רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 באפריל 2015

בית ספר 'בית יעקב' חדש בחיפה

מאת חיפאי

בשקט בשקט נפתח השבוע בית ספר בית יעקב חסידי למשפחות חסידי גור בחיפה. מדובר במבנה עירוני שעבר שיפוץ יסודי
הודות לפעילותו הנמרצת של סגן ראש העיר מיהדות התורה הרב אריה בליטנטל. בכך חסידי גור בחיפה עושים וי ענק על חלום שהתגשם .
הרצון לפתיחת בית הספר עלה על הפרק כבר לפני שנים וזאת בעיקבות הגידול של משפחות חסידי גור בחיפה המהוות רוב מוחלט . במקביל בית יעקב הוותיק ירד מאד באיכות התלמידות כשקיבל בנות מעדות המזרח בדרגה רוחנית ירודה וכן משפחות ליטאיות מודרניות מאד.
סגן ראש העיר בליטנטל שפעל ביחד עם עסקני החסידות הוביל את המהלך מול ראש העיר שהבטיח לתגמל את החסידות על כך שתמכו בו בבחירות האחרונות בשונה מהליטאים שהונו את ראש העיר והצביעו בפועל למתמודד שהתחרה בו. ועל כך ראש העיר לא מוכן לסלוח להם.
בשורה התחתונה הבנות מחסידות גור שברובן הם איכותיות מאד יצרו מצב לא פשוט עם עזיבתם. ישנם כיתות בבית יעקב הוותיק עם רוב של בנות ספרדיות ועקב כך ישנה התמרמרות גדולה אצל משפחות של בנות ליטאיות שלומדות באתם כיתות. כיום בחיפה ישנה התחזקות מאד גדולה של הקבוצות החסידויות שפותחים בתי ספר וגנים פרטיים ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה כבר מדברים גם על פתיחת תיכון חסידי חדש. מציאות זו מעמידה את עסקני הליטאים בעמדה נחותה מאד. כשהם צריכים לשלם באיכות החינוך של בניהם ובנותהם בגלל טעויות פוליטיות של נציגם הרב מיכאל אלפר שהונה את ראש העיר ואת רבני הקהילה הליטאית.וגם אותם עסקנים בראשותו של הנ"ל גרמו לפילוגים שלא ניתנים לאיחוי כך שחיפה היום זה לא מה שהיה פעם וחבל מאד. כבר היום נשמעים קולות בקהילה הליטאית על החלפתו של נציגם הנוכחי באישיות העוסקת בתחום הקירוב ומתגורר בשכונת הדר .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.