רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 1 בינואר 2021

לתשומת לבם של תומכים 'הצוואה' בסדיגורא


לכבוד הרב חיים שאולזון

איני רוצה להביע דעה בסדיגורה מי צודק ומי לא אין לי שום שייכות איתם כהוא זה
אבל היות ויש לסכסוך הזה השפעה על הציבור הרחב חייבים להעמיד כאן נקודות הלכתיות ולא להסתמך בעייוורון אחר פסק בית דין היו ואין להם סמכות לפסק רק מכח בוררות אני שלא חתמתי על שום פסק בוררות אין לי שום חובה לקיים את הפסק הזה ולהתייחס אליו
ועכשיו להלכות זה לשון הגמרא בבא בתרא קמ"ז ע"ב, אמר רב נחמן מתנת שכיב מרע מדרבנן בעלמא היא שמא תטרף דעתו עליו 
ועוד גמרא עירובין מ"א ע"ב, גדול כבוד הבריות שדוחה את לא תעשה שבתורה 
ועוד גמרא עוד יותר חריפה כך שכל הצוואה הזה בטלה ומבוטלת ויש בכלל שאלה אם אין קיטרוג על האב שכתב צוואה משפילה ועכשיו לגמרא סנהדרין ק"ז ע"א, אמר דוד לפני הקדוש ברוך הוא רבונו של עולם גלוי וידוע לפניך שאם היו קורעין בשרי לא היה דמי שותת ולא עוד אלא בשעה שהם עוסקין בארבע מיתות בית דין פוסקין ממשנתן ואומרים לי דוד הבא על אשת איש מיתתו במה אמרתי להם הבא על אשת איש מיתתו בחנק ויש לו חלק לעולם הבא אבל המלבין פני חבירו ברבים אין לו חלק לעולם הבא. לתשומת לב כל הפטריוטים של הצוואה ה"קדושה" 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.