנותינו ,  
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.