רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 5 בנובמבר 2012

כאן נקברה השיטה - על מצבתו של ישראל קרול

חסיד גור כותב:

כשראיתי את תמונת מצבת הבחור ישראל  הי"ד, הבנתי מיד, כי כאן נקבר לא רק הבחור המסכן הזה שכפי הנחקק ע"ג מצבתו "סבל יסורים בחייו", אלא כאן גם נקברה השיטה, שיטת המחוננים. תשאלו כל גורי ממוצע מה זה מחוננים. עיניו יתעגלו במין ארשת רצינית: זה פרויקט של הרבי שליט"א, ומה עם זה היום? זה נגמר.

שיטת המחוננים הומצאה ונוסדה לפני כמה שנים ע"י האדמו"ר מגור, אז הורה האדמו"ר להוציא מכל כיתות הת"ת של גור, את התלמידים המצוינים, אלו שניחנו בכשרון גדול ולהעביר אותם לכיתות מיוחדות, בהן יעמיסו עליהם חומר לימודי רב, לפי שיטת הבקיאות, אותה הנחיל האדמו"ר בכל הישיבות והמוסדות, ואלו ה"מחוננים" ילמדו כמויות כפולות ומשולשות של דפי הגמרא, מבלי להתבטל לרגע.

[במאמר מוסגר: כל מי שיודע, הרי שזו ממש ממש היפך רצון האדמו"ר בשנים קדמוניות, כשהוא לא נתן שיעשו כיתות למצוינים בנפרד וכדו', באמרו שכולם שווים, ואכהמ"ל].

היתה זו גאווה גדולה להיכנס ולהיכלל באותם ימים, בין ה"מחוננים" שבכל עיר. כאשר הגיעו תלמידים אלו לגיל ישיבה, הורה האדמו"ר להעתיק את השיטה גם לישיבות, ואז בהוראתו נפתחה בראשון לציון "ישיבה למחוננים". הישיבה הפכה לשם דבר, וקנאת סופרים רבתה להיכנס לשערי הישיבה. הבחורים הללו, שידעו את חשיבותם חיפשו להוכיח את עצמם ולמדו ויגעו שוב ושוב. בהגיעם לגיל 17-18 נחטפו רובם ככולם, בידי מחותנים עתירי הון, שיכלו לשלם דירה לחתן כליל מעלות שכזה.

ואז, עם נישואי המחזור הראשון, הורה האדמו"ר לקפל את הישיבה וחזר בו מהשיטה. הצלקות והכוויות נותרו בשטח, כעדים מדממים. תלמידים שסיגלו לעצמם חיי "מחוננים" שוב לא יכלו לחזור בהם.

אחד מהקרבנות היה ישראל ה' יקום דמו. הוא היה מחונן ולמד בישיבת המחוננים, ורק הסבירו לו כל היום שהוא מחונן והוא צריך ללמוד יותר ויותר ויותר. והוא למד ולמד, ואח"כ נמאס לו והלך ללמוד ראיית חשבון, ואח"כ חש מדוכא על כך שמחונן כמוהו לא לומד מספיק גמרא, ואז הלעיטו אותו בכדורים, כי הוא ב"משבר", וההמשך ידוע.

הדרדור היה צפוי, עד שהלך המחונן, קרבן השיטה לעולמו, בנסיבות טרגיות וכואבות.

נ.ב. פועלם של אקרמן קופרברג ורוזנבוים בימים האחרונים דחפו אותי לכתיבת בלוג זה.

22 תגובות:

  1. נודע לי ממקור מוסמך כי הגיהנם התרוקן לאחרונה כי מי שמגיע לבי''ד של מעלה אומר כי הוא לא אשם רק האבא שלו והמחנכים שלו והמצב רוח וכו' וכו'.

    השבמחק
    תשובות
    1. המקומות הריקים בגיהנם שמורים לממציאי "שיטות" חינוך ולמחלקי כדורים...

      מחק
  2. טעית ובגדול רק פשוט מחכים לך שם לתת לך אכסניה של 5***** ושל V.I.P כראוי לעוד מעלתו הקדוש והטהור הפרוש מאשתו מאהבה

    השבמחק
  3. אלי טייטלבוים6 בנובמבר 2012 בשעה 2:57

    סיפור מאד יפה..מאד, אבל ישראל קרול למד בנזר ישראל לא במחוננים

    השבמחק
  4. ליתר דיוק ב"מאור ישראל" שברחוב מלצר בבני ברק

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא היה מחונן ולמד במחוננים, אם כי לא חייב להיות שיש קשר בין הדברים.
      את הכדורים נותנים גם במאור ישראל וגם בכל ישיבה וחיידר של גור.

      מחק
  5. למה שם המשפחה לא מופיע על המצבה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה באמת לא מבין?
      אז איך תוכל להבין בכלל את הבלוגים פה של שאולזון?
      הרי רק מי שמכיר את ההלך הגוראי של מחיקה טאטוא והסתרה יוכל להבין זאת

      מחק
  6. האברך י.א.ר. שנתפס על ידי חוקרים פרטיים כעוכר ישראל ובעל האתר גור און ליין גם למד במחוננים בראשון לציון,

    השבמחק
  7. מישהו שאל שם למה שם המשפחה לא כתוב על המצבה.
    בזהירות, מבלי לפגוע חלילה במשפחה - אומר כי במובן מסויים הבן אדם נרצח פעמיים.
    כן, הדבר האלמנטרי ביותר, שמו של האדם, זה מה שנשאר ממנו אחרי הפטירה הטראגית וגם את זה לוקחים ממנו??? למה, כי הוא לא יכול להתנגד???
    ואל תתרצו לי 'שידוכים' וכו' - כאילו שבעתיד מי שירצה להשתדך איתם לא יידע מהסיפור?! בין כה הם משתדכים רק בתוך החסידות. ולבד מזאת. בעתיד הרחוק באמת לא יזכרו איך הוא נפטר (בפועל, הרצח התחיל ע"י הכדורים), אז למה שלא יהיה כתוב שמו המלא??? אפשר יהיה לחשוב שנפטר בצעירותו איכשהו כמו שלצערנו קורה במשפחות הכי טובות.
    אלמד זכות על המשפחה שבטח קיבלו הוראה מ'גבוה'...

    השבמחק
  8. אולי תעשה חקירה וכתבה על משה פשענזר המשתף מוחות כבר 40 שנות וכבר דור שלישי אצלו וחי על חשבונם וכו'

    השבמחק
  9. ישנה פה אטימות ואכזריות נוראה ללא ויכוח על המהות כלל מי נתן לך רשות לשפוך את דמם של משפחה שלמה הורים אחים ואחיות וכו' שבורים ורצוצים אך ורק בשביל לספק חומר לבלוגך המסואב שווה בנפשך אם היינו מעלים לדיון את נושא בתך אהובה ע"ה הרי אתה צריך להבין זאת יותר טוב מכל אחד אחר אתמהה..

    השבמחק
  10. כמו בעקבות תיאום פצחו כולם מיד לאחר המוות הטראגי שמעת איש איש בכל פינות ומחנות גור כל אלו הנאמנים לבלוף קראו במקהלה כאיש אחד בלב אחד: "הוא היה משוגע הוא לא היה שפוי". הדבר הונצח במציבה לדורות עולם, הבעיה שהם שיכנעו את עצמם לא את האמת ולא את יודע מסתרי הלב
    תאמינו לי אני לא חושב שכל מי שקורה לו משהו יכול להאשים את המימסד. תמיד היו חריגים תמיד היו שולי המחנה תמיד היו כאלו שלא שלטו ביצרם או כל בעיה אחרת, ואדרבה זו עצמה התמיהה למה כאן מישהו מרגיש שצריך לחפות. למה?!

    השבמחק
  11. לא רציני. עם כל הצער והכאב שאני מאוד מבין את זה, נראה לי שהגיע הזמן לכל המאשימים והצדקנים למינהם לנחות חזרה לקרקע המציאות. ישראל לא המתאבד הראשון ובטח שלא האחרון. לעניות דעתי הלא מחייבת אם יש כאן אשמה (ולדעתי אין אשמה באף אחד) היא מתחלקת שווה בשווה בין כולם כשדווקא חבריו הטובים נושאים מטען רב יותר של אשמה מאשר משפחתו וחבריו מהעבר מאחר והם זכו לאימונו בתקופה האחרונה והם היו יותר עירניים אולי היו יכולים למנוע את המוות המיותר והטראגי הזה. אלא שאני לא מאשים גם אותם כי לצערנו כל אחד מכיר כמה אנשים שעוברים לפעמים משברים ולא ניתן לדרוש מאיתנו להקדיש את חיינו למנוע התאבדיות של אחרים. מה גם שלא תמיד ניתן לפרש מה המשמעות של הדברים. אם חבר טוב מתרחק ממך, האם זה בגלל שהוא חושב להתאבד או שסתם הוא מאס בחברתך? לכן אני מציע לכולם לשתות כוס מים ולהרגע. כל הטענות נגד הוריו של ישראל כבר הופרכו והתברר שהם היו הורים אוהבים ומסורים שעשו למענו מעל ומכבר ומעולם לא החרימו או נידו אותו.

    הממסד הגוראי לא צריך להסביר את עצמו לאף אחד או להצטדק. שיטת הלימוד בגור מוכיחה את עצמה כל יום מחדש. בניגוד למקומות אחרים שמוצפים בבטלנים כרוניים ושבבניקים, בגור כולם, גם החלשים נבחנים על מאות דפי גמרא ויודעים הלכות. אני מבין ששנאת גור מאוד מקובלת בציבור, אבל לפחות תשתדלו לבוא עם טענות עם בסיס ולא עם עלילות מגוחכות.

    השבמחק
  12. פולני, דברים כדורבנות! רק תיישב את ענין הכדורים שהלעיטו אותו ויש לך סנגוריה מעולה ושלמה...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא יודע על מה אתה מדבר. אם עשו דברים חמורים שלא כהוגן, אני האחרון שיצדיק את זה ובשביל זה בדיוק יש משטרה ובתי משפט. יחד עם זאת, נשמע לי הזוי לטעון שבן אדם התאבד 8 שנים אחרי ש"הלעיטו" אותו בכדורים שהוא עצמו טען שהוא סירב לקחת וזרק לפח...

      מחק
  13. הוא קבור מחוץ לגדר או שזה רק נראה כך?

    השבמחק
    תשובות
    1. המקום הפנוי לידו הוא הוריש לחיים שאולזון

      מחק
  14. Why soesnt the matzeiva say his last name?

    השבמחק
  15. משהו אחד אני לא מבין בהתחלה אתה כותב חסיד גור כותב. ובסוף אתה כותב שדחפו אותך לכתוב בגלל..אז אולי אתה החסיד שכותב.. והחסידה שכותבת... והתלמיד ישיבה שכותב... והכל מדמיונך הפרוע..

    השבמחק
  16. כבוד הרב שאולזאן שליט"א
    למה לך לבזות פרעוש אחד, זילבערברג המפגר, המטמטם והמטומטם? תכתוב כתבה על משה פשענזר המשתף מוחות וכו'. תכה את הארי ביום השלג!

    השבמחק
  17. דעתי היא ואפשר לחלוק עלי שקברו אותו ליד הגדר כי זאת ההלכה, אני חסיד גור לשעבר מכיר את הישיבה למחוננים והוא קיים עד היום וישראל לא למד שם רק בישיבת נזר ישראל הנמצאת באותו קמפוס, הדבר שאותו אני לא מבין אבל יכול להיות שיש לזה סיבה מוצדקת זה הכיתוב הזול על המצבה, בכל אופן מדובר ביהודי שיש לו גם שם משפחה

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.