רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 5 בנובמבר 2012

דרעי, כן אוסלו לא אוסלו, האם בעתיד תתן יד לממשלה בראשות אולמרט או כל מי שמצהיר כי יעביר חלקי ארץ ישראל וירושלים לערבים?

עושה רושם כי העיקר חסר מן הספר, אריה דרעי מנסה להתפייס עם רבני חב"ד והיום נפגש עם הרבנים אשכנזי וירוסלבסקי בכפר חב"ד. הוא ביקש להוכיח כי הוא לא תמך בהסכם אוסלו. לא אכנס עמו כאן לוויכוח, אקבל את טענתו כי הוא לא היה שותף לתכנית הזו והוא לא נתן יד לזה. אבל האם בעתיד הוא מתחייב כי ש"ס לא תצטרף לממשלה כלשהי המצהירה כי תעביר חלקי ארץ ישראל לידי הערבים ועל כולם האם יתן יד להעביר סנטימטר אחד מירושלים לידי הערבים?

לא שמענו בינתיים מאריה דרעי הצהרה, כי לאחר הצהרת אהוד אולמרט שאם הוא יעמוד בראש הממשלה הוא יעביר את חצי ארץ ישראל לידי הערבים ואף יתן להם מחצית של ירושלים הוא לא יהיה חלק מממשלתו. זה אני רוצה לשמוע מאריה דרעי לפני הבחירות, בלי התחייבות כזו אסור לתמוך הפעם בש"ס

קל לאריה דרעי להתווכח על העבר מפני שזה לא משנה עוד דבר. מה שחשוב לי הוא העתיד, והשאלה היא, אם ש"ס תהיה זו שתכריע מי ימלוך, האם תתמוך בממשלה שתעביר שטחי ארץ ישראל ואת ירושלים לערבים, או שהוא יצטרף לממשלה רק בתנאי שתתחייב שלא להעביר סנטימטר של ארץ ישראל מבלי שקודם עושים משאל עם

יצויין כי אהוד אולמרט פתח את הפה רק לאחר המפגש עם אריה דרעי שממנו הבין כי הוא יילך עמו לקואליציה אם יוכל להרכיב ממשלה

12 תגובות:

  1. תזכורת: אריה דרעי לא תמך באוסלו - הוא רקח את אוסלו
    למה מתכוון דרעי כשהוא אומר "לא תמכתי באוסלו - רק נמנעתי"? האם הדיווחים על מעורבותו בחתימת ההסכמים אינם נכונים? פניתי לויקיפדיה ומצאתי שם הסבר מפורט למה דרעי מתכוון כשהוא אומר "רק נמנעתי". מסתבר שאצל אריה דרעי זו שיטה, הוא יוזם ותופר את הכל ובהצבעה בכנסת בורח מהמליאה כדי לוודא שהתרגיל יצליח - אבל לא ירשם על שמו ● לקריאה
    גולש חב"ד אינפו
    כא חשון התשע"ג (06.11.2012)
    למה מתכוון אריה דרעי כשהוא אומר "לא תמכתי באוסלו - רק נמנעתי"? האם כל הדיווחים על מעורבותו בחתימת ההסכמים אינם נכונים?

    פניתי לויקיפדיה ומצאתי שם הסבר מפורט למה דרעי מתכוון כשהוא אומר "רק נמנעתי". מסתבר שאצל אריה דרעי זו שיטה, הוא יוזם, רוקח ותופר את כל הפרטים ובהצבעה בכנסת בורח מהמליאה כדי לוודא שהתרגיל יצליח - אבל לא ירשם על שמו.

    הנה סיפור מתוך ויקיפדיה: "ממשלת האחדות הלאומית סבלה מראשיתה מאי יציבות, ומניסיונות של מפלגת העבודה להיפרד ולחבור עם גורמים נוספים, ולהקים ממשלה "צרה" בראשותה. דרעי היה שותף פעיל בניסיונות אלו. ידידותו האישית עם חיים רמון, מחברי הכנסת הצעירים והמובילים במפלגת העבודה באותה התקופה, הובילה למגעים שבסיומם הוסכם על הפלת הממשלה, והקמת ממשלת עבודה-חרדים במקומה. הסכמה זו קיבלה את ביטויה בהצבעת אי אמון ב-‏15 במרץ 1990, שהפילה את ממשלת האחדות, ובה נעדרו חמישה חברי כנסת של ש"ס. מהלך זה ידוע בכינוי התרגיל המסריח".

    דרעי היה "שותף פעיל" בתרגיל, אבל בפועל רק נעדר ולא הצביע בעד הפלת הממשלה. וזה בדיוק מה שקרה ב'אוסלו'. כידוע אריה דרעי היה שותף סוד בכיר ברקיחת ההסכמים יחד עם חברו חיים רמון. מאחורי הקלעים הוא תפר את כל החוטים, כדי שההסכמים ייצאו לפועל. רק לפני שבוע נזכר השר לשעבר עוזי ברעם איך דרעי היה משתתף פעיל בישיבות הממשלה בנושאי ההסכמים ו"כשרבין היה מקריא את פרטי ההסכמים באנגלית היה דרעי מבקש ממנו לתרגם לו כל פרט לעברית, כי הוא (דרעי) לא מבין אנגלית ורצה להבין את כל הפרטים בהסכם".

    בפועל דרעי הסתפק בהיעדרות מהמליאה בזמן ההצבעה - אחרי שהיה ברור שיש להסכמים רוב. דרעי אמנם לא הצביע בעד ההסכם אבל הישארותו בממשלה העניקה רוב יהודי לביצוע ההסכמים, ובפועל זו הייתה התמיכה המשמעותית ביותר.

    מסירת חברון: דרעי פועל שש"ס תצביע בעד

    והנה עוד ציטוט באדיבות ויקיפדיה: "בינואר 1997 התקיימה הצבעה על תוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר חלקים מהעיר חברון לרשות הפלסטינית, במסגרת הסדר. ש"ס הצביעה בעד ההסדר. ימים ספורים לאחר מכן פירסמה כתבת הערוץ הראשון, איילה חסון, שהצבעת אנשי ש"ס בעד הסכם חברון הייתה חלק מעסקה שבה סוכם כי ליועץ המשפטי לממשלה ימונה רוני בר-און, שנראה לדרעי כיועץ משפטי נח לעניינו".

    שוב זה אותו הדרעי, שמסר את חברון למחבלי ערפאת ימ"ש רק בשביל לקבל יועץ משפטי "נח לעניינו".

    בתוכנית שפורסמה לאחרונה הוא אומר בגאווה למראיין "שכחת איך בשאגת אריה אמנון דנקנר נאם על חלוקת ירושלים וקיבל מחיאות כפיים?". בראיון אחר הוא אמר ש"לא לחינם אמר ראש לשכתו של רבין שמה שהרג אותו היה זה שלקחו לו את הרוב היהודי בממשלה ולא יגאל עמיר" - כלומר החקירות של דרעי שהוציאו את ש"ס ממשלת 'אוסלו' הם אלו שעצרו את התהליך.
    http://www.chabad.info/#!g=1&url=article&id=72502

    השבמחק
  2. דרעי היום רודף אחרי פגישות עם רבני חב"ד.

    אם יש לך אומץ אז קודם כל שתף את הציבור למה לא הלכת לרבי מליובאוויטש כשהיית בניו יורק?

    למה ???????????????

    השבמחק
    תשובות
    1. מישהו יודע, לאוהל הק' הוא כן הלך? אריה דרעי?

      אם לא, יחצ"ניו מתבקשים להוציא זאת לפועל

      מחק
  3. חיים שאולזון,
    ואם אריה יתחייב בהרמת סודר כי מעתה ואילך ידו לא תהיה בשום הסכם של החזרת שטחים למחבלים, האם אתה תאמין לו? אני לא! האיש לא חזר בתשובה והוא טרם התוודה על חטאיו ופשעיו בענייני אוסלו. אין כל הגיון לתת לשקרן הזה הזדמות שניה...

    השבמחק
  4. תחפשו ביוטיוב פורים אצ"ל כ"ק אדמו"ר מלעלוב זצ"ל
    אריה דרעי יושב בטיש עם שטריימל

    השבמחק
  5. מאגודת ישראל והבית היהודי ביקשת התחייבות כזו ???????

    השבמחק
    תשובות
    1. לגבי אגודת ישראל יש שם בעל בית בכלל? - ממי הוא יבקש התחייבות? ממי שאחראי למכתב הזה?
      http://cache.bhol-forums.co.il/upload0708/2012114_2194020293_JPG.JPG

      לגבי הבית היהודי קודם צריך התחייבות שיתנגדו לגיוס בחורי הישיבות

      מחק
  6. חיים איך אני יודע שאהרונוב ארגן את הפגישה? כי הוא היחידי שמסוגל להושיב יחד את ירוסלבסקי ואשכנזי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אז איך אתה מסביר את ההתקפה של חיים יענקל האיש כי קרוב לאהרונוב על דרעי?

      מחק
    2. ראשית כל הוא לא הכי קרוב... חיים ינקעל שומר על העצמות שלו. זה לא פופלרי להיות ידיד של אהרונוב היום.. תבדוק.

      בנוסף לכך חיים סוגר חשבון אישי עם דרעי זה כבר סכסוך ארוך שנים. אהרונוב חושב איך להציל את העור שלו. ואם דרעי מבטיח לו עזרה בנושא אז הוא יעשה את זה.

      מחק
  7. על רקע פגישתם של רבני חב"ד עם אריה דרעי, תוקף העסקן החב"די חיים יעקב לייבוביץ את דרעי ואומר: "במקום לבקש סליחה, הוא ממשיך בדרכו".

    בראיון למרדכי לביא ברדיו קול ברמה, אמר לייבוביץ' על המפגש אמש: "זו לא היתה פגישת פיוס, הרב אשכנזי רבו של כפר-חב"ד, ביתו פתוח לכל מי שרוצה לבוא אליו. גם אם אחמד טיבי יבקש לבוא, הוא יבוא, וגם על זה יכתבו שזה פיוס...

    "דרעי", הוסיף לייבוביץ', "הוא זה שנתן את התמיכה לממשלת רבין, זו שביקשה לעשות שלום עם הערבים. באותה תקופה, היו לחצים גדולים שש"ס תצא מהממשלה, כל גדולי ישראל היו נגד הממשלה אבל דרעי היה הבריח התיכון שלה.

    "הוא עוד מספר שהרב הכריח אותו להצביע בעד, והוא היה נגד. בקושי רב הכניסו אז בזמנו את אריק שרון לרב שישכנע על הסכנה של התהליך, ודקה אחרי זה דרעי מגיע עם פואד בן אליעזר. הוא היה נגד? הוא לא מתבייש?

    "בלי דרעי לא היה אוסלו. רק לאחרונה אורי אבנרי, שידוע כפעיל שמאל קיצוני, מגדיר את דרעי בלשונו: הוא איש שלום מובהק, אף קיצוני יותר ממני. אורי אבנרי דיבר איתו שיחות רבות.
    "חיים רמון הוא החבר הכי טוב שלו. הוא איש ימין מובהק?".
    לייבוביץ' הוסיף כי אישית, אין לו דבר נגד דרעי, והביע חשש מפני אנשים שיצביעו לש"ס על סמך דבריו של דרעי. "הוא בעד חלוקת ירושלים - כך כתב במאמר בידיעות אחרונות, מאמר שמביע תמיכה באהוד אולמרט".

    כהן: "לייבוביץ' מסלף"
    בתגובה לדברים החריפים, עלה לשידור הרב חיים כהן, דוברו של דרעי, ותקף בחזרה: "הוא אמר שאין לו דבר אישי נגד דרעי? בכהונת נתניהו הראשונה, לייבוביץ' אחד מהאנשים הקרובים ביותר לאריה דרעי. אלא שדרעי גילה שחוץ מלערבב ולחרחר ריב בתוך הלשכה של ראש הממשלה דאז, לייבוביץ' לא עושה דבר, ולכן הוא זרק אותו מהלשכה".

    כהן הוסיף: "דרעי גילה את הבלוף של האיש הזה, ומאז הוא התחיל לנהל את המלחמה נגד אוסלו. יש לו עוד חוצפה לדבר שכל גדולי ישראל היו נגד ורק הוא היה בעד? בזמן ההוא, האינטרס של דרעי היה הנאמנות המוחלטת לרב עובדיה יוסף ולא אוסלו".
    לייבוביץ הגיב להאשמות החמורות שספג מכהן: "לא עבדתי בלשכת נתניהו אף פעם, נכון שהייתי בן בית אבל איש לא הוציא אותי משם. אריה דרעי לא פגע בי, הוא אף פעם לא עשה לי משהו רע".

    השבמחק
    תשובות
    1. אין מה לתקוף את דרעי. אשמים רבני חב"ד שבעבור חופן עדשים עושים ככל שיבקש אהרונוב.

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.