רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 באפריל 2015

פרשיית השבת באשדוד: "הנציגים יידבקו לכסא"‎

מאת חיים לב

לאחר שעסקני הציבור החרדי באשדוד ונציגי העיר החרדיים איימו כי יפרשו מהקואליציה במידה וראש העיר לא יפעל לסגירת מתחם 'ביג' בשבתות ובחגים, טוען היום גורם בכיר בעירייה כי מדובר באיומי סרק.
"למרות הטונים הגבוהים שהושמעו מעל גבי העיתונות החרדית, להערכתי מדובר באיומי סרק. אני מכיר היטב את הנציגים החרדים. הם לא יפרשו כל כך מהר", הוא אומר והוסיף בנימה צינית כי הם "ידבקו לכסא". יש לציין כי ראש העיר לשעבר צבי צילקר התראיין לעיתונות המקומית והתבטא אף הוא ברוח זו.   
גם בקרב הציבור החרדי סבורים כי מדובר באיומי סרק וכי הנציגים לא מתכוונים לממש את האיום על פרישה מהקואליציה. "נציגי יהדות התורה וש"ס לא יפרשו מהקואליציה", טוען אחד מתושבי העיר החרדיים ברובע ז' החרדי. "הם מבקשים לחולל לחץ פוליטי על ראש העיר – אבל בפועל שום דבר לא יקרה ומה שהיה הוא שיהיה".
לטענתו, בעוד בערים חרדיות אחרות דוגמת בית שמש וירושלים נאבקת הנציגות החרדית עד חורמה נגד חילולי השבת ההמוניים, באשדוד הרעש התקשורתי מתנהל 'לצאת ידי חובה'. "על פני ניסיוני, זה עניין של כמה ימים עד שהשקט יחזור לשרור וחילולי השבת יימשכו באין מפריע" אמר.
בתחילת השבוע התכנסו רבני אשדוד התכנסו לישיבה שהוגדרה 'ישיבת חירום' נגד מתחם העסקים 'ביג' באשדוד הפותח שעריו בשבתות ובחגים ובה התקבלו החלטות מעשיות להפעלת לחץ על מנהלי המקום.
במהלך הדיון קראו הרבנים לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לפעול בכל באמצעים העומדים לרשותו על מנת לסגור את מתחם 'ביג' בשבתות. במידה ודרישה זו לא תיענה, אמרו, לא יהיה מנוס מפרישתן של הסיעות החרדיות מהקואליציה.
את הישיבה פתח רב חסידי גור הרב שמואל דוד הכהן גרוס שאמר כי פתיחת 'ביג' מהווה עידן חדש, שכן מדובר במתחם עסקים ענק המושך אליו מידי שבוע אלפי לקוחות מכל האיזור, כאשר בעלי הקניון מבססים את עיקר פעילותם על פעילות מסחרית בשבתות. לשם כך אף הושקע הון רב בקמפיין פירסומי ענק הקורא לכל תושבי ישובי הדרום להגיע לקניון בשבתות.
"המשך הפעלת הקניון בשבתות היא אות קלון לעיר" אמר הרב שציין כי פרט לכך "ניכרת כבר עתה השפעתו של הקניון שגרם לכך שחנויות נוספות שעד כה היו סגורות בשבתות, נפתחות האחת אחר השניה".
הרב גרוס הדגיש כי הטענה אינה מופנית רק בגין פעילות 'ביג' אלא הדרישה כוללת גם את סגירתם של מרכזי המסחר הנוספים הפועלים בעיר בשנים האחרונות, אם כי פתיחתו של מרכז 'ביג' נחשבת לקפיצת מדריגה והיא משנה את פני העיר ופוגעת בצביונה ובמרקם החיים של תושביה.
יחד עם זאת ציין הרב כי בעלי ביג אינם בגדר של 'מומרים להכעיס' אלא 'לתיאבון' וזאת משום שהם מבססים את הפעילות על ההכנסות הגבוהות שאותן תניב, לכאורה, הפעילות העסקית בשבתות. לכן קרא הרב לפגוע בהם כלכלית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.