רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 1 בינואר 2021

תשובה למדליף: לפחות תדליף דברי טעם. אין שאלה הלכתית בחיסון


מאת: חרדי בעולמו

קראתי כאן את דברי 'מדליף' שטען שההכרעה לגבי קבלת חיסון היא של 'פוסקים אמיתיים', משום שאינה שאלה לרופאים או למומחים. זאת משום שיש כאן שאלה של דחיית נפש מפני נפש ו'מאי חזית' להרוג כמה יהודים, אפילו אם זה בשביל להציל כמה רבבות.

במחילת כבודו, אבל יש כאן אי הבנה בסיסית בחיסון המדובר.

אכן, רוב החיסונים בעבר פעלו לפי הרעיון שמכניסים נגיף מוחלש לגופו של המתחסן ומכך שהגוף מתרגל את ההגנות נגד המוחלש, הוא קונה את היכולת להתגונן גם בפני הנגיף החזק יותר.

במצב כזה, אכן ייתכן שמעט אנשים ימותו ח"ו, גם מהנגיף המוחלש ובכך יש מקום לשאלה.

בחיסונים המדוברים עכשיו (של פייזר ושל מודרנה, שזה מה שמעשי כרגע בא"י) שיטת החיסון שונה מאוד (ולכן גם התאפשר לעשותה כל כך במהירות).

השיטה בחיסון זה היא בכלל לא להכניס נגיף לגוף המתחסן. מה שמכניסים לגוף זה רק את 'המעטפת' של הוירוס (החלבון שבעזרתו הוירוס יכול להתרבות בגוף). החלבון המוזרק אינו יכול לגרום מיתה בשום פנים ואופן. הגוף נלחם בחלבון זה ואם בהמשך יכנס וירוס לגוף, הגוף כבר מלומד במלחמה נגד החלבון ומונע ממנו להפיץ הוירוס בגוף.

עדיין טוענים הטוענים לחומרת תופעות לוואי שונות (טענות הבל ברובן, למי שקורא קצת את החומר), אבל בדור זה של 'פייק ניוז' אי אפשר לצפות שלא יהיו מאמינים בבדותות אלו.

לגופם של דברים ברור, פשוט וידוע לכל יודע שאין כאן שום סכנת חיים כלל ח"ו ואין שום צד איסור בזה. הדבר פשוט כביעתא בכותחא ואין שום צד ספק כלל.

חשוב לפרסם זאת, משום שיש הנמנעים מלקבל חיסון ובדרך הטבע לא ימלט שיהיו אשר ישלמו בנפשותיהם ר"ל על 'חומרא' מוזרה זו.

ואדרבה, כאן תשאל השאלה בדיוק ההפוכה. מילא אם היית מהמר על החיים שלך, זה נשאר בינך לבין הבורא עולם, אבל במקרה של קורונה זה הרי ברור פשוט ומוכח שאנשים נדבקים האחד מהשני והשאלה היא לא אם אתה מגן על עצמך (שזו שאלה הלכתית של מאבד עצמו לדעת ר"ל), אלא יש כאן חב לאחריני. עד שאתה מחמיר בחומרא-לא-נודע-למי אתה מקל מצד שני בדיני רוצח. ובזה מי התיר לך???

וד' ישמרנו מחומרא זו שהיא קולא גדולה בנפשותיהם של קשישים ובעלי סיכון.

חרדי בעולמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.