מאת בן תורה
"היפרד נא מעלי"! זוהי אכן הקריאה המהדהדת בקרב ציבור בני התורה. לאחר קידוש שם שמים בהתייצבותם של רבבות בני היהדות הנאמנה תחת מנהיגותם של זקני הדור עיני העדה, לצד חילול ה' הנורא במרידתם הכואבת של אחינו ובשרינו בהנהגת הדור, דומה כי אין בן תורה אחד ממחנה היראים שאינו מבין כי למרבה הכאב, המערכה האמיתית על עתידו של עולם התורה, נמצאת עתה בעיצומה. כל בן תורה הפנים אל ליבו כי החובה להפרידם מעלינו הינה קריטית עבורנו ולמען עתיד ילדינו. אולם השאלה העולה בהיכלי התורה הינה, אמת ונכון הדבר "היפרד נא - מעלי" זו אמירה מחויבת המציאות עם כל הכאב שבדבר, אולם איך וכיצד מיישמים זאת הלכה למעשה. כולנו מבחינים כי מרנן ורבנן עיני העדה יושבים על המדוכה, להורות לנו הדרך המעשית בה נוכל להמשיך בבניית עולם התורה בנקיות ובטהרה בלא אותם גורמים הפועלים ללא הרף להכניס רוח זרה במחנינו,
רוח שבאה לקרר את יסודותינו עליהם עומדים אנו בני היהדות הנאמנה. אמנם, אנו ההולכים לאורם ובדרכם של מרנן ורבנן, ברור לנו כי אם חפצי חיים אנו, ההפרדה חייבת להתבצע באופן מוחלט. בלא שיוותר חלילה פתח להשכלה הנוראית. פן נספה בכל אשר להם חס וחלילה.
ולא, לא על ההפרדה המעשית ממוסדות התורה בטהרתה באנו. לזאת נדרשו מרנן ורבנן שליט"א. לאחר שמשום מה אותם "ממשיכסטים" שדרשו וצווחו ככרוכיא כי הם "נלחמים על זכות הקיום" לא מוכנים עתה בשום אופן לקבל זכות קיום זו. כל דרדק מבין את הסיבה לבהלתם, יען כי זכות הקיום האמיתית שלהם היא להישאר בתוך היכלי התורה דייקא, לפעול להמשך קירור האמבטי', להתמיד בהתלוצצות צינית על מרנן ורבנן, דברי
קודשם ושלוחיהם הנאמנים. אין הם זקוקים לעשות זאת בתוך שלהם, כי את נחלתם השחיתו הם מיום היווסדם, ובזה אינם מסתפקים. מעוניינים הם להמשיך להיות בתוכנו ובכל הזדמנות שתיקרה בדרכם לעשות נפשות לשיטתם ודרכם הנלוזה. כולנו מבחינים בעיניים כלות, כיצד נטהרו פתאום כל השרצים למען המטרה הקדושה. לפתע, שר החינוך מטעם "יש עתיד" הפך להיות ידידם הטוב למען השמירה על פך השמן הטהור, תוך שהוא מתערב התערבות בוטה בנהלים הרוחניים של הכוללים ומאיים כי כולל אשר יעז לעמוד על המשמר ולבער מתוכו את נגע ההשכלה הפושה, אחת דתו להפסקת קבלת התקציב הממשלתי. אין ספק שהידידות החמה שנרקמה לה בין כת ה"ממשיכסטים" לבין סיעת "יש עתיד" הולמת אותה עד מאוד.
לאחר שנתגלה קלונם ברבים, עת הודיע ראש עיריית ירושלים הנבחר מטעם סיעות "מרץ", "יש עתיד" ו"בני תורה" מעל כל במה, כי הוא יתגמל את מפלגת "בני תורה" על כך שתמכו במועמדותו לראשות העירייה והגיעו עמו להבנות על כך שלא יורידו את מועמדותו הנציג ה"חרדי" ח"מ אפשטין בכדי להבטיח את נצחונו. עתה אין פלא כי הידידות נמשכת וכבוד הפר שירון מיש עתיד נחלץ לעמוד לימינם של ידידיו האהובים, והורה מיידית בעזות מצח על הבהלתם של ראשי הכוללים שליט"א לעבור "שימוע" במשרד החינוך תחת חסותם של קבוצת "בני תורה". מובנת אפוא הריצה הבהולה לערכאות, ע"י עתירה קנטרנית ומחוצפת שהגישה קבוצת "בני תורה" לשופט בג"ץ נגד מרנן ורבנן ושלוחיהם ראשי הכוללים שליט"א, בכדי לנסות למנוע בכח את העמדת הדת על התילה בתוככי הכוללים. הכל כשר לצורך "סכנת הגיוס", היינו המשך גיוס חיילים נוספים לקבוצתם, אברכים בני עליה שחדורים באמונת חכמים יוקדת משעלולים חלילה לא להיחשף למסריהם הארסיים, באם הללו יעזבו את היכלי התורה.
אבל אנו על ההפרדה בדעת חייבים להיחלץ חושים. לאחר שכל בן תורה מבחין כיצד פועלת השיטה המקררת ומצננת, עלינו להתעורר ולעמוד על המשמר. בלא ששמנו לב, מנסים ה"ממשיכסיטים" בתוכנו להוביל סדר יום הנושא בחובו וויכוחים עובדתיים על פועלם של מרנן ורבנן עיני העדה. הנה, באותו יום רביעי המר ונמהר, עת בן בליעל עלה למעון קדשו של מרנא ראש הישיבה שליט"א על מנת לרצחו נפש רח"ל, באותה שעה היו עסוקים ראשי הממשיכסטים בנסיונות להשתחרר מאדי האלכוהול שהגירו אל גרונותיהם הניחרים במסיבות הוללות לחגוג את הניצחון הגדול על עולם התורה ועל זקני הדור. מסיבות ההוללות לכשלעצמם שהתקיימו ב'ויזניץ' בב"ב וב'לחיים' בירושלים, מאפיינות היטב את אופיים, דרכם ומטרתם הקדושה של קבוצה זו. לאחר שנתפקחו משכרונם החלו להגיע השמועות הנוראיות כי אחד הנתפסים ברשתם, לקח את משנתם הלכה למעשה, ונתפס בנס ברגע שלפני האחרון. הללו, בשרירות ליב ובקור רחום המאפיין, התעשתו במהרה והחלו להלעיט את הציבור הכאוב והמזועזע בגיבובי שקרים ועובדות שלא התחילו להיות רלוונטיים לגודל וחומרת המעשה הנפשע והנורא. אך זוהי כוחה של ליצנות קרירה, הם הצליחו לזרוע בתוכנו בלבול נורא, עד כד"כ שציבור בני התורה החלו לפקפק אם מוטל עלינו לכאוב ולמחות על דקירת ספר תורה חי, מעשה שלא היה מימות זכריה הנביא. עודם מלעיטים אותנו בערימות של בדותות, אצו להם שניים מראשיהם לביתו של אבי המפגע בירושלים והוציאו ממנו מכתב תמוה בו הוא יודע מרחוק מה בדיוק מתרחש בקודש פנימה ומצהיר באופן מוזר שאין לזה קשר לבחירות, כביכול
לאחר ההצהרה הכנה והמרגשת המעשה הפך לפחות חמור ואולי אף מגיע לו יישר כח על המעשה שעשה.
כך ממשיכים הם עת מרנן ורבנן זקני העדה בכבודם ובעצמם, לאחר שהורונו להיפרד מהם, יושבים עתה על המדוכה וברוב רחמם, מנסים למצוא לאותם מחללי שם שמים פתחי תשובה וחרטה על מעשיהם הנפשעים. והללו עסוקים באותה ליצנות מקררת. מפריחים הם כדרכם שמועות על גבי בדיונות, כביכול לא נאמרו הדברים על ידי מרנן ורבנן שליט"א ועוד כהנה. ציבור בני התורה שותה בלא משים את הבליהם ואף לא אחד עוצר לרגע וחושב לעצמו, הייתכן?! וכי מרן ראש הישיבה שליט"א ואתו עמו מרן שר התורה שליט"א הפכו לפרסומאים לרגל הבחירות?! מה ארע לפתע כי בערוב ימיהם החליטו זקני העדה לסגור את הגמרא ולצאת למחלמה. מלחמ פשוטו כמשמעו. מלחמה באיום מהותי לדורי דורות, שהרי בלא הנהגת זקני הדור אין כלל ישראל, אמורים אנו להזדעזע מעצם המחשבה, ולהבין כי אם גדולי ישראל נזעקו לפעול בנחרצות ולהורות הוראות חדות וברורות
לכל אשר עולה אל הקודש פנימה לקבלת הדרכה והכוונה, הרי שמדובר בס כ נ ה קיומית לעתיד כלל ישראל. ובמקום זאת - - ישנם בני עליה הממשיכים להתקרר בכפור הליצני שמפיצים אותם ממשיכסטים וראשיהם. ועל זאת עלינו להתעשת. ויפה שעה אחת קודם.
ההפרדה המוטלת עלינו, כפי שהורונו גדולי ישראל היא הפרדה בדעת. הפרדה מוחלטת. עלינו לחדד לעצמנו ולהניח על לוח ליבנו כי הללו "פסולי דעות" הם. כל דיבור והתדיינות עמהם מכיל דברי השכלה, במודע ושלא במודע, דעותיהם פסולות מיסודם. עתה, כולנו מכירים ויודעים היטב בסביבתנו לזהות "הלנו אם לצרנו", - נדע תמיד ונזכיר לעצמנו כי הם "פסולי דעות". לאורך ימים, באם חלילה תיקרה בדרכינו עמהם שיחה הקשורה בדעות, נדע מיד לקחת מספר צעדים לאחור למען לא נתפס באותה רשת מסואבת אשר הדרך ממנה היא אל חזור. נזכור ונחדד לעצמנו "הפרד נא - מעלי"! כי הללו "פסולי דעות" הם! ! !
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.