שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק
משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת אמור תנש"א
סימן ו ,
מכיון
שהגאולה האמיתית והשלימה באה על ידי משיח צדקנו , מובן , שגם במשיח ישנם שלושת
הענינים [ באל"ף ] של גאולה , ובהקדם הדיוק בדברי הרמב"ם שמלך המשיח הוא
מבית דוד ומזרע שלמה , דלכאורה אינו מובן , מה שכתב מבית דוד [ כמו שהוא כותב גם
כן בספר היד ] הרי זה מפני שבבית דוד הוא עיקר המלכות , כיון שנמשח דוד זכה בכתר
מלכות לו ולבניו כולהו עד עולם , מלכי דוד הם העומדים לעולם , אבל מהו הרמז
ב ומזרע שלמה?
ויש לומר [ בפנימיות הענינים ] , בימי שלמה היה מעין המצב דהגאולה האמיתית והשלימה
, בזמן דוד היו מלחמות , עד שדם לרוב שפכת [ ולכן לא היה ביכולתו לבנות את בית
המקדש ] מה שאין כן בזמן שלמה שרר שלום , ולכן הוא נקרא שלמה , כי שלום היה בימיו
– מעין שלימות השלום לעתיד לבוא , ויש לומר שהטעם על זה , כי אצל שלמה היה שלימות
החכמה – ויחכם מכל האדם , זאת אומרת שנוסף לעצם ענין המלכות היתה אצלו גם שלימות
בחכמה , ועוד יותר , ותרב חכמת שלמה , , מכל חכמת מצרים – היתרון של האל"ף [
אאלפך חכמה ] שמתגלה על ידי גולה [ חכמת מצרים ] , ובכח זה כל חכמי הגוים נתבטלו
בעצם לגבי חכמת שלמה כי שלום היה בימיו , עד שהאומות הביאו לשלמה את ניצוצי הקדושה
[ כידוע בנוגע למלכת שבא ] – מעין שלימות השלום לעתיד לבוא , שלא ירעו ולא ישחיתו
גומר , כי מלאה הארץ דעה גומר , על דרך הבירור על ידי עסק התורה דבחכמה אתברירו
בביטול הרע בעצם כמו לעתיד לבוא דכתיב וראו כל בשר בחינת ראיה דחכמה כולהו וידע כל
פעול כולהו , ויש לומר שזה נוגע לשלימות ענין המלכות , שלכן אצל שלמה היתה מלכות
בשלימות וישב שלמה על כסא השם במצב של מנוחה ושלום [ בכללות ] , בערך למלכות דוד
עליה היו קטרוגים וערעורים כולהו , ואילו זכו היתה מלכות שלמה שלימות ענין המלכות
ובית ראשון היה הבית הנצחי , בגאולה נצחית , אבל בגלל שנתערבו ענינים בלתי רצויים
, היה לאחרי זה קרוע אקרע את הממלכה ,
[ למלכות יהודה
ומלכות ישראל ] ואחר כך היה החורבן , ולאחרי זה – חורבן בית שני , וגלות זה האחרון
– עד שתחזור שלימות ענין המלכות על ידי מלך המשיח , למעלה ממלכות שלמה , כשמלך אחד
יהיה לכולם למלך גומר ולא יחצו עוד לשתי ממלכות עוד , ודוד עבדי נשיא להם לעולם ,
ועל פי זה יש לומר ההדגשה שמשיח הוא מבית דוד ומזרע שלמה – כי החידוש של
משיח יהיה מורכב ממעלת דוד [ מלכות ] ומעלת שלמה [ שלום ] על ידי זה שלמשיח יהיה
שלימות ענין המלכות , כולל חכמה שבמלכות [ כמו שמתגלה על ידי גולה , חכמת
מצרים ] עד שאותו המלך שיעמוד מזרע דוד בעל חכמה יהיה יותר משלמה , עד שלימות ענין
המוחין [ בבחינת פלא ] נוסף על מוחין ומדות ומלכות – כמו שכתוב ונחה עליו רוח השם
רוח חכמה ובינה רוח עצה וגבורה רוח דעת ויראת השם , וכידוע שמשיח יהיה הן מלך והן
רב , וילמד כל העם תורה , כולל – הנפלאות של פנימיות התורה ,
בברכת התורה משולם
צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.